Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rempomp lassen (nu we toch bezig)


renoretro

Aanbevolen berichten

Het lassen en aanpassen van het schakelaargedeelte van een VBB/GL stuur voor rempomp.

Het nadeel is dat men toch nog enkele zeer kleine gaatjes overhoudt van het lassen bij het polieren.

Ik kan er helaas geen plamuur opleggen zodat men het niet ziet(kleurverschil)

Maar ben toch blij met het resultaat.

Zie hier de foto's.

VGr nico

dscn0924hz6.th.jpg

dscn0925fp1.th.jpg

dscn0934kc2.th.jpg

dscn0935ka5.th.jpg

dscn0936mr3.th.jpg

dscn0937hp5.th.jpg

dscn0943yz8.th.jpg

dscn0944yi2.th.jpg

dscn0945px2.th.jpg

dscn0947wf5.th.jpg

dscn0948ep4.th.jpg

dscn0949ct0.th.jpg

dscn0950pc3.th.jpg

dscn0955pj4.th.jpg

dscn0956oy3.th.jpg

Link naar reactie
Het nico,

prachtig, niet te geloven!

Maar..

was het dan niet mogelijk om de pomp rechtstreeks te lassen op het schakelaargedeelte zonder gebruik te maken van schroeven?

Tuurlijk is dat mogelijk, maar die dingen blijven ook niet altijd meegaan, die dichtingen kunnen verslijten, of de pomp kan beginnen lekken... en dan moet je die kunnen vervangen, en niet van alle rempompen kan je het binnenwerk als revisiekit krijgen, dus moet deze demonteerbaar blijven...

Houd er ook rekening mee dat bij aluminiumlassen zeer veel warmte vrijkomt en je niet wil dat je rempomp kromtrekt en alle dichtingen smelten...

Prachtig werk, maar misschien zou 't mooier tonen moest je de montageplaat aan de onderzijde trimmen in de vorm van de bevestigingsplaat van de rempomp...

Link naar reactie

THanx maatjes!

Moet wel zeggen dat ik dat nog van plan was tom om de vorm mee uit te slijpen.

Alleen moet ik dan terug weer lassen omdat 2 platen op mekaar zijn gelast wegens gebrek aan een dikke alu plaat en nu heb ik ze langs de zijkant dichtgelast en gepolierd.

Dus zou ik ofwel de vorm eerst uitslijpen en dan dezelfde vorm de naad dichtlassen,wat denk ik een moeilijke karwei zal zijn of worden.

Maar dat stoort me het minst,die putjes daarintegen...die zal ik dan toch nog proberen dicht te lassen.

Inderdaad moest je de rempomp er direct aan lassen zou dit niet echt gezond zijn voor de zuiger en dichting binnenin.

En de levensduur van zo'n pomp is ook niet echt lang.

Er zijn er betere op de markt,maarja het zal dan ook niet een alledaagse scooter worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt nog eens voor de toffe reactie's en commentaar.

Link naar reactie
THanx maatjes!

Moet wel zeggen dat ik dat nog van plan was tom om de vorm mee uit te slijpen.

Alleen moet ik dan terug weer lassen omdat 2 platen op mekaar zijn gelast wegens gebrek aan een dikke alu plaat en nu heb ik ze langs de zijkant dichtgelast en gepolierd.

Dus zou ik ofwel de vorm eerst uitslijpen en dan dezelfde vorm de naad dichtlassen,wat denk ik een moeilijke karwei zal zijn of worden.

da's eigenlijk geen probleem, die twee plaatjes worden toch tegen elkaar gedrukt door de bouten van de rempomp, dus het zou enkel voor het uitzicht zijn...

Link naar reactie

Voila het eind resultaat.

De putjes zijn zo goed als weg en heb het deels opnieuw gedaan omdat ik er toch niet echt tevreden over ben.

Pietje precies zeker lol.

Hier de foto's.

VGr nico

dscn1020lp8.th.jpg

dscn1021zb4.th.jpg

dscn1022sf3.th.jpg

dscn1024uk5.th.jpg

Link naar reactie

Wel je moet het stukje goed warmstoken en dan tussen de bankschroef tussen 2 delen hout of alu steken en dan vervolgens aan uw stuur wringen en terwijl je wringt ook trekken.

Zeker niet op kloppen.

Zelfde doen bij montage.

Vgr nico

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...