renoretro Geplaatst: 14 november 2007 Delen Geplaatst: 14 november 2007 Het lassen en aanpassen van het schakelaargedeelte van een VBB/GL stuur voor rempomp. Het nadeel is dat men toch nog enkele zeer kleine gaatjes overhoudt van het lassen bij het polieren. Ik kan er helaas geen plamuur opleggen zodat men het niet ziet(kleurverschil) Maar ben toch blij met het resultaat. Zie hier de foto's. VGr nico Link naar reactie
Gast Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 schitterend! nico, zou gij eventueel geinteresseerd zijn om er nog zo een paar te maken en te verkopen? :-) Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Amai maat, da's vakwerk! Die kleine putjes zijn zeker niet storend. Even terzijde: was het geen optie om zo'n kit te steken, waar het reservoir en de pomp aan de vork bij het wiel worden geplaatst? Grt, Kurt Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 bij de pomp op de vork blijft men nog semihydraulisch werken terwijl hier geen kabel meer aan te pas komt wat de remkracht aanzienlijk verhoogd Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Weeral, mooi werk. Mike. Link naar reactie
designo Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Het nico, prachtig, niet te geloven! Maar.. was het dan niet mogelijk om de pomp rechtstreeks te lassen op het schakelaargedeelte zonder gebruik te maken van schroeven? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Het nico,prachtig, niet te geloven! Maar.. was het dan niet mogelijk om de pomp rechtstreeks te lassen op het schakelaargedeelte zonder gebruik te maken van schroeven? Tuurlijk is dat mogelijk, maar die dingen blijven ook niet altijd meegaan, die dichtingen kunnen verslijten, of de pomp kan beginnen lekken... en dan moet je die kunnen vervangen, en niet van alle rempompen kan je het binnenwerk als revisiekit krijgen, dus moet deze demonteerbaar blijven... Houd er ook rekening mee dat bij aluminiumlassen zeer veel warmte vrijkomt en je niet wil dat je rempomp kromtrekt en alle dichtingen smelten... Prachtig werk, maar misschien zou 't mooier tonen moest je de montageplaat aan de onderzijde trimmen in de vorm van de bevestigingsplaat van de rempomp... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2007 THanx maatjes! Moet wel zeggen dat ik dat nog van plan was tom om de vorm mee uit te slijpen. Alleen moet ik dan terug weer lassen omdat 2 platen op mekaar zijn gelast wegens gebrek aan een dikke alu plaat en nu heb ik ze langs de zijkant dichtgelast en gepolierd. Dus zou ik ofwel de vorm eerst uitslijpen en dan dezelfde vorm de naad dichtlassen,wat denk ik een moeilijke karwei zal zijn of worden. Maar dat stoort me het minst,die putjes daarintegen...die zal ik dan toch nog proberen dicht te lassen. Inderdaad moest je de rempomp er direct aan lassen zou dit niet echt gezond zijn voor de zuiger en dichting binnenin. En de levensduur van zo'n pomp is ook niet echt lang. Er zijn er betere op de markt,maarja het zal dan ook niet een alledaagse scooter worden. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt nog eens voor de toffe reactie's en commentaar. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 THanx maatjes!Moet wel zeggen dat ik dat nog van plan was tom om de vorm mee uit te slijpen. Alleen moet ik dan terug weer lassen omdat 2 platen op mekaar zijn gelast wegens gebrek aan een dikke alu plaat en nu heb ik ze langs de zijkant dichtgelast en gepolierd. Dus zou ik ofwel de vorm eerst uitslijpen en dan dezelfde vorm de naad dichtlassen,wat denk ik een moeilijke karwei zal zijn of worden. da's eigenlijk geen probleem, die twee plaatjes worden toch tegen elkaar gedrukt door de bouten van de rempomp, dus het zou enkel voor het uitzicht zijn... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2007 Voila het eind resultaat. De putjes zijn zo goed als weg en heb het deels opnieuw gedaan omdat ik er toch niet echt tevreden over ben. Pietje precies zeker lol. Hier de foto's. VGr nico Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 21 november 2007 Delen Geplaatst: 21 november 2007 Voila het eind resultaat.De putjes zijn zo goed als weg en heb het deels opnieuw gedaan omdat ik er toch niet echt tevreden over ben. Typische lassers he Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 21 november 2007 Delen Geplaatst: 21 november 2007 even een vraagje hoe krijg je dat deel van foto 1 en 2 eigenlijk van het stuur af ? ik zou dit eigenlijk moeten weten voor de GS naar de spuiter gaat grtz sidvespa Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2007 Wel je moet het stukje goed warmstoken en dan tussen de bankschroef tussen 2 delen hout of alu steken en dan vervolgens aan uw stuur wringen en terwijl je wringt ook trekken. Zeker niet op kloppen. Zelfde doen bij montage. Vgr nico Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 22 november 2007 Delen Geplaatst: 22 november 2007 ok thanks grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.