Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ongeluk gehad


mjerome90

Aanbevolen berichten

Reed rond in Merchtem, enkele straten van bij me thuis.

Was bij een vriendin samen met nog wat anderen gaan schilderen in haar nieuw huis. Reed erna dus naar huis en in de straat ernaast gebeurde het al...

Ikzelf heb niets voor. Vespa maakt wel raar geluid. Uitlaat hangt los. Zijspiegel zo goed als verbrijzeld. Als ik aan mijn gas -en vitessehandel draai maakt het ook geluid.

De blikschade is wel erg.

Groetjes, Margaux

PICT6240.jpg

PICT6239.jpg

PICT6238.jpg

PICT6236.jpg

PICT6234.jpg

Link naar reactie

goddamn!!! en ook geen getuigen?

best dat jij niets hebt. Wel kut zoveel schade.

aangezien dien gast doorrijdt moet hij beseffen dat hij in fout is, niet

hopelijk kan je de 'dader' alsnog opsporen

sterkte!

Link naar reactie

Da was't er idd knal tegen. Gelukkig heb je de auto op de zijkant geraakt anders was waarschijnlijk je wiel opgestuikt. Een goeie carossier kan de bluts in je beenschild vrij gemakkelijk in orde brengen. Wat de uitlaat betreft, waarschijnlijk zal die ergens gescheurd of geplooid zijn waardoor de motor een "raar" geluid maakt. t'Zijn natuurlijk allemaal stomme kosten, maar gelukkig ben je er heelhuids vanaf gekomen. Sterkte, nero.

Link naar reactie

Margauxtje toch!!! Ik hoop dat je al van de schrik bent bekomen en dat je zelf niets mankeert.

Is de schade aan je vespa vooral ontstaan door de botsing tegen de auto ? Dan zou het betekenen dat ook de auto beschadigingen moet vertonen. Misschien is het een idee om in je buurt (winkels etc) pamfletten op te hangen waarin je mensen oproept om uit te kijken naar een auto (met schade) die aan het signalement voldoet zoals jij hem hebt gezien. Laat vooral de politie goed kijken naar de beschadigde carrosserie van je vespa, waarschijnlijk zitten er zeker verfresten of iets dergelijks op van de auto. Dit lijkt mij ernstig genoeg voor de politie om serieus op in te gaan.

Sterkte,

Paul.

Link naar reactie

Goh, ...

En je reageerde nog zo lief & attent op mijn accident vorige week, met die tram..

Klote hé, kan er mij best iets bij voorstellen zo.

Toch maar eens langs politie gaan, niet?

Hopelijk kom je er snel overheen en valt de factuur van de herstelling mee.

Het beste!

Koen

Link naar reactie

Ben nu al wel wat bekomen... Op de moment zelf wist ik niet waar ik het had. Ik raapte hem op en toen ik die blutsen zag ben ik beginnen te janken dat het niet meer schoon was.

Al snel waren er wat mensen bij me gekomen die niets gezien hadden en begonnen te zeggen van 'allez als dat uitgeblutst is dan is het wel in orde ze', en ik bleeeef maar zeggen 'maar het is mijn vespa!'

Heb er daarstraks nog eens gaan naar kijken en heb de bluts er al wat uitgewrongen... Het ziet er nu al minder hartverscheurend uit... We kennen iemand die kan uitblutsen dus misschien maakt die wel een goed prijsje...

Mijn pappie wil mijn spiegeltje nog maken dus dat is dan ook wel super...

Dan moet er juist nog mijn uitlaat opnieuw vastgemaakt geworden (de bout is los). Ik denk dat het dan terug in orde is... Die verf die eraf is op de zijbil vind ik nog wel iets hebben.

Alvast bedankt voor de warme reacties en de goede raad! Jullie kunnen jullie wel inbeelden wanneer er iets gebeurt met je Vespa...

Liefs, Margaux

Link naar reactie

margaux margaux...

misschien had je toch beter die zundapp gekocht, dan hadden onze harten niet gebroken na het zien van deze pijnijke foto's

zeker aangifte van gaan doen, als ze hem later nog terugvinden...!

sorry maar als hij was gestopt, hij was in zijn recht geweest, maar als je 1 vluchtmisdrijf pleegt, met gewonden (als er iets te constateren valt, meteen laten doen!!! of als je morgen ineens ergens last hebt aan rug ofz...) en dan ten 2e hebt ge ook plichten van hulpverlenen... rare mensen daar in merchtem!

echt wel spijtig van de schone body, die was gelijk nieuw...

Al een idee hoeveel koffiekoeken ge daarvoor gaat moeten verkopen? :-)

anyway, probeer zo snel mogelijk terug opd e vesp te kruipen, accidents happen, zorg dat je er geen schrik aan overhoudt!

Link naar reactie

Nooit nog Zundapp, alleen Vespa!

Denk je dat mijn body zelfs na het uitblutsen er nooit meer dezelfde gaat uitzien...?

Ik zou niet weten hoeveel ik er moet verkopen... Dat was één van mijn volgende reacties na het janken, "ik ga niet werken om blutsen uit mijn Vespa te halen door één of andere stomme automobilist".

Mijn pappie gaat morgen al eens kijken naar die schroef ook bij de uitlaat... Hij rijdt nog gelukkig! Maar in deze staat word ik er liever niet mee gezien...

Link naar reactie

Maar Margaux toch,

De pech blijft jou echt wel achtervolgen blijkbaar. Wel zorgen dat hij je niet voorbij steekt hé!!

Je bent er deze keer nog goed vanaf gekomen.

En zo rondbollen met een beschadigde wesp heeft ook wel iets hoor... ni laten kennen en blijven rijden is de beste remedie.

Link naar reactie
Een auto reed voor me op een rechte baan. Ik reed er rechts achter op een veilige afstand. Ineens sloeg de auto gewoon alles toe en ik rij er knal tegen.

Niet sympathiek en zelfs dom van die vent dat die doorrijd maar jij bent sowieso in fout, dus vergoedingsgewijs maakt het niks uit je had toch uw eigen schade moeten betalen en uw verzekering die auto...

Tja in't vervolg beter opletten hé, maar goed dat je zelfs niet hebt...

Link naar reactie

@DRIES9260

Ze heeft nog lipstick :P

@ Margauxtje,

Zoals je al wist en nu ook proefondervindelijk ervaren hebt, ligt de oorzaak van een ongeval niet noodzakelijk bij jezelf. Hoewel Vespisten op papier de zwakke weggebruikers zijn, is dit in de praktijk niet zo; zo dient een autobestuurders immers simultaan zijn wagen te besturen, te sms'en en de volumeknop van de radio stiller te draaien of even in zijn neus te pulken ... Om dergelijke acties tegelijkertijd te kunnen uitvoeren zijn onze capaciteiten als Vesparijders te beperkt ... Daarom dienen we uit solidariteit ten allen tijde uit te kijken om vlot uit te wijken zodat we de automobilisten niet hinderen in het verkeer ...

Anywayz, wees net zoals alle forumleden blij / opgelucht dat er enkel stoffelijke en geen lichamelijke schade is ...

Veel sterkte & succes toegewenst met de herstelling van je geliefkoosde Wespje.

Link naar reactie
maar jij bent sowieso in fout, dus vergoedingsgewijs maakt het niks uit je had toch uw eigen schade moeten betalen en uw verzekering die auto...

Tja in't vervolg beter opletten hé, maar goed dat je zelfs niet hebt...

Hierover is al een vette topic geweest. Het is lang niet altijd zeker dat degene die achter op een auto knalt fout is !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...