Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorkomen van verzopen motor, hoe?


mjerome90

Aanbevolen berichten

Hey hey!

Sinds gisteren kan ik eind-e-lijk weer rijden met mijn Vespa! Dat ging goed, alleen ben ik onderweg van Teddy naar mijn thuis twee keer stilgevallen toen ik aan een stoplicht kwam. Dit komt waarschijnlijk door een verzopen motor. Gisteren toen ik de tweede keer uitviel, heeft het erg lang geduurd eer ik hem terug in gang kreeg, probeerde hem steeds opnieuw in gang te lopen, maar goed, uiteindelijk lukte het.

Nu vandaag is hij echter nog steeds verzopen en heb hem van enkele straten van mijn thuis naar huis kunnen lopen (kuch marginaal :P)

Wat doe ik nu om te voorkomen dat mijn motor verzuipt??

Ik geef niet veel gas na elkaar (denk ik toch) als ik bijvoorbeeld 30 rij, dan hou ik mijn gashendel vast zodat het mooi 30 blijft. Maar mijn papa zei ook dat ik teveel gas gaf. Maar als ik die hendel laat voor wat hij is ga ik steeds trager en trager...

Wat doe ik het best?

Vele groetjes!

Link naar reactie

@pieter vd ... ja dat heb ik gedaan

@nero: daar zou je wel ns n punt kunnen hebben, inderdaad, maat van sproeiers heb ik niet nagezien ...

maar dan toch raar dat ie bij mij nooit verzoop... en troost u, ik heb da scooterke meer dan genoeg gestart . . . ik vrees eerder dat t n beetje 'onervarenheid' van margo-go-go is...

Link naar reactie
ik vrees eerder dat t n beetje 'onervarenheid' van margo-go-go is...

Je neemt me de woorden uit de mond! Ik wou dit al veel eerder posten maar dacht, ach neen het is weer een vrouw dus ik houd wijselijk mijn bek anders krijg ik weer op mijn bek dat ik te veel machopraat verkoop LOL ;-)

Link naar reactie
Ik geef niet veel gas na elkaar (denk ik toch) als ik bijvoorbeeld 30 rij, dan hou ik mijn gashendel vast zodat het mooi 30 blijft. Maar mijn papa zei ook dat ik teveel gas gaf. Maar als ik die hendel laat voor wat hij is ga ik steeds trager en trager...

ik snap niet dat je teveel gas kan geven. als je minder geeft dan ga je trager en als je meer gas geeft dan ga je sneller. hoe kan je dan teveel gas geven als je een bepaalde snelheid aanhoud.

en hoe zou ze door de onervarenheid de motor doen verzuipen?

deze vragen zijn gewoon informatief en niet bedoeld om iemand iets kwalijk te nemen.

groeten

Link naar reactie

welke cilinder staat er op? en is die nog goed? cilinderkop eraf en zien of of er een randje is bovenaan de cilinder. daar waar de zuiger op zijn bdp staat.

het kan dat hij (goed) start, maar als de cilinder warm word en daardoor een beetje uitzet hij compressieverlies heeft.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...