Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa gl restauratie (1963)


live to ride

Aanbevolen berichten

ja ik bedoelde de eindlaag,

sorry

greets nico

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 2 weken later...
  • 10 maanden later...

bij deze ben ik bezig met mijn gl volledig op punt te zetten na veel te lang aanslepen ga ik nu in één richting door tot dat de vespa eindelijk af is . door tijd geen ben ik toch afgestapt van origineel kleur en een iet wat opvallend zomers kleurtje te geven.

p1060558n.jpg

Link naar reactie

Hoi,Prachtig hoor!

En nu niet meer stoppen...

Veel plezier,

Groet,AJ

Link naar reactie
  • 2 weken later...

sjiek gedaan man,

Als hij technisch even in orde zal zijn als de carrossierie eruit ziet, dan wordt dit een super-vespa.

Ik heb ook een plan om een vespa te restaureren en hou dus uw project goed in de gaten. Hoever sta je inmiddels ?

In het begin van uw restauratie zie ik dat je gaten hebt gedicht in de carrosserie door er platen op te lassen.

Hoe slaag je erin om dit zo mooi glad af te werken ? Wordt het overtollig staal dan weggeslepen en hoe doe je dat ? U ziet het : ik ben nog een complete leek.

Link naar reactie

KVK= In het begin van mijn restauratie heb ik de rotte delen metaal uitgeslepen met een gewoon klein handslijpmachine(met snijblad 1mmdik)vervolgens heb ik de wegnomen delen uit een nieuw stuk plaat geslepen. daarna gewoon wat geplooit en geklopt tussen bankschroef)

na het laswerk moet je het gewoon effen slijpen met een dik blad (onder 45graden slijpen) waardoor je terug een zo goed als effen vlak verkrijgt

de rest gewoon met carroserie plamuur

Link naar reactie

Ziet er echt ferm uit. Moet dringend aan mijn glx beginnen maar tijd...

Waar koop je zo een speciale vespa lift? Dat is wel een hele gemakkelijke voor een restauratie.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...