Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vervang tijdig uw banden!!!


EriX

Aanbevolen berichten

Daar ben ik dus als de dood voor hé, de combinatie vespa - nat wegdek. (In Belgiê soms nog met als extra attractie kasseien). Straf dat je dit hier overkomt en wel probleemloos de ronde van Frankrijk hebt gereden & de Italiaanse cols hebt bedwongen.

Zouden we niet best Sandra Deakin mobiliseren om die knie te soigneren?

Sterkte.

Link naar reactie
Ik veronderstel dat je hem compleet binenbrengt bij Scootermarket ? Indien niet, en je hebt een tijdelijke garage met gereedschap nodig, mail je maar.

Ik ga het spatbord eraf halen en apart binnenbrengen met de zijbil. Het heeft geen zin om voor die 2 zaken de volledige vespa binnen te brengen. Op die manier kan ik nog rondrijden, anders moet ik weer mijn vervoer missen voor een tijdje en daar heb ik niet veel zin in. Ik kan die zaken wel bij mijn ouders in de garage doen maar toch bedankt voor het aanbod, much appreciated.

Link naar reactie
fokske !!!!

Gaat in een ander topic den idioot uithangen hé! Je hebt toch niets zinnigs te zeggen precies. Je bent niet meer ver af om een koek op u oog te krijgen van mij want ik begin mijn geduld met u wel te verliezen Bartje!

Link naar reactie

@Erix: iemand die roept op fokske heeft meestal een probleem en dan is roepen op fokske een zeer zinnige bezigheid! Whoehahahahahaha!

Maar, Erik, zoals reeds gezegd in dat andere topic, manneke, nie goe bezig, hé. Je moet die vicieuze cirkel zien te breken. Dit is niet goed voor lijf en leden, los dan nog van je Charlestonneke. Als je vervoer nodig hebt naar Scootermarket, gewoon roepen op fokske! Just call! Beterschap en tot vanavond.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@Erix: iemand die roept op fokske heeft meestal een probleem en dan is roepen op fokske een zeer zinnige bezigheid! Whoehahahahahaha!

Maar, Erik, zoals reeds gezegd in dat andere topic, manneke, nie goe bezig, hé. Je moet die vicieuze cirkel zien te breken. Dit is niet goed voor lijf en leden, los dan nog van je Charlestonneke. Als je vervoer nodig hebt naar Scootermarket, gewoon roepen op fokske! Just call! Beterschap en tot vanavond.

Groeten,

Peter.

Het spatbord bind ik wel vast op mijn rekje en de zijbil haal ik er pas af als ik bij scootermarket ben. Dus vervoer is niet echt nodig.

Iedereen kan wel eens pech hebben hé. Het is weer 9 maanden gelden dat er nog eens iets gebeurd is met de vespa en als je dagelijks rijdt zoals ik heb je uiteraard meer kans dat er je iets overkomt.

Dat ze op u roepen stoort mij niet maar dit heeft in dit topic hier geen enkele meerwaarde, integendeel. Maar we weten ondertussen allemaal wel dat Bartje meer onzin uitkraamt dan iets zinnig kan zeggen, tenminste op het forum want in real life doet hij zo niet, waarom toch?? Aandacht nodig ofzo...

Link naar reactie
Ik ga het spatbord eraf halen en apart binnenbrengen met de zijbil. Op die manier kan ik nog rondrijden...

Zet er dan wel een ander spatbord voor nood op, desnoods zo'n lelijke garelli. Anders ben je niet bij als je op nat wegdek rijdt ;).

Link naar reactie
Ik ga het spatbord eraf halen en apart binnenbrengen met de zijbil. Op die manier kan ik nog rondrijden...

Zet er dan wel een ander spatbord voor nood op, desnoods zo'n lelijke garelli. Anders ben je niet bij als je op nat wegdek rijdt ;).

Hoe bedoel Maartijn? Vanwege het opspattende water tijdens nat weer?

Link naar reactie
Inderdaad, je wilt niet weten hoe nat je wordt als je zonder voorspatbord rijdt. Alles komt in je gezicht/op je vizier terecht. Je mag het natuurlijk altijd eerst zelf uitproberen :)

Ik dacht zelf ook al wel zoiets. En ik geloof je maar al te graag dus er zal tijdelijk zo'n PX cross spatbord opkomen of een Garelli zoals je eerder aanhaalde.

Link naar reactie
Erix, misschien kunt ge valbaren overwegen ? (niet cynisch bedoeld of zo...)

Geen slecht idee van Sir John, Erik. Ik doe mee, misschien krijgen we dan quantumkorting! Haha! Let me know!

Groeten,

Peter.

PS @Sir john: d'er zit inderdaad ne logica in, heb ik ontdekt na 14 dagen onderzoek. Ik ga binnenkort beginnen met het schrijven van een behoorlijke handleiding en een verklarend lexicon in 48 delen over de gedachtengang en logica van de "Homo Schelmius". Het is niet evident en wordt waarschijnlijk een levenswerk, maar het is wel eenvoudiger dan vrouwenlogica, hoewel dat dan weer een contradictie in één woord is.

Link naar reactie
Erix, misschien kunt ge valbaren overwegen ? (niet cynisch bedoeld of zo...)

Kweetet, het is niet mooi, maar wel effectief...

Ik heb int verleden valbaren gehad op mijn PX Cameo (remember) en bij een serieuze klap doen die meer slecht dan goed heb ik gemerkt. Dat is inderdaad goed bij een schuiver zoals ik nu heb gehad... Esthetisch past het wel niet meer op mijn zijbillen vanwege de 2 kleuren want dan is die gekleurde band niet meer duidelijk zichtbaar en de chromé past niet bij deze kleurcombinatie die ik nu heb.

Link naar reactie
Ik ga binnenkort beginnen met het schrijven van een behoorlijke handleiding en een verklarend lexicon in 48 delen over de gedachtengang en logica van de "Homo Schelmius". Het is niet evident en wordt waarschijnlijk een levenswerk, maar het is wel eenvoudiger dan vrouwenlogica, hoewel dat dan weer een contradictie in één woord is.

Zou je daar je tijd en energie wel insteken Peter? Ik denk dat er interessantere zaken zijn in het leven om u mee bezig te houden dan uw kostbare tijd te verspillen aan zo'n banaal figuurke als de Schelm. Dat is alleen maar zijn ego strelen en dat verdient hij absoluut niet, integendeel nene dzoef op zijn oog zeg ik u! Maar tja het is uw tijd en energie hé, misschien beter die gebruiken voor je vespa, dat is VEEL nuttiger!

Link naar reactie

Erik, das inderdaad brutte pech, maar qua pech kan ik ook meespreken.

Ik reed op de singel naar mijn werk en stopte voor een bestelwagen die stilstond. Ineens geeft hem volle gas ACHTERUIT!!!! Hij had een baantje gemist. Ik probeer nog te redden wat te redden viel, maar ik zag ineens mijn spatbord plooien, da chromen vleugelke vliegt eraf, ik val op mijn zij en ik word nog wat verder over de tarmak geduwd...

Ik kon die kerel iets doen... maar efkes tot tien tellen... en 't was alweer over...

Gevolg: redelijk wat schade aan mijn vespa: spatbord, bil, beenschild,... en plus bovenop wat schaafwonden en een gebroken teen...

En 't ergste vanal drie weken of meer mijn vespa kwijt... gelukkig heb ik mijn andere nog...

Afb028.jpg

Afb029.jpg

Afb030.jpg

Trouwens toen ik aan't bekomen was zag ik je nog voorbijrijden op 't kruispunt aan de plantin moretuslei richting deurne.

Dus troost je , je bent niet alleen... ;-)

Link naar reactie

Bjorn

Dat is toch ook niet gisteren gebeurd hé, want dan hebben wij op dezelfde moment brute pech gehad. En dan heb je mij zien voorbijrijden toen ik net terug was bekomen van de crash.

Ik ben er dan precies nog beter vanaf gekomen. al een geluk dat die vrachtwagen niet over u gereden is.

Link naar reactie

Miljaar Bjorn, das echt wel klote. Je bent inderdaad helemaal machteloos in zo'n situatie. Zeker bij een camionette...

Heb es bijna hetzelfde voorgehad, te dicht stoppen achter je voorganger. En dan maar hopen dat ze op tijd je onozele vespa-claxon horen. Op zo'n moment wou je dat je een camion-claxon had waarvan ze een meter omhoog springen van het verschieten!

Genees goed, en hopelijk ben je snel weer op de baan!

Link naar reactie

het is inderdaad klootte maar als ik een tip kan geven ga aan de zijkant van een camionette staan zo kan hij u zien in zij spiegel dat neemt niet weg dat hij zowiezo moet opletten maar ik rijd zelf dagelijks rond met een camionette en als je er recht achter staat zie je het gewoon niet toch wil ik het gedag van de bestuurder niet goed praten ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...