B-MAN Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 De vespa reed inderdaad nie meer, voorwiel zat vast... en ja toeteren roepen,... het maakt niks uit. Ik stond in de dode hoek van de bestelwagen. Ik rijd er ook soms mee, en ik rijd nooit achteruit op de openbare weg, ik rij liever wat rond. Maar ja een fout is snel gemaakt alleen is het deze keer minder afgelopen. De chauffeur was wel een toffe pee, bood mij een taske soep aan van zijn vrouw en was heel behulpzaam... @erik, het is vorige week gebeurd... en mijn vespa heeft me gered (wat een held!!!) door het brede beenschild geraakte de vespa niet onder de bestelwagen en heeft hij mij vooruit geduwd. @eejva, ik heb gratis touring bijstand, dus ik heb hun gebeld en die hebben me dan ook naar huis gebracht erna... Een voordeel: ik kreeg een week ziekenverlof... Link naar reactie
cascadeur Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 @Erix:Hey man, heb het nu pas gelezen wat een pech.Ik hoop dat alles snel in orde komt. T'is juist dezelfde schade als bij mijn val,vleugel en spatbord.Uwe charleston zal wel snel weer de oude zijn,sterkte. grts David Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 18 augustus 2007 Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 En dit is het resultaat van een klapband tegen 90km/u op de snelweg. Cascadeurke was geladen en met 2 op de scooter, om één of andere reden was zijn achterband niet akkoord. Gelukkig hadden hij en zijn vrouwke zelf niet te veel schade. @Erix: is net het spiegelbeeld van uwe Vespa. Grtz...Mike. Link naar reactie
Roedi LX Geplaatst: 18 augustus 2007 Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Ik heb een Heilige Schrik van die wegmarkeringen! Ik voel zelfs mijn achterwiel slippen als ik er gewoon rechtdoor over rijd! Maar dat kan ook aan mijn paranoïa liggen... Om de hoeveel km vervang je normaal je banden? Is er een verschil tussen vooraan en achteraan? De mijne heeft er nog maar een dikke 2000 op de teller staan, maar "iemand die er iets van kent" zei dat de achterband al bijna op was. Normaal zou dat om de +/- 7000km zijn? Link naar reactie
Nino Geplaatst: 18 augustus 2007 Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Ik vervang mijn beide binnen -en buitenbanden elk voorjaar. Tot nu toe betekende dit zo na ongeveer 8000km. Aangezien je achterwiel sneller slijt kan je die wisselen met je voorwiel na verloop van tijd. Maar dit alles hangt natuurlijk af van rijstyle en het type band. Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 17 oktober 2009 Delen Geplaatst: 17 oktober 2009 Heb net hetzelfde voorgehad van schade met m'n lml'ke. Bil, voorste spatbord, trim van het beenschild en op de voetplak ook wat verf af. Plotse stortbui, zebrapad, ... ge kent het wel Morgen op halen bij Jan die zo vriendelijk was om alles snel te maken. Nu nog ne sticker zoeken voor het spatbord voorlopig. Gaat dat spatbord er eigenlijk makkelijk af? of met je echt deels die vork (ik denk aan de schijfrem etc...) demonteren zodat je hem er af kan schuiven? Anyways, die Sava's ga ik toch er af gooien en vervangen door K58's voor de natte dagen. De knietjes zien ook al zo blauw niet meer dus we kunnen terug de baan op! Het voorste spatbord ga ik misschien wel vervangen door iets anders... Dus alternatieven voor die Garelli (iemand foto's hier van OP een px/lml trouwens?) zijn altijd welkom. Ik zoek dus iets zwarts of chrome of iets dergelijks want ik ben niet van plan om iets in de originele (munt groen) kleur te laten spuiten. Lijkt me iets te kostelijk... Link naar reactie
Cult Geplaatst: 17 oktober 2009 Delen Geplaatst: 17 oktober 2009 Kris PM de Gette eens...die had nog een speciaal voorspatbordje in chroom dacht ik... Link naar reactie
Twostroke Geplaatst: 17 oktober 2009 Delen Geplaatst: 17 oktober 2009 T'is Benny Bedankt, zal ik doen! Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 19 maart 2011 Delen Geplaatst: 19 maart 2011 Topic is wel al een hele tijd oud, maar heb hetzelfde voorgehad, in de winter over een laag ijs Had mijn LML nog maar net, was zot van dat ding, elke dag willen gaan rijden om zo snel mogelijk te kunnen roderen. Ik reed een smal baantje naar beneden, en achter een bocht lag daar ineens een brede laag ijs op de baan. Blijkbaar had iemand er zijn stoep gekuisd ofzo. Wat doe je dan? U laten bollen en hopen dat ge er over geraakt zonder uit te glijden, best niet remmen want dan slipt ge zeker. De eerste 2 meter lukten aardig, maar dan ineens lag ik op de grond, terwijl mijn LML nog een paar meter onder mij uit verder schoof over het ijs 10.600 km later, vandaag, heb ik mijn eerste platte achterband, net nu het zo'n goed weer gaat worden. Iemand die hier al zelf een achterband heeft vervangen door het reservewiel? Zal dat maar best door de dealer laten doen denk ik... greets Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 20 maart 2011 Delen Geplaatst: 20 maart 2011 een paar vijzen los en vast kunt ge best wel zelf hoor, gewoon opletten want een vespa(of lml) velg heeft een smalle en een diepe kant. De diepe kant moet aan de kant van de motor. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 en dit is een interessant filmke Tjubix voor als je een nieuw bandje/binnenbandje gaat steken: Link naar reactie
Meisje Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 achterband vervangen?! dat kan ik nu zelfs met enkel een waterpomptang op zak ;-) Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 Thx Joene en BartPK! Ik heb wel niks om mijn scooter aan vast te hangen of op te zetten, want dat is wel nodig als ik het achterwiel eraf haal, anders blijft hij niet staan... of een krik ofzo...? Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 nen bak bier does the trick... Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 of dit: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/10550000/Engine+mounting+stand+.aspx Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 Of plat leggen of een Ytonblok of... Groetjes, nero. Link naar reactie
Mondesi Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Vind je nog makkelijk banden voor een oude px 125? Zijn die standaard in scooterwinkel te verkrijgen? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Vind je nog makkelijk banden voor een oude px 125? Zijn die standaard in scooterwinkel te verkrijgen? ja hoor 3,5*10 inch is vrij makkelijk te krijgen. je moet juist weten wat type band je wil. Ik rij momenteel met Heidenau K58, super bandje, kleeft goed op de baan. Maar er is natuurlijk meer, afhankelijk van je rijstijl en vaardigheid. Link naar reactie
Mondesi Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Nice, zijn ook nog redeljk goedkoop precies. Vind ze voor € 54,70 op internet Link naar reactie
sindo Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Ik denk dat je de snowtex bedoelt, die zou ik er nu niet meer opzetten, De gewone K58 kosten net geen 40EUR Link naar reactie
bardi Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Als je er hier 3 besteld is de verzending gratis... http://www.easyparts.be/showarticles_info/0126862374/0-968-156-7-41-234-47-913/Band_Michelin_Sm100_10-3.50_TL-TT_59J_Versterkt.html groet, bardi Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 25 maart 2011 Delen Geplaatst: 25 maart 2011 Ik rijd winter en zomer (in redelijk gezwinde stijl) met SM100 van Michelin zoals die in de link van Bardi. Nog nooit het idee gehad dat die band op welk moment dan ook niet voldeed, dus voor 23€/stuk zou ik weten wat kiezen... Groetjes, Jan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.