Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vervang tijdig uw banden!!!


EriX

Aanbevolen berichten

De vespa reed inderdaad nie meer, voorwiel zat vast... en ja toeteren roepen,... het maakt niks uit.

Ik stond in de dode hoek van de bestelwagen. Ik rijd er ook soms mee, en ik rijd nooit achteruit op de openbare weg, ik rij liever wat rond. Maar ja een fout is snel gemaakt alleen is het deze keer minder afgelopen. De chauffeur was wel een toffe pee, bood mij een taske soep aan van zijn vrouw en was heel behulpzaam...

@erik, het is vorige week gebeurd... en mijn vespa heeft me gered (wat een held!!!) door het brede beenschild geraakte de vespa niet onder de bestelwagen en heeft hij mij vooruit geduwd.

@eejva, ik heb gratis touring bijstand, dus ik heb hun gebeld en die hebben me dan ook naar huis gebracht erna...

Een voordeel: ik kreeg een week ziekenverlof...

Link naar reactie

En dit is het resultaat van een klapband tegen 90km/u op de snelweg. Cascadeurke was geladen en met 2 op de scooter, om één of andere reden was zijn achterband niet akkoord. Gelukkig hadden hij en zijn vrouwke zelf niet te veel schade.

@Erix: is net het spiegelbeeld van uwe Vespa.

img1411cr0.jpg

Grtz...Mike.

Link naar reactie

Ik heb een Heilige Schrik van die wegmarkeringen! Ik voel zelfs mijn achterwiel slippen als ik er gewoon rechtdoor over rijd! Maar dat kan ook aan mijn paranoïa liggen... :)

Om de hoeveel km vervang je normaal je banden? Is er een verschil tussen vooraan en achteraan? De mijne heeft er nog maar een dikke 2000 op de teller staan, maar "iemand die er iets van kent" zei dat de achterband al bijna op was. Normaal zou dat om de +/- 7000km zijn?

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Heb net hetzelfde voorgehad van schade met m'n lml'ke. Bil, voorste spatbord, trim van het beenschild en op de voetplak ook wat verf af. Plotse stortbui, zebrapad, ... ge kent het wel :)

Morgen op halen bij Jan die zo vriendelijk was om alles snel te maken.

Nu nog ne sticker zoeken voor het spatbord voorlopig.

Gaat dat spatbord er eigenlijk makkelijk af? of met je echt deels die vork (ik denk aan de schijfrem etc...) demonteren zodat je hem er af kan schuiven?

Anyways, die Sava's ga ik toch er af gooien en vervangen door K58's voor de natte dagen.

De knietjes zien ook al zo blauw niet meer dus we kunnen terug de baan op!

Het voorste spatbord ga ik misschien wel vervangen door iets anders...

Dus alternatieven voor die Garelli (iemand foto's hier van OP een px/lml trouwens?) zijn altijd welkom. Ik zoek dus iets zwarts of chrome of iets dergelijks want ik ben niet van plan om iets in de originele (munt groen) kleur te laten spuiten. Lijkt me iets te kostelijk...

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Topic is wel al een hele tijd oud, maar heb hetzelfde voorgehad, in de winter over een laag ijs :) Had mijn LML nog maar net, was zot van dat ding, elke dag willen gaan rijden om zo snel mogelijk te kunnen roderen. Ik reed een smal baantje naar beneden, en achter een bocht lag daar ineens een brede laag ijs op de baan. Blijkbaar had iemand er zijn stoep gekuisd ofzo. Wat doe je dan? U laten bollen en hopen dat ge er over geraakt zonder uit te glijden, best niet remmen want dan slipt ge zeker. De eerste 2 meter lukten aardig, maar dan ineens lag ik op de grond, terwijl mijn LML nog een paar meter onder mij uit verder schoof over het ijs :)

10.600 km later, vandaag, heb ik mijn eerste platte achterband, net nu het zo'n goed weer gaat worden. Iemand die hier al zelf een achterband heeft vervangen door het reservewiel? Zal dat maar best door de dealer laten doen denk ik...

greets

Link naar reactie
Vind je nog makkelijk banden voor een oude px 125? Zijn die standaard in scooterwinkel te verkrijgen?

ja hoor 3,5*10 inch is vrij makkelijk te krijgen. je moet juist weten wat type band je wil.

Ik rij momenteel met Heidenau K58, super bandje, kleeft goed op de baan. Maar er is natuurlijk meer, afhankelijk

van je rijstijl en vaardigheid.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...