Ga naar inhoud
Vespaforum.be

MUSIC please !!


prince.coxson

Aanbevolen berichten

@schelmke, een gitaar was voor hendrix niet meer dan wat de kwast was voor rembrandt. De ware kunstenaar hecht zelden aan materie. Alleen het resultaat telt. Op de hoek van de straat vindt je zo een nieuwe gitaar of kwast zoals je wilt. De combinatie hendrix/gitaar was legendarisch. De combinatie rembrandt/kwast idem dito. Een betere act dan je eigen gitaar in brand steken bestaat niet. Hiermee bevestig je dat de bijdrage van de techniek (gitaar) in feite niet meer dan louter techniek is. Techniek an sich is dood. De techniek kwam pas tot leven als de ware gitaargod de gitaar beroerde. Maar wat zit ik hier nu te lullen, dit weet je toch allemaal al ! ;+B

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

@schelmke, net even geluisterd naar je triootje in san francisco. Als virtuositeit het snel bespelen van de snaren inhoud is dit inderdaad virtuoos. Echter geen kippevel op mijn lichaam kunnen ontdekken. Het is wel easy listening music. In die zin dus wel ontspannend. Niets zo persoonlijk dan de voorkeur voor een muzieksoort.

Laten we verder geen appels met peren vergelijken.

Link naar reactie
Net gekocht: De nieuwe van Black Rebel Motorcycle Club a.k.a. Baby 81, Zalig rauwe plaat met toch enkele fijngevoelige momenten! een aanrader!

Verder heb ik nog een live dvd/cd gekocht van queens of the stone age (enkel voor echte fans) en Welcome to Sky Valley van Kyuss, oftewel een van de eerste stoner rockbands...

Weer een weekend gevuld met luisterplezier...

Welcome to the Sky Valley blaast u gewoon weg, de andere van Kyuss moet je zeker ook proberen, ik heb ze trouwens nog gezien op pukkelpop al jaren geleden.Hihihahahoe. Black Rebel Motorcycle club is the coolest band in the world, ze komen in november naar de botanique.

Yep Sky Valley heeft mij zo aangenaam verrast dat ik met Blues for the Red Sun en And the circus leaves town ben gaan halen! Ben al gaan kijken voor tickets voor BRMC in de Fnac maar ze hadden nog niks...

Link naar reactie

@#69

Reserveren via www.botanique.be - betalen via krediet of bankkaart.

Kyuss heeft nog een Best of plaat met allemaal live materiaal,juist niet te hard zetten de bassen zijn nogal heftig, heb ook nog een ep'tje van Kyuss met als titel Queens of the stone age, de rest van het verhaal ken je waarschijnlijk. Veel succes met de tickets voor B.R.M.C en denk eraan de Botanique is niet al te groot. grts

Link naar reactie
@ schelmke: inderdaad, nog is merci hé ;-)

@ bolderik: jimi speelde niet zomaar op EEN gitaar hoor! Zijn strats waren helemaal gecustomised als Geert zijn Hotrod! Maar zie jij Geert zijn Hotrod in brand steken? ik dacht het niet.

Er is niet één prof. gitarist die zijn gitaar niet heeft gecustomized. Dat is de regel in dat circuit. Dus zo bijzonder is dat niet. Al zeker niet in hendrix' geval omdat hij linkshandig was en zijn gitaar dus op z'n kop moest bespelen met de nodige noodzakelijke aanpassingen daarvoor nodig. Mijn collega weet alles van gitaren, hij bouwt ze zelfs. Omdat we op het werk niet alleen praten over koetjes en kalfjes weet ik ondertussen dus wel iets van gitaren af. Wist je trouwens dat de stratocaster uit het rek soms niet eens beter presteerd dan een ordie made in japan ibanez. Een stratocaster heeft vooral de naam. Het heeft allemaal te maken met de afstelling van de gitaar, curve van de nek, afstand elementen tot snaren, densiteit body enzovoorts. Wat die fikkende gitaar betreft is die performance wel geslaagd dacht ik zo. We hebben het er nu nog over ('',) Op het album 'jimi plays montery' staat zo'n stratocaster afgebeeld. Mèt de fik erin.

SMULLEN.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Een gitaar in brand steken is een gimmick en gimmicks horen nu eenmaal in de r'roll...IN EEN CIRCUS JA !!!

en dan hebben we het nog niet over s'mans leven gehad...erg veel inhoud had dat niet , en er dan uit stappen ja...

tsssssssssssss hier is de slang weer , maar ja wat wil je...ik ben niet zo voor dat cobain-gewijs weggaan !!!

Link naar reactie

Schelmke, hoe die mens zijn gitaar behandelde heeft volstrekt niets te maken met de muziek die hij eruit haalde. Hoogstwaarschijnlijk hebben jouw gitaarhelden ook wel eens hun instrument tegen een Marshall gekeild. Als je geen betere argumenten kan aandragen om iemands muzikale keuze af te kraken, kan je beter niets antwoorden. Smaken verschillen en we hoeven echt niet alles goed te vinden wat jij goed vind. Ik ben geen Hendrix-fan, maar dat heeft niets te maken met het feit dat hij zijn gitaar in de fik stak of dat hij gestikt is in zijn eigen kots. Als je alle muzikanten die drugs nemen of een minder dan perfect leven leiden, gaat verbieden om nog 1 noot muziek te maken, gaat de Bilbo zo goed als leeg zijn, denk ik.

Moest er even uit, sorry.

Grt,

Kurt

Link naar reactie

Ach, ik denk dat schelmke gewoon met ons voeten aan het spelen is en als hij het meent dan is hij zelf een clown en is de discussie nu afgelopen. Mij zal hij alleszins jaren luisterplezier niet meer afpakken. En ik ontdek nog elke week nieuwe parels van vroeger en van nu. Wat de dode helden betreft let them rest in piece en rock on!

Link naar reactie

@ t'sargske.."Schelmke, hoe die mens zijn gitaar behandelde heeft volstrekt niets te maken met de muziek die hij eruit haalde"

kijk daar heb je nu een punt (twee punten en je hebt een pot mayonaise ) !!!! en ik ben het daarmee volledig eens...

alleen ben ik niet echt mee met de ophemeling van hendriksen en cobainekes , ze hebben hun geniale momenten in muziek (kunst ) weten om te zetten maar nooit in een nuchtere toestand wat dan weer veel zegt over hun persoonlijkheid en daar ziet de jeugd en sommige volwassenen dan weer naar op...nee , stichtende voorbeelden zijn het niet echt...maar knappe momenten hadden ze wel !!!

nu daarentegen zetten ze een grote show op zonder toffe geniale momenten en das ook weer zielig...het is ook nooit goed !!!

@ het inspringertje...hou het bij het luisterplezier , maar neem het niet als voorbeeld !!!

Link naar reactie

Mijn goeroe is Stan Getz en ik speel een beteke tenor, maar ik heb al een waging gepoogd om mijn Keilwerth in de fik te steken en da is nie echt gelukt, ik kan nog blaze. (euh, of is het "ik kan nogal blaze"...tja) M'n huis daarentegen...

Mag ik dan ook meespelen int groepeke? En krijg ik dan ook een bitch? (enneuh even serieus, voor mij GEEN schelmke!!!)

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...