Ga naar inhoud
Vespaforum.be

MUSIC please !!


prince.coxson

Aanbevolen berichten

@Dave de Cascadeur: Ge logt in met de naam van uw vrouw, van een janet gesproken!!

Mike...;-)))

Als je een vrouw hebt ben je niet echt een janet hé. Mijn nieuwe naam gezien,vanaf nu mag je me zo noemen. Past beter bij m'n persoonlijkheid dan Ves'pazzi. Soul, Techno en andere toestanden, allemaal goed en wel maar waar blijft de r'roll man.

See you straks in mijn garage voor die fucking oliepomp.

Link naar reactie

@Sirjohnluke: dit is de rubriek "chit chat", voor zever, gezever en... ... Dit is wat ik en David doen, zeveren. Op dit forum wordt nog veel meer gezeverd in topics en rubrieken waar het niet hoort. Trouwens, als ge de Cascadeur is zult zien zult ge mij wel gelijk geven... ;-)))

@Cascadeur: Stray Cats!!!

Link naar reactie

Doe mij maar goede muziek: Miles Davis, Jimi Hendrix, Beach Boys, de vroege Pink Floyd (voor vertrek Roger Waters), Roger Waters (na breuk met Pink Floyd)'amused to death' is zijn absolute meesterwerk, U2, Talk Talk, The Proclaimers, Sixteen Horsepower, Gabriel & Dresden (jawel) en nog een hele lijst.

Niet echt relevant, maar toch...

Ik krijg werkelijk de schijt van: The Rolling Stones (eindelijk eens oprotten!!!!), Clouseau, Bella Perez, lief klein konijntje (absolute dieptepunt in nederlandse muziekhistorie), top40 muziek van nu, bijna alle nederlandse muziek radiozenders.

De moeite waard:

Studio brussel, klassieke concerten, mijn moeders zangstem.

Sterkte.

Link naar reactie

@ Prince.Coxson: Ja, Biff Bang Pow is ooit op 45 RPM verschenen. Succes als je die nog wil vinden! Misschien voor veel geld op e-bay (ik schat 40-50 euro). Trouwens, doe net hetzelfde als jij. Bestel alles in Oostende in de winkel en bij voorkeur vinyl als die beschikbaar is. OCS: inderdaad leuke verrassing om een transparante plaat te krijgen.

@ BWS: ik hou heel erg van electronica, in subtiele combinaties bv. alva noto + ryuchi sakamoto, hafler trio, barry adamson, kippi kaninus, pakku, múm, ...

check ook eens supersilent. niet echt gekend in B. experimentele Noorse jazz in combinatie met electronica. Supersilent zit ook in mijn top 5 van beste live ooit. ook johann johannsson van Apparat Quartet vind ik een crack in electronica. Mod stopt niet bij de jaren '60. Modernisme betekent voor mij: openstaan voor alle nieuwigheden, als het maar uniek en kwalitatief is.

Link naar reactie

The Animals : A's B's & EP's

@MOD66 : Inderdaad, MOD gaat veel verder dan "wat-men-ons-voorschrijft-MOD-muziek-

te-zijn". Wat goed is is goed, je moet enkel "openstaan" voor nieuwe

dingen. Eén van de meest gekende Belgische MODS vindt The Aggrolites

slecht, pure punk. Wel, ik heb hem al veel muziek horen draaien die ik

veel meer punk noem. Ieders goesting, en dat respecteer je gewoon !

Die Oostendse winkel is dat die bij de haven (en dichtbij het station) ?

Klein maar daar steekt wel wat binnen ! En nog tenminste vriendelijk en

daarbovenop kenner van muziek.

Wat die 45T van Creation betreft : mijn duurste single heb ik zopas gekocht

bij Copasetic in Duitsland. 25.50 euro. Had nooit gedacht dit aan een

vinylleke te geven maar ja, was er al 3 jaar op zoek naar.

Ook verwonderlijk hoe "open" de hele scooterscene geworden is ! Vroeger wist je op voorhand wat er op scooterralley's muzikaal ging gedraaid worden. In scootering werd er toen ook alleen maar gesproken over MOD, Ska, beetje reggae, veel Britpop,...

Nu is allerhande dance ook heel erg in onder scooterists (zie alleen al deze topic)

Een 10-tal jaren geleden reed ik ooit eens naar een NSRA ralley in Venlo. Prachtig was dat : een hangar voor Britpop en allerhande Northern soul toestanden, een tent voor de reggae- & ska-liefhebbers en dan nog een ruimte met house en dergelijke.

De scene was veel meer open minded geworden, ook al waren vele puristen tegen deze grote keuze. Voor elk wat wils !

Bart

Link naar reactie
I'm from out of space - max romeo

een van m'n favoriete 'niet-minimal' nummers

zit er nu al 3 weken dagelijks mee in m'n hoofd

is er nu echt niemand die ook naar Minimal luisterd? heb hier wel al aphex twins en zo horen paseren maar nog niemand die minimal-artiesten citeerd.

(trouwens, dubstep is IMHO echt een irritante hype, maakt dnb nog meer wobble dan het al was, waar is die underground jungle van vroeger?)

ps: indien interesse vind je hier een minimal-set(wel vrij dansbaar en nogal naar techouse neigend) van mij

http://www.megaupload.com/nl/?d=SHXS5OTV

Link naar reactie
Die Oostendse winkel is dat die bij de haven (en dichtbij het station) ?

Klein maar daar steekt wel wat binnen ! En nog tenminste vriendelijk en

daarbovenop kenner van muziek.

Bart

Ja, dat is dat klein winkeltje. Maar alles wat ik wil, vindt hij!

By the way, nu aan het luisteren naar Nils Petter Molvaer. Noorse jazz is een schitterende scene met een eigen typisch geluid. Ik ga kijken naar Molvaer op Blue note festival (Bill Laswell als special guest bij Molvaer).

Link naar reactie

@BWS: Alva Noto (aka Karsten Nicolai) vind ik wel een schoolvoorbeeld van minimal electronica, net als Kippi Kaninus en Pakka etc... Dus: Neen, je bent de enige niet. Al luister ik niet uitsluitend naar minimal electronica.

Link naar reactie
@...maar ben aangenaam verrast dat ge van onzen eugene houd (16 paardekrachten)...ooit eens een gesprekske meegehad maar was toen ni echt down to earth ???

Schelmke, ik weet inmiddels van onzen eugene dat zijn teksten zijn geinspireerd op hetgeen wat from up to down under is neergedaald. Daar kwam ik pas later achter. Overigens niet verkeerd. Dit was voor mij een verrassing !

Link naar reactie

Ik heb gisteren nog baby 81 van The Black Rebel Motorcycle Club gekocht en ondanks de slechte recensie in den Humo moet ik toch zeggen dat het weer verbazend goed klinkt. Ook gisteren nog gekocht: ...And You Will Know Us By the Trail of Dead - Source tags & codes. Laat pukkelpop en dour maar snel hier zijn zodat we die twee groepen nog eens aan het werk kunnen zien!

Link naar reactie

Voor de vinylfreaks : morgen is er een stockverkoop van een gedeelte van de vinylcollectie van de RTBF en de VRT bij teedehandsshop "JUKEBOX" op de Anspachlaan 181 te Brussel.

Of het echt de moeite is of niet weet ik niet, er zal al veel via via weggestroomd zijn. Misschien toch een kijkje nemen. Van 13 tot 18 uur.

De Anspachlaan is de grote baan die het Noord- en het Zuidstation verbindt.

Bart

Link naar reactie

Ne goeie winkel in Antwerpen is de Fat Cat in de koepoortstraat .Een van de de 2 eigenaars was ne Mod eind jaren 70tig begin 80tig , wat die allemaal kan vinden van platen als ge er achter vraagt grenst aan het onwaarschijnlijke .

Link naar reactie

Toemme.. kzen hier precies wel een buitenbeentje wa muziek betreft ze!!

Eigelijk kan ik zowa de meeste muziek aanhoren, just nie van da metal gedoe, maar iedere zijne smaak natuurlijk e ;-)

In de week ben ik Q-music luisteraar en stu bru ben ik door mijn ventje ook gaan waarderen (vooral peter van de veire Rrrrrr)

En in t weekend zijn t cd'kes van mega mindy, plop, k3, laura lynn en van die andere toestande met af en toe een kermisoptreden van paul severs, eddy wally enzo hahahaa

Tja, t kermisleven kan hard zijn!!!!! lol

Link naar reactie

Ja schelmke voor goeie platen moet ge leggen, Ik probeer altijd eerst de fnac en als ze het daar nie kunnen bestellen , dan ga ik pas naar de fat cat.

Link naar reactie
Ik heb gisteren nog baby 81 van The Black Rebel Motorcycle Club gekocht en ondanks de slechte recensie in den Humo moet ik toch zeggen dat het weer verbazend goed klinkt. Ook gisteren nog gekocht: ...And You Will Know Us By the Trail of Dead - Source tags & codes. Laat pukkelpop en dour maar snel hier zijn zodat we die twee groepen nog eens aan het werk kunnen zien!

T'ja, die recensies in de Humo moet je echt geen rekening mee houden. Ze schreven dat de eerste twee platen van Black Rebel niet veel voorstelde terwijl ik ze fenomenaal vond. Ik heb al drie optredens van hen gezien en elke keer was het prijs, maar naar Dour zal ik niet gaan.

Link naar reactie

Man man man, pas terug van Antwerpen en met een wrange nasmaak. Kom ik daar kort bij de Graanmarkt voorbij een "brollerig" uitziend muziekwinkeltje (heb geen naam gezien) en denk bij mezelf : zeker eens binnengaan want in zo'n winkeltjes liggen meestal schatten verborgen. Bij het binnengaan zeg ik vriendelijk goeiedag tegen de uitbaatster die het héél moeilijk heeft een goeiedag terug te zeggen of even te glimlachen. Geen probleem, heb al aan de muren een aantal interessante LP's gezien en daarvoor ben ik hier. In geen tijd loop ik met 4 LP's onder de arm en ik zet de zoektocht voort. Een Hollands koppeltje die de weg naar de cinema vragen worden kordaat wandelen gestuurd door de verkoopster. Een andere klant die een LP van U2 wil kopen krijgt het ook aan de stock met de vrouw des huizes die met een Hollands accent de man duidelijk maakt dat de prijs die op het stickertje staat niet de juiste is. "Dit is een Spaanse persing en die prijs is veel te laag ! Je zult die prijssticker wel van een andere LP gehaald hebben." Die doodbrave man was nog geen minuut binnen en stond daar als aan de grond genageld. Bye bye klant !

Ik doe voort met zoeken maar plots roept dat teringwijf : "Hé man, blijf van de beschermhoezen als die nog dicht zijn. Niet prutsen !" Euhhhhhh, pardon ? Braaf stap ik naar de toog met een LP in de hand die door ik-weet-niet-wie ooit geopend is. Ik : "Sorry maar ik heb hier niets opengeprutst !" Zij : "Zie jij dat dan niet man, blijf daar met je pollen af, laat die gesloten LP's dicht !"

Beleefd heb ik mijn stapeltje van zes Lp's op de toog gelegd en de dame gemeld dat ik mijn 100 euro met veel plezier in Brussel zal spenderen. Heb haar nog bedankt voor haar "klantvriendelijkheid" en nog een "goed" weekend gewenst. Ze wou nog terugkrabbelen maar weg was ik. Pokkenwijf !!!

Hop naar de Bilbo maar daar was de benedenverdieping bijna volledig leeggehaald en qua vinyl vond ik enkel een LP van The Prisoners waarvan de hoes al serieus 2ehands geworden was. En toch waren de verkopers vriendelijk alhoewel ik zelfs niets kocht.

Volgende keer eens naar de "vette poes" en die "collecteur" zoeken.

Bart

Link naar reactie

even in mijn platencollectie snuffelen:

slomo beatz met dj krush, dj vadim en dj shadow (op blue note fest!)...

gemengd met wat oude wu-tang clan (en afkooksels ervan) met als neusje mos def en guru (incl dj premier)... daarnaast geschifte quantumfysica-hardcore (gitaar) lees bands als converge, botch, coalesce, the dillinger escape plan, old man gloom...maar ook meer toegankelijk als as friends rust, sick of it all, unbroken, sparta, jimmy eat world... voor t ruige uurtje mag dan nog wat turbonegro, 50 foot en the bronx...maar in de garaga met graagte oasis, kent, charlatans, blur en natuurlijk the who...

oh ja en in de wagen van air tot john coltrane tot grooverider...

mmmmmm...gebonden aan één genre?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...