Ga naar inhoud
Vespaforum.be

MUSIC please !!


prince.coxson

Aanbevolen berichten

Pas nieuw op vinyl gekocht : "The Artwoods : 100 Oxford street" !

Superplaat !! Mooie uitgave ook, niet zomaar een zwarte schijf in

een kartonnen hoes !

Hier wordt zo weinig over muziek gepraat, daarom deze aanzet tot ...

- wat beluister je nu ?

- wat heb je laatst gekocht ?

- wat vind je goed of barslecht

of ... ...

Come on !!!!!!

Bart

Link naar reactie

Allerlaatste aankoop: "In a frozen sea, a year with Sigur Rós". Een fotoboek van Sigur Rós met maar liefst 7 vinyls erin. Heel beperkt uitgegeven, enkel in de US verkrijgbaar. Sigur Rós zit bij mij in de top 5 van beste live concert ooit (Koninklijk Circus BRU 2005). Ok, niet echt geen Mod-music, maar muziek gaat bij mij heel breed. Modernism betekent in de eerste plaats ook vooruitgang...

Verder zaterdag laatst nog aangeschaft: Amy Winehouse op LP (haar vinyl liet wat op zich wachten). Ook nog Mark Ronson met "Version" met een pak covers van bekende groepen o.a. Coldplay en The Jam, maar in R&B Soul versie. Grappig op zich.

Tot slot Beverley Knight - Music City Soul, haar vierde album geloof ik, maar wel pure retro soul.

Oh ja, ook nog een nieuw uitgegeven Northern Soul verzamelaar, dubbel cd: "All Nighter for Dancers Only - SONBCD01. Dat was het voor de afgelopen week... Music was my first love, clothes the second, scoots the third. Maar alle drie hangt het met elkaar ergens wel samen. Niet meteen de goedkoopste hobby.

Goed idee, Prince Coxson, er moet hier meer over muziek gepraat worden. Uiteindelijk zijn de roots van de scooterscene terug te brengen bij Soul-Mods, Reggae-skins, Ska-rude boys, ... die allemaal scoots als onderdeel van hun subcultuur hadden.

Link naar reactie

OK Prince, aangezien je lid bent van dezelfde club als ik zal ik mijn uiterste best doen. Ik heb ook twee hobby's, muziek en scoots. Maar mijn muziek is toch meer rock getint. Wat betreft de scooterscene ben ik uiteraard weg van The Who, The Jam en veel britpop(Stoneroses,Oasis,...), verder veel sixties, seventies rock(The Doors, Velvet Underground,Pink Floyd...),punk,grunge,stonerrock(absolute fan van Kyuss voorloper van Queens of the stone age.Laatst gekocht Kings of Leon(Because of the times) perfecte soundtrack voor de komende Zomer.En daar tussenin nog vele andere,...See You

Link naar reactie

Sorry, René, ik reageer daar zelfs niet op.

Sushi, de nieuwe Ocean Colour Scene heb ik op vinyl gekocht in "d'Ostensche Ploate" in Oostende, wellicht heeft hij die ook CD. Maar ik vrees dat Lint wat ver is...

Link naar reactie

@Sushi : heb de nieuwste Ocean Colour Scene op LP gekocht hier in Halle

(bestel daar bijna alles zelf op de computer, dus koop nooit

rechtstreeks uit de winkel)

De LP is ipv een zwarte schijf een transparante. Graaf !!

Draai hier nu al zeker 4x na mekaar dit supernummer : "Biff Bang Pow" van the Creation. Weet iemand of dit nummer op 45T bestaat ? MOD rules !

Link naar reactie

Fats Domino, Jerry lee Lewis

Jazz van Cris Barber, Acker Bilk, Kenny Ball

Eddy Cochran en Duan Eddy met Rebbel Rouser

Vorig jaar is Bob Marly er bij gekomen met Caribbean muziek

Zo kan ik nog een tijdje doorgaan,

Muziek installaties voor dancings was mijn specialiteit en installeerde er een twintigtal in Oost en West Vlaanderen

Ik bezocht de Metro Goldwin Mayer studios, Paladium, ORTF in Parijs. The Beetles in London. Om te zien welke versterkers en boxen ze hadden.

Ik hoor dus graag muziek van in de tijd dat er Classic Vespas gemaakt werden.

René

Link naar reactie

Aan het lijstje van René voeg ik graag nog Stan Getz en Bill Evans toe. En ook Earth, Wind and Fire (i know, nie cool maar toch geweldige muziek), Joe Cocker, en alle franse chansons! Opsommend maar niet limitatief!!!

Heb die hele handel op de Zumo staan en ik garandeer je, dat past allemaal perfect als je rondrijdt door berg en dal, en Grobbendonk.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Iets heel anders (met de vakantie in zicht, dus niet voor alle dagen): op reis gaan en de muziekkeuze aanpassen aan het land waar je bent, met een tikje nostalgie in het achterhoofd. In Frankrijk zijn dat dan Charles Trennet, Yves Montand, Jean Ferrat en konsoorten, wat de vakantie een soort van “Les vacances de Mr Hulot “ dimensie geeft.

Voor Italie roept de filmuziek van Nino Rota, vooral van La Strada maar ook La dolce vita en Prova d’orchestra (Fellini), en natuurlijk Il padrino (the Godfather – Coppola) onmiddellijk de sfeer van kleurrijke pleintjes, fonteinen, een ochtendlijke caffè op een vroeg terras, de Corriere della sera erbij, gedekte tafels onder een druivelaar, cipressen in een golvend landschap. Deze muziek in combinatie met een vespa rit door het Italiaanse landschap; piacevole (voor vertaling zie Tigrotto). Voorlopig behelp ik mij met de muziek…( de zon schijnt al)

Walter

Link naar reactie

Love: Soulwax, Funkstorüng, etiene de crecy, air, goldfrap, qotsa, Underworld, Chemical brothers, Digitalism,...

slayer, the seatsniffers, 50footcombo, deep purple, ...

Hate: To many bad disco, r&b, slagers...

Laatst gekocht: Goose

Nu opstaan: jimi hendrix, Electric Ladyland, zalig...

Link naar reactie

ik heb een zeer breede muzieksmaak maar ben vooral een liefhebber van Minimal Electronica

Love: Guy Berber, James Holden, Apparat, Stephan Bodzin, Gui Boratto, Dominik Eulberg, Extrawelt, John Spring, Tiefschwartz, Hell, Deetron, Jurgen Paape, en richie hawtin zijn maar enkele namen van artiesten die ik graag hoor.

vraag me af of er nog "minimalistische" vespisten bestaan :D

(kan me ook redelijk vinden in b-man's smaak)

Link naar reactie

No, that is a good representation of the music that i listen to. I do listen to modern music but only TOP radio in work and then i have no choice in the matter... ..And i wouldn't call it music either.

I sound like my dad!

Link naar reactie

jaren '50: bill haley, buddy holly, ook amerikaanse soul,...

jaren '60: kinks, beatles, the who, the doors, small faces, yardbirds, animals, beach boys, dylan (vroege werk), Booker T. and the MG's, ook weer soul, de vroege ska,...

jaren '70: THE JAM, clash, sex pistols, joy division, ramones, jonathan richman, nuja, heel wat in feite

jaren '80: the specials, madness, new wave ook wel

jaren '90: oasis en de andere britpop van toen, mano negra,..

nu: libertines, arctic monkeys, maxïmo park, shovels, kaiser chiefs, dirty pretty things,...

en over de hele lijn (vanaf de jaren '70) uiteraard PAUL WELLER...

Link naar reactie
Noemen jullie dat muziek? daar geef ik geen geld aan uit

Bij mij heet dat 'Delhaize muziek'

René

Prachtige to the point "ALDI"-opmerking beste René !!

Niveau man, echt hoog niveau !!

BTW, geef me het adres van de "Delhaize" eens waar ze "onze" muziek

spelen, doe ik vanaf nu de boodschappen ipv mijn vrouwke.

Of is dat een nieuwe muziekstroming ?

Nu aan het beluisteren : "Jimmy James & the Vagabonds : the new religion" (LP)

gevolgd door : "The Shovels : Dig it !" (CD) Groepje uit Limburg

met een voorliefde voor de jaren 60. Leuk tussendoortje, happy,

zonnig,...

Bart

Link naar reactie

Paul Weller Rules !!!!!!

Link naar reactie

En daar komt voor mij nog bij Chet Baker (Chet Baker sings is geweldig), Johnny Cash, en onlangs nog gekocht Paul Anka Rock swings (croonerversies van bekende nummers).

En zoals hierboven meermaals aangehaald Paul Weller, Richard Ashcroft, Portishead m.a.w almost all things British.

R...

Link naar reactie

qua muziek ben ik een veelvraat. Maar hetgeen waar ik altijd voor wakker te maken ben is Electro of minimal techno. Dick dale, B52's en natuurlijk de Fifty Foot Combo worden zeer gesmaakt. Eigenlijk alle muziek die gemaakt wordt vanuit de buik en niet de achterzak kan dorr mij worden beluisterd.

Link naar reactie

muziek...tja...ik heb het er nog over gehad met dick dale en die was net als ik de mening toegedaan dat dat voor ieder persoonlijk is...wat ie mooi vind is mooi...dus kraak nooit iemand anders muziek af maar wees bereid eens te luisteren...

heb net een mix-ceedeetje afgeleverd bij ons fokske...eens benieuwd wat ie ervan vind...hopelijk verschiet ie er ni te hard van...

zelf ben ik erg begaan met de belgische scene..van wawadadakwa over tom pintens naar mira en traktor langs maskesmachien en the internationals via swartzwaldklinik en think of one enz...

sigor ross en the explosions in the sky en portishead en de aller massive attack

billy holliday , the sonics en eddy cochran noem maar op er is zoveel en zoveel nog te beluisteren als ik de topic lees...

ook de klassieke muziek van de 20ste eeuw (soundtracks) is me erg gelegen

Link naar reactie
Love: Soulwax, Funkstorüng, etiene de crecy, air, goldfrap, qotsa, Underworld, Chemical brothers, Digitalism,...

slayer, the seatsniffers, 50footcombo, deep purple, ...

Hate: To many bad disco, r&b, slagers...

Laatst gekocht: Goose

Nu opstaan: jimi hendrix, Electric Ladyland, zalig...

Electric ladyland is Jimi's absolute meesterwerk, bij het luisteren naar deze muziek kom je regelmatig los van de aarde. En dan te bedenken dat hij nummers van dit album heeft geschreven in de taxi op weg naar de studio waar deze nummers werden opgenomen ! Crazy.

Link naar reactie

@Schelmke : Als je zeer begaan bent met de Belgische scene probeer dan zeker The Shovels eens !! Of de Waalse broers van The Internationals, namelijk the Moon Invaders of nog Proyecto Secreto. The real SKA !!

Nu even weer Hammond time :

- Booket T.& the MG's : Soul limbo (a) & Hang'em high (B) (45T op Collectables)

- Frank Popp Ensemble : leave me alone (a) / Big Boss Man : the hawk (B)

45t op record kicks

- The Zombies : time of the season (45T) Mijn all time orgelnummer !! Die solo,

ongelooflijk !!

Bart

Link naar reactie

I dig every thing : david bowie van het begin van de jaren 60tig

my boy lolypop : milly Small

secret love : billy stewart

enz enz enz als ge laat doen kan ik zo nog wel 10tallen bijzetten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...