Ga naar inhoud
Vespaforum.be

p200 met probleem


pete

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

onlangs p200 gekocht die meer dan 5 jaar stilstond.

Benzinetank en carbu gezuiverd, benzinekraan en vlotternaald nieuw.

Krijgt nu benzine, geeft vonk, doch start zeer moeizaam.

Wanneer de motor dan toch aanslaat is dit altijd slechts voor enkele seconden dat die blijft draaien en hangt zeer slecht aan de gas.

Na wat opzoeken links en rechts kom ik stilaan tot de slotsom dat de keerringen er wel eens aan zouden kunnen zijn.

Iemand een (ander)idee?

Dank bij voorbaat.

Groeten pete.

Link naar reactie

keerringen dat zou wel kunnen

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reactie,

het doorblazen van de sproeiers heeft blijkbaar gedeeltelijk geholpen.

Vandaag enkele keren een tweehonderdtal meter kunnen rijden.

Starten blijft evenwel heel moeilijk, en in lage toeren moet de motor met veel gas in gang gehouden worden en valt uiteindelijk toch stil.

Het eigenaardige is dat de scooter bij optrekken bijna perfect rijdt, bij constante gas is het een gestotter van jewelste.

We blijven proberen

mvg pete

Link naar reactie

nja lijkt toch iets met de carbu te maken,en ook al eens een andere bougie gestoken?

Link naar reactie

Bougie reeds gewisseld.

Misschien een beetje een samenloop met nog wat anders.

De oude man van wie ik hem kocht, sprak nogal vaag over startproblemen destijds.

Maar ja, de bougie die erin stak, was dan ook volledig kapot.

Hij zei ook dat er al 10 jaar niet meer mee gereden was, terwijl er een nieuwe tank inzat met prijsetiket in euro.

Wou dit probleem uitklaren vooraleer de motor eventueel open te gooien.

mvg pete

Link naar reactie

het feit dat er een nieuwe tank in zit duidt al op iets hé.

Gereden met roest binnenin de oude tank en roestdeeltjes in de carbu enz.

deze kunnen ook uw keerringen naar de vaantjes helpen

Link naar reactie

De nieuwe tank was inderdaad een aanwijzer.

Tot zover dus het plan om er "ineens" mee te kunnen rijden.

De motor is er al vanonder nu. Van het ogenblik dat ik weet wat het euvel veroorzaakte, zal ik hier terug posten.

Bedankt voor jullie reactie.

mvg pete

Link naar reactie
  • 3 weken later...

De keerringen zijn vervangen. Ze leken intact. Gaf geen verschil met ervoor.

Carburator dan nog eens gekuisd en doorgeblazen. Scooter start altijd perfect nu... en slaat na een paar seconden af. Start daarop gewoon terug.

Mij leek het een benzineprobleem te zijn.

Heb dan even een carbu van een goed rijdende 200 gemonteerd om tot de conclusie te komen dat het niet de carbu is. (zelfde fenomeen bij het ander exemplaar)

Iemand nog enig idee?

Dank bij voorbaat.

Mvg pete.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Na lang zoeken is het probleem opgelost. Heb stelselmatig stukken van een rijdende scooter (bougiekop, kabel, ontstekingsunit, carbu, volledige grondplaat) geprobeerd. Allemaal zonder merkbaar resultaat. De problemen bleven identiek. Soms reed de scooter, dan weer niet, wat wel opviel, nooit reed hij langer dan 5 minuten en daarna dan terug starten bleek uiterst moeilijk.

De oude man (met meer dan 50 jaar vespa ervaring) van wie ik hem had gekocht is dan langs geweest, bekeek het vliegwiel en sprak de wijze woorden "vliegwiel is niet magnetisch genoeg meer".

En ja hij had gelijk.

Een ander vliegwiel en de zaak bleek opgelost.

Mvg pete

Link naar reactie

Die mens is ne geweldigen typ. Denk niet dat hij de vespa heeft betoverd, hoewel ik moet toegeven dat ik soms aan voodoo dacht terwijl ik hem probeerde te repareren.

Bedankt voor de tip aangaande het tanken. Tot hiertoe was hij inderdaad zeer zuinig. Daar is nu gelukkig verandering in gekomen.

Mvg pete.

Link naar reactie

Wat is dat toch met die P200-en ? Toen ik de mijne iets meer dan een jaar geleden kocht had die 6 jaar stilgestaan. Wat ik tankte liep er onderaan terug uit. Problemen met carbu, vlotternaald versleten. Vervangen en alles goed tot 3 weken geleden. Bij afzetten van een warme motor nog heel moeilijk in gang te krijgen. Carbu goed uitgekuist en alles weer goed tot deze zondag. Rit van de Vespaclub Brussel meegedaan en weer hetzelfde. Motor was goed warm, getankt en niet meer aan de praat te krijgen. In gang gelopen en oeps, weer weg. Wou carbu goed uitkuisen bij volgende tussenstop (apero). We stoppen aan een kerk voor de apero, iedereen zet de Vespa af en plots beseft men dat we ergens anders moeten zijn. Fukkeduk, niet meer in gang te krijgen. Iedereen weg en wij ook na 10 minuten. Groep toch nog teruggevonden en bij juiste aperostop alles goed uitgekuist, vlotter nagekeken enz.

Starten weer perfect maar nu staat de achterband plat. Man man man, wat een Vespist toch allemaal lijden kan.

In mijn vorige club waren er een paar Vespisten van overtuigd dat je een Vespa beter "laat uitdoven" door de benzinekraan dicht te draaien dan het contact op off te zetten, zodat de carbu volledig droog komt te staan. Opinie ???

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...