Ga naar inhoud
Vespaforum.be

p200 met probleem


pete

Aanbevolen berichten

Probleem zelf opgelost. Had het afdekkapje boven de versnellingskabel (links onder vliegwiel) er eens afgehaald, oud vet verwijderd en nieuw vet gestoken. IPV bij het aanvijzen eerst de afdekkap van het vliegwiel en dan het versnellingskapje te plaatsen had ik eerst het kleine kapje geplaatst waardoor het veel te veel spande op het versnellingsmechanisme. Nu zacht aangespannen en niet meer a fond.

Een kwartiertje gaan bollen en (tot nu) alles OK. De nieuwe bougie (een B8ES) doet het uitstekend. Power !!

Bedankt !

Bart

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn : bij het in hoge toeren gaan in 3e hoor je een rammelend geluid (alsof er iets loszit dat trilt) dat je niet meer hoort bij schakelen naar 4e maar dan wel weer bij hogere toeren in 4e.

Heb alles al gecheckt wat zou kunnen loszitten (buitenkant) maar niets zichtbaar.

En ik wil met een gerust hart naar de classic rit op 16 september !!

Bart

Link naar reactie

Nee Bolderik, dat is het niet. Komt meer uit de motor denk ik.

Had het probleem al eens voorgelegd op de vergadering van onze

club en daar raadde men mij aan de oude bougie B6 (want dit lawaai heb ik sinds ik

die B8ES ingestoken heb) eens terug te plaatsen maar het geratel blijft.

Die bougie had ik gestoken omdat als mijn vespa warm is ik een ongelooflijke moeite

heb die weer in gang te kicken. En yep, daarstraks was ik na het werk naar de boekhandel gereden, leg de Vespa stil, koop de krant en lap, pas na een 10-tal keer kicken weer leven in de brouwerij. Thuis motor afgezet, B8ES bougie gestoken en na 1 kick weer in gang. Raar maar waar !!

Maar dat vervelend lawaai begint me meer en meer zorgen te baren. Alsof ik ergens een pot glasscherven meedraag die begint te rammelen bij hoge toeren.

Toch bedankt voor je tip Bolderik !

Soms kan het iets heel onnozel zijn maar je moet het vinden !

Bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...