Zazou Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Ik heb een 150 sprint, deze zou +-90km/u moeten rijden. (volgens mijn bepaalde site's) Enkel de mijne gaat maar 70 als ik rechtop zit en bijna 80 als ik wat voorover buig. De motor is volledig gereviseerd met nieuwe lagers,piston,cilinder,enz. Ontsteking staat juist en carburator staat goed afgesteld. Iemand enig idee of ik een probleem heb of dat dit een normale snelheid is? Hij trekt goed op maar op hoger toerental heeft hij nog weinig extra vermogen. Is het anders mogelijk om een 200cc px moter eronder te hangen? Hij moet sneller dan die 70km/u gaan, anders is dit te gevaarlijk om te volgen in het verkeer. Groeten, Johan Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 lijkt mij niet echt de juiste snelheid. misschien neemt hij toch ergens valse lucht of zo. dan kan het zijn dat je wel goed optrekt maar geen hoge top kunt halen. controleer je bougie eens voor te kijken of hij juist staat afgesteld. met een 50cc kan je al vlot 60 rijden dus een 150cc zal toch wel sneller kunnen neem ik aan Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 sprint 150 heeft 2 spoelpoorten. en kan idd 90km/h rijden is de gaskabel goed aangesloten ? trekt hij de sleuf (in de carbu ) volledig open ? anders kun je er een 177 opsteken dan ga je over de 100 km/h Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Op welke kilometerteller controleer jij dit, want vespa-kilometertellers zijn maar zelden correct... Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 ...en geven meestal 10km/u te veel aan. Dus ga je eigenlijk maar 60. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Waarom is die topsnelheid o zo belangrijk, zoals speedracer zegt, een vespa kilometerteller is alles behalve een goede referentie, je hebt een oldtimer gekocht, met een motor met 2 spoelpoorten, dat is eigenmijk een vespa om relaxed een rittje mee te maken, en 70 niet veilig in het verkeer, op de meeste secundaire wegen is 70 de max toegelaten snelheid, of je moet autostrade rijden, maar dan vrees ik dat je de verkeerde vespa hebt gekocht.Een 200cc eronder hangen, met wat kennis van zaken is mogenlijk, mag dit ?? neen, en meer wil ik daar ook niet over zeggen voor dat spel hier weer uitbarst . Natuurlijk kan het zijn dat je motor problemen heeft, cilinder versleten, bougie niet goed vast gedraaid of versleten, ontsteking die niet goed werkt, zoals je ziet het kunnen veel oorzaken zijn. Je kan mischien eens beginnen met te kijken welke kleur je bougie heeft.Als hij valse lucht trekt zal de motor statisch niet mooi draaien, vb hoger in toeren draaien. groetjes Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 en dan nog te zien of het een sprint met 2 of 3 spoelkanalen is. of je teller werkt niet goed! Link naar reactie
René Geplaatst: 26 februari 2007 Delen Geplaatst: 26 februari 2007 Hi Johan Als ge uw scheurijzer voor het dagelijks huis/werkverkeer gebruikt is 70 wat aan de trage kant zeker als het toch een 90km zou moeten halen. Vooraleer te beginnen foefelen zou ik de uitlaat vervangen. Die potjes verstoppen nogal gemakkelijk. Ook denk ik dat er wel iets bestaat dat performanter is dan hetgeen er nu onder staat. Rene Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Als je met een originele Sprint-uitlaat rijd, kan je een lichte verbetering merken door deze te vervangen door een PX-uitlaat of eventueel een Sito-plus, maar als de Sprint-uitlaat in goede staat is zal dat geen 10 km/u maken. Als je met een nieuwe cilinder en piston rijd, zijn deze al gerodeerd, zoja, zijn deze goed gerodeerd(niet te traag), want het roderen bepaald de prestaties van de cilinder voor de rest van de leefduur. Iets anders wat je kan (laten) controleren is of de ontsteking goed afgesteld staat, ook dit kan invloed hebben op je topsnelheid. Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 en de gassleuf kijk eens of die volledig open gaan lol Link naar reactie
Zazou Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Aan allen al bedankt voor de reacties, -gasschuif gaat helemaal open -ontsteking is met stroboscoop afgesteld -cilinder en piston is nieuw en vlotjes ingereden, compressie is perfect -bougie ziet er mooi droog en lichtbruin uit -sprint van '66 met 2 spoelpoorten -gemeten aan snelheidspaal en naast auto -uitlaat is het enigste waar ik niks aan gedaan heb -70 is te traag als je op een weg rijd waar de snelheid 70 is, je moet toch net iets gas over hebben vind ik, ik gebruik hem dagelijks om kleine ritten te doen, naar werk, inkopen enz. autostrade doe ik niet. Deze zomer wil ik er nog meer mee rijden want dit is echt super! Daarom ik kan er niet echt aan uit? Hij doet precies veel toeren als ik volgas rijd, andere vespa's draaien precies een lager toerental als ik ze hoor (zie) passeren. Johan Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Valse lucht ??? Groeten Dries Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 koppeling die versleten is of verkeerde boite olie zou volgens mij ook wel eens kunnen als ik uw laatste uitleg lees grtz sidvespa Link naar reactie
Zazou Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Koppeling slipt niet, olie is SAE30. Valse lucht? ik zou niet weten langs waar... alle dichtingen en pakkingen zijn nieuw. Op ralentie draait hij zeer mooi en hij neemt ook direct aan. Het moet geen sprintmachien worden maar zo'n 80à85km/u had ik toch graag gegaan... Link naar reactie
josse Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 er klopt in ieder geval iets niet. - te kleine carburator (welke maat staat er op ?) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 hallo, ik zou het toch maar zoeken bij de uitlaat, vergeet niet dat een uitlaat voor een 2takt motor zeer belangrijk is, kwestie van de juiste drukken op te bouwen enz... koop een nieuw uitlaatje of leen er ergens één en doe de test! janneman Link naar reactie
Zazou Geplaatst: 27 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Carburator is een dellorto 17. Is er iemand in de buurt van Schoten die er ééntje kan lenen? Of welke uitlaat koop ik dan best en waar? Alvast bedankt voor alle hulp. Groeten Johan Link naar reactie
stanman Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 http://www.sip-scootershop.com/pages/details/details_images.php?index=0&ID=21858 Link naar reactie
Kris013 Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Ne keer naar 4de schakelen ;-) Link naar reactie
josse Geplaatst: 27 februari 2007 Delen Geplaatst: 27 februari 2007 Carburator is een dellorto 17. Dell'Orto SI 20/17D zou het volgens scooterhelp.com moeten zijn. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 28 februari 2007 Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Wat voor overbrenging zit erin? Link naar reactie
René Geplaatst: 28 februari 2007 Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Johan, mijn verdachte nr1 is de uitlaat! Maaaaaar zou het kunnen dat de koppeling ooit vervangen werd? Bij een 150 heeft deze 22 tanden. Moest de uwe maar 21 tanden hebben draait de motor veel toeren, trekt goed op maar is de maximum snelheid niet zo hoog. Groetjes, René Link naar reactie
Zazou Geplaatst: 28 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2007 @kris013 de 4de vesnellinghad ik al gevonden... Die juiste type van carb zal ik eens nazien. Overbrenging is de originele...denk en hoop ik. aantal tanden zou ikeens tellen maar dan moet heel het blok open. Dt weekend zal ik eens beginnen met de uitlaat. Nogmaals dank voor ale ideeën, Johan Link naar reactie
René Geplaatst: 28 februari 2007 Delen Geplaatst: 28 februari 2007 Johan Kris veronderstelt waarschijnlijk dat ge vergeet over te schakelen naar 4e. Misschien een grap? Maar het is niet zo dom want met een koppeling met 21 tanden ipv 22 zou je ook de indruk kunnen krijgen dat ge in 3e rijdt. Om bij de koppeling te geraken moet je enkel het deksel aan de kant van het wiel losmaken. (3 boutjes M6) Maar voor de kroonmoer waarmee de koppeling op de krukas vaststaat heb je wel een special tool nodig. Zet er maar eerst een andere uitlaat op. En wie weet schrijf je dan: Danke René Groetjes Link naar reactie
Zazou Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Ik heb vandaag de uitlaat eens ontkoold.(rood gloeiend geblazen zodat roetaanslag verbrand. Dit heeft inderdaad een ietsje beter resultaat 75km/u. In derde rijdt hij dik 60 maar dan in 4de neemt hij traag aan en komt er dus maar een goeie 10km/u bij. Als ik een nieuwe uitlaat koop, welke neem ik dan best? Origineel of iets anders? Johan Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.