Ga naar inhoud
Vespaforum.be

fluo vestje


bob

Aanbevolen berichten

Klopt niet ... fluo vestjes zijn géén verplicht onderdeel van alle voertuigen.

Ten eerste wordt er niet gespecifieerd in de wet dat je ze bij moet hebben, én er wordt enkel gesproken over autosnelwegen en autowegen. Het stukje wettekst dat wordt toegevoegd bevat eigenlijk geen enkele verplichting ... enkel dat de bestuurder een vestje moet aandoen bij pech op de autostrade of autoweg. Als je wordt tegen gehouden met de vespa kan men dus volgens mij niet eisen dat je een fluo-vestje bij hebt, laat staan hier een boete voor geven...

Hieronder het koninklijk besluit:

Hebben Wij besloten en besluiten Wij :

Artikel 1. In artikel 51 van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, wordt een 51.4 ingevoegd, luidende als volgt :

« Wanneer op autosnelwegen en autowegen de bestuurder van een pechvoertuig op een plek terechtkomt waar hij niet mag stoppen of parkeren, moet hij een retro-reflecterende veiligheidsvest dragen, zodra hij zijn voertuig verlaat. »

Art. 2. Dit besluit treedt in werking op 1 februari 2007.

Art. 3. Onze Minister van Mobiliteit is belast met de uitvoering van

dit besluit.

Gegeven te Brussel, 7 januari 2007.

ALBERT

Link naar reactie

onze verzekeringsagent heeft ons zoon vestje mee gegeven omdat dit wel degelijk verplicht is als je met je vespa op de autosnelweg komt er staat ook negens hier boven in het wetsartikel dat moto rijders een uitzondering zouden zijn dus als je controle krijgt op de snelweg moet je dus zoon vestje kunnen tonen

Link naar reactie

ik vind het zoiezo veiliger met een fluo vestje aan op de autosnelweg.

Ikzelf rijd bijna altijd met zo'n vestje aan,vind dat veel veiliger. zo zien ze u tenminste. En op de autostrade met een wespje vind ik toch maar gevaarlijk hoor.

Je zou eens met mij moeten meerijden met de vrachtwagen,dan besef je wel hoe gevaarlijk het is zonder zo'n fluo vestje! Want de zichtbaarheid is heel beperkt!

Link naar reactie

@fooraapje en bob: ik ben het natuurlijk met jullie eens dat het allemaal veel veiliger en verantwoorder is mét vestje. Ik zeg alleen dat het niet verplicht is om constant met zo'n vestje rond te rijden, of het mee te hebben op de vespa. Als je nooit op de autostrade komt, hoeft het niet. Ook al is het veiliger ...

Link naar reactie

klopt niet helemaal want de banen met een blauwe plaat met een auto der op is het ook verplicht maar het is natuurlijk niet verplicht daar te rijden maar zoon vestje verstekt inderdaad de zichtbaarheid en laten we niet vergeten dat rijden met onze wesp het belangrijkste is ;-)

Link naar reactie

Jongens toch, ik draag dat ding bijna altijd. Dag of nacht, pech of geen pech, snelweg of boeregatstraat.

Het ziet er niet echt uit maar ook dat went.

En ja ik rij dagelijks op de autostrade met de Vespa en ja een fluovest helpt, ook overdag, om sneller gezien te worden.

manmanman

Link naar reactie

>Het ziet er niet echt uit maar ook dat went.

Dus een reden te meer om er iets fraais van te maken.

Tis btw gewoon een idee wat ik wil lanceren.

Is er msschn een grafisch ontwerper onder de vespisten ?

Die kan dan een algemmen logo ontwerpen en niet voor iedere club apart

Link naar reactie

ge moet ne keer gaan rijden met, en ne keer zonder "hesje"...en trek dan zelf uw conclusie, vooral op smallere baantjes zie je het duidelijk, de tegenligger geven u meer ruimte om te passeren...gasten die uit een zijstraatje willen komen, blijven ook langer wachten voor ze vertrekken...(liefst tot je er voorbij bent...)

dus als er "hesjes" gedrukt worden wil ik er ook wel eentje! (of twee, of drie...)

Link naar reactie

Ik vind dat ze me die fluo vestjes toestanden beginnen te overdrijven , is heel die situatie ooit eens nie begonnen met fietshelmen voor kinderen en dan een fluo vestje voor kinderen dan ne één fluo vestje in de auto voor als ge in panne valt .Nu eentje per persoon , binnenkort gaan ze verplichten om er altijd eentje te dragen op de moto omdat ze dan beter zichtbaar zouden zijn , wat dikke truut is want der zijn zelf mensen die verklaren als ze tegen een knal oranje veegwagen met fluo strepen en vier zwaailichten aanrijden , dat ze die niet hadden zien aankomen , wetende dat zo een veegwagen maximum 5 km per uur rijdt als deze aant vegen is . Met wat geluk maken we nog mee dat ge als voetganger met valhelm en een fluo vestje over straat moogt lopen .Dit is een vrij land dat ze de mensen dan ook eens vrij laten in de keuze of ze dat willen dragen of niet.

Link naar reactie

Mijn vestje is een beetje aangepast aan mijn 'noden'. Ik heb extra sluitingen erop zodat het niet openwaait en het hangt al half vol met patches. Mijn versie om het een beetje te personaliseren en de oorspronkelijke 'reclame' te verstoppen.

Leve intrarail!

Link naar reactie

@jurgen : Als ik zelfstandige was onmiddellijk (relatie geschenk en dus aftrekbaar) ;-)

@penningmeester is dit haalbaar ?

Als het blijkt na eventueel een korte rondvraag ('Poll') dat er voldoende interesse is, sta ik er volledig achter ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...