Ga naar inhoud
Vespaforum.be

fluo vestje


bob

Aanbevolen berichten

Zoals Geert het zegt: bij Vespa is er enkel een copyright op het logo en merknaam... het logo ben ik zelfs nog niet zo zeker van, want er is er eigenlijk geen (toch geen uniek... of toch?).

Je Eifeltoren verhaal is trouwens ook correct... enfin, van de Eifeltoren weet ik het niet, maar van het Atomium is het een feit: afbeeldingen verkopen met het Atomium erop is onmogelijk zonder dat je de rechten verworven hebt.

Link naar reactie
Zoals Geert het zegt: bij Vespa is er enkel een copyright op het logo en merknaam... het logo ben ik zelfs nog niet zo zeker van, want er is er eigenlijk geen (toch geen uniek... of toch?).

Ja, in dit geval gaat het, denk ik, om de naam "vespa" zijnde het type, eigendom van Piaggio, maar ook om de geschreven naam in dát lettertype wat op zich een herkenbaar uniek logo is in die combinatie. cf. Coca-Cola waar firma's veroordeeld zijn, niet omdat hun cola bvb Limo-Cola heette maar omdat het in hetzelfde lettertype was als C-C wat dan als "beeld" verwarring kon veroorzaken.

Maar goed, het was even leuk doordenken en ik vermoed dat advocaten in mijn hypothetisch geschetste situatie een hoop geld kunnen verdienen aan opzoekwerk in de kleine lettertjes van de wet.

Gelukkig ben ik dit voorlopig niet van plan, dus niet aan de orde... ;)

Groeten en lekker slapen!

Peter.

Link naar reactie

Ik zal eens kijken in mijn boeken van coreldraw of daar niets instaat dat we kunnen gebruiken of verwerken. Volgens mij zijn die zaken gemeengoed, dus vrij te gebruiken. In dat geval kunnen we wel iets ineen knutselen.

Wordt hopelijk vervolgd ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...