Ga naar inhoud
Vespaforum.be

fluo vestje


bob

Aanbevolen berichten

Helemaal correct, Jurgen!

Advertentie wist ik niet, maar het blijft leuk, zij het dan van een andere ontwerper.

@Jurgen

Nog even iets for-the-sake-of-argument: mag dit, technisch gezien, op een forum of website geplaatst worden zonder toelating? Of valt dit onder "vergelijkend warenonderzoek"?

Ik denk van niet, maar daar zou discussie over kunnen zijn.

Link naar reactie

inderdaad verkeerde woordkeuze.

Tis geen 'ontwerp' (heb het uit een boekje), maar ik heb het toch met photoshop even moeten aanpassen zodat het eventueel op de vestjes gedrukt kon worden.

Maar ik zal mijn idee maar laten schieten. Er komt helaas teveel bij kijken :-(

Link naar reactie

@BNW:

Ja, inderdaad, tis nie simpel he!

Ik vind het idee, an sich, wel niet verkeerd, maar zoals iemand in een vorige bijdrage reeds opperde: "ergens een grafisch ontwerper?"

Anders moet je zelf aan de slag met pen en papier! :D

Wat betreft de praktische organisatie van één en ander kan je met voorinschrijving en storting werken en de verdeling kan niet echt zo moeilijk zijn in het wereldje van Vespisten die mekaar regelmatig te pas en te onpas tegenkomen. Desnoods een aanspreekpunt per provincie, of zo. Allee, 't zijn maar losse ideeën, hé. ;)

Groeten! Peter.

Link naar reactie

Vespa Club Gent heeft vorig jaar een vijftal vestjes laten bedrukken met het logo van de club voor de begeleiders van de ritten.

Wij hebben voor alle textiel (vestjes, T-shirts, hemden,enz...) een overeenkomst met een bedrukker. Hij heeft een pak opstoomlogo's gemaakt en houdt die in voorraad naar behoefte. Dus daardoor waren die vestjes niet duur.

Of je spreekt een sponsor aan...

Link naar reactie

@Jurgen,

The fox zijn madam heeft ook al heel wat grafisch ontwerp gedaan. T-shirts ontworpen voor Jeugd 2000 en de zeilclub, affiches voor Flanders expo, huisstijlen e.d., maar momenteel spijtig genoeg veel te druk met de eigen zaak. Misschien begin ik er nog wel eens aan, maar zal niet voor direct zijn. Moet eerst mijn Vespa nog "on the road krijgen". Moesten de kriebels komen, dan laat ik zeker iets weten.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Al voor de discussie hier begon over een fluovestje waren wij al bezig om er zelf eentje te laten maken.

Hier een fotoke van die van ons ;-)

Foto=37LXG8TW

Link naar reactie

Dank u Foorteefje, ik was dit topic helemaal uit het oog verloren.

Leuk vestje!

als je nu een willekeurige foto neemt van iemand en die helemaal zwart of wit of eender welke kleur kleurt zou dat niet mogen? zolang de vesp maar duidelijk zichtbaar blijft.

Ik denk dat je sowieso blijft balanceren op het randje van het copyright.

Maar, waarom maak je zelf geen foto, of samen met iemand die je kent, en werk je daarmee verder? Dan is het copyright al geen probleem meer.

Groeten, Peter.

Link naar reactie

Ons tekeningske is ook vanop t internet hoor.. maar we hebben er bewust geen vespalogo opgezet ivm die copyright.

Twas geen makkerlijke opgave om een geschikt prentje te vinden, maar ge ziet, na lang zoeken in t toch gelukt hé.

Link naar reactie

Leuke doordenker: wat gebeurt er als ik mijn eigen Vespa fotografeer en bewerk (met duidelijk het Vespa-logo op de scooter) en dat op een t-shirt druk, oplage 5000 st (we doen het ineens goed he) en die per stuk verkoop? Copyright van de foto ligt uiteraard bij mij, maar wat met het logo op de Vespa??? Of zelfs de Vespa-vorm??? Jurgen?

Link naar reactie

Ik was dan wel geslaagd voor het examen auteursrechten op de filmacademie, maar weet op dergelijke doordenkertjes toch het antwoord niet ;o) Ik zou me geen zorgen maken om je eigen genomen foto van een Vespa... Hup, laat maar weten wanneer de oplage klaar is ;o)

Link naar reactie

bij mijn weten is er enkel copyright op de naam en het logo, op de vorm zeker niet. Als officiele club (Gent, Antwerpen,...) heb je wel de toelating om deze lettertypes en naam ed te gebruiken (dacht ik)

Link naar reactie

@Jurgen: mag ik dan nu uw bestelling opnemen? Kwantumkortingen vanaf 250 st! :D

@Geertvespa: uiteraard is de naam en logo copyrighted en heb je daarvoor toelating nodig. Niet alleen als club, maar ook bvb als ik dat logo gebruik op mijn persoonlijke website of op de cover van het boek dat ik ga uitgeven. (voor iemand een bestelling wil plaatsen om de tafel in evenwicht te houden, dit is een voorbeeld)

Maar, Geert, mijn foto is mijn copyright, dus wat gebeurt er op dat moment (qua copyright) met het logo (dat op mijn Vespa staat) op die foto?

Ik heb onlangs ergens gelezen dat bvb een vakantiekiekje van de Eifeltoren al onder het copyright zou vallen, enz...

Als iemand hier de juiste uitleg heeft, graag!

Link naar reactie

inderdaad geen gemakkelijke materie. Toch blijf ik mij afvragen wie gaat investeren in het laten maken van zulke vestjes. het idee is prachtig maar de uitvoering lijkt me minder voor de hand liggend. Als er genoeg kandidaten zijn binnen de VCA kunnen we er over nadenken dit voor onze leden te maken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...