Ga naar inhoud
Vespaforum.be

grimstead hurricane SS200


jeansprint

Aanbevolen berichten

hallo,

iemand ervaring met het opboren van een originele 180ss cylinder? in de jaren '60 waren er verschillende tuners die de 180SS opboorde tot 200cc, enkel is hierover zeer weinig tot geen informatie te vinden, welke zuiger/boring ze gebruikten, een mooi voorbeeld hiervan was de "grimstead hurricane"

grim059se.jpg

dealer303x4805cc.jpg

een 180SS heeft een boring van 62mm en een slag van 60mm wat een cylinderinhoud geeft van 181.15cc, als men een piston van een P200 (als er voldoede materiaal is, boring 66.5mm) neemt, komt men aan 208.39cc! volgens een internet bron zou 64mm boring ideaal zijn, en zou hiervoor een zuiger van een ape gebruikt worden, zou dit het originele recept uit de sixties zijn? want een rally/px 200 bestonden toen nog niet, men komt dan op een cylinderinhoud van 193.01cc

formule cylinderinhoud 0.25 x pi (3.1416) x boring x boring x slag x aantal cyl.

iemand ervaring? laat het weten! groeten janneman

Link naar reactie

ja, ken het, ook hier spreken ze van 64mm boring, maar geven geen details welke piston ze juist gebruiken, ook zou de cylinderkop zijn aangepast enz... maar geven het recept niet prijs! alvast merci, janneman

Link naar reactie

hier voor moet je ook eens op het GSF gaan kijken ze hebben daar ook een topic over de SS hurricane waar je wel wat in te weten zal komen

zo zou grimstead in de tijd vespa's met lichte carrosserie schade hebben gebruikt voor zijn projecten enz

hier de link

http://www.germanscooterforum.de/index. ... opic=97822

grtz sidvespa

Link naar reactie

Jan,

Let er op dat de wanden van uw spoelkanalen niet te dun worden wanneer ge van 60mm naar 66mm (of 64) gaat.

Link naar reactie

we worden weer verwend! thx collega's! bovendien staat er in de laatste scootering een volledig verslag van "the hurrican 200SS", dit werd me dan weer deskundig gescand en toegestuurd door polle PX, waarvoor dank!

heb ondertussen gepraat met vespakenner jac janssens uit sittard, zijn zoon heeft een super sport met zijspan, indertijd boorde ze het originele blokje op met een piston van eerst een RALLY 180 en later met een zuiger van een PX200, maar met wisselend succes, ze hebben een vijftal vastlopers gehad enz... en er uiteindelijk een PX200 blokje onder gehangen, wat nu garant staat voor uren rijplezier! vertelde er ook bij dat onderdelen voor de blokjes duur en zeldzaam zijn, dus beter 2x nadenken alvorens je begint te tunen aan een zeldzaam wordend stukje vespamekaniek, groeten janneman

Link naar reactie

Hallo Jeansprint,

Ik denk dat de 200SS Huricane getuned is met een 64 mm APE piston. Ik ken iemand in UK die over piston van 64 mm beschikt. Normaal heeft ook de Huricane version een speciale kilometerteller met "Hurricane" vermelding. Alle delen van de luchtfilter werden gechroomd. De carburateur werd ook aangepast.

Als je interess heb laat me weten: fa421558@skynet.be

Vespinello

Sorry voor mijn nederlands, ik doe mijn best ;)

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...