Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dotatie Laurent?


Marnix_Vespito

Aanbevolen berichten

Halolo

Ik neem aan dat iedereen al op de hoogte is van het schandaaltje rond laurent en het Marinegeld?

Stel dat men de dotatie van Laurent zouden afnemen als gevolge van het proces te Hasselt WAT moet volgens jullie met dit ged gebeuren??

Mijn mening : Investeren in betere wegen/fietspaden.

Link naar reactie

kweni hoor. kvind dat toch maar niks want eerst leggen ze het open, dan werken ze 4 maanden niet, dan beginnen ze eraan, dan ist verlof, dan ist weer winter, dan werken de manne niet etc.

en als het dan af is dan ist meestal slecht gelegd en moetet het jaar daarop terug open...

zie naart astridplein int stad: die fietspaden zijn afgebakend door metalen tsjoepkes! niemand kan daaraan uit!

ik ben ervoor da ze da geld aan die wegen zouden uitbesteden; maar dan vinnek da ze het goed moeten doen!

Link naar reactie

Neen, maar het roept wel weer vragen op.

Mijn huis kan ook nog enkele werken gebruiken. En omdat mijn papa geen koning is, mag ik ze zelf betalen.

Trouwens, als er voor 160.000 euro werken aan je huis gebeuren wil je toch weten waar dat geld vandaan komt...

Link naar reactie

Het huis is ni van Laurent maar van de Belgische staat (koninklijke schenking), hij mag er in wonen, verbouwingen zouden dus via de koninklijke schenking moeten gebeuren.

V.B Laurent geeft aan dat hij niet tevreden is met zijn villa en graag een nieuwe inrichting wil, hij geeft dit door aan Vaessen die de praktische beslommeringen van Laurent voor zijn rekening neemt. Vaessen geeft de wensen niet door aan de Koninklijke schenking, maar gebruikt zijn aannemers waar hij een fraudesysteem mee uitgedoktert heeft,op die manier wordt Laurent betrokken bij zijn fraude.

Laurent KAN er vanuit gegaan zijn dat alles via de Koninklijke schenking is gegaan en wettelijk was.

Zeg niet dat het zo is gegaan maar het komt Vaessen & co wel goed uit dat Laurent betrokken partij is.

R...

De Koninklijke schenking is trouwens een volledig onafhankelijke stichting, Het onderhoud van alle gebouwen die de schenking bezit gebeurt zonder geld van de Belgische staat, maar met huur en pachtgelden.

Link naar reactie

gewoon heel dat koningshuis afschaffen of dat ze het systeem toepassen zoals in de scandinavische landen. Daar krijgt enkel de koning/koningin een dotatie en al de rest van de familie moet daar gaan werken voor zijn geld zoals elke normale mens! Lijkt me de beste oplossing, geen gezever en geen belastingsgeld meer verkwisten aan die paljassen!

Link naar reactie

tuurlijk wel maar absoluut ni zoveel als wat we nu geven aan alle familieleden van het koningshuis. En persoonlijk ben ik ook geen voorstander van republiek maar wel van een andere oplossing want dit gaat er toch wel lichtjes over. Heel uw leven op kosten leven van de belastingbetalende Belg, en dan nog geeneens deftig tweetalig zijn, tja ieder zijn meug maar ik vind dat dikke profiteurs. En voor er iemand zegt ze hebben daar niet zelf voor gekozen, awel dat ze dan afstand doen van hun dotatie hé...

Om u een idee te geven:

De dotaties voor het Belgisch koningshuis : jaar 2005

Albert en Paola : 8,195 milj Euro

Fabiola : 1,388 milj Euro

Filip en Mathilde : 0,888 milj Euro

Laurent : 0,300 milj Euro

Astrid: 0,300 milj Euro

-------------------------------------------

Totaal: 11 Milj. Euro

bron: http://www.monarchie.be/nl/monarchy/what/

Link naar reactie
@ Erix,

denk je dat een republiek dan geen geld kost aan de gemeenschap?

Dan betaal je tenminste voor een persoon [en z'n echtegno(o)t(e)] die democratisch verkozen is. Niet voor iemand wiens papa of oom, of ... toevallig koning was.

En onderschat de macht van het koningshuis niet hé... Ook al beweert iedereen braaf dat di eer niet is.

Voor mijn part mogen ze blijven hoor, maar heel dat circus errond stoort me. Terwijl zowel Filip als Laurent echt nietsnutten zijn, door school en militaire academie geloodst.

Link naar reactie

Dan moogt gij mijne financieel raadgever worden . Eerste nieuw besluit ; afschaving van taksen op alles wat fun is (allé toch wat da kik fun vind) .Tweede besluit; Scooteristen hebben altijd gelijk.(allee iedereen behalve de René , als diktator kan mij da toch permiteren om zo'n absurde uitlatingen te doen).

Link naar reactie

bijvoegsel bij punt 2: bij accidenten hebben scooteristen meer dan altijd gelijk en recht op volledige terugbetaling en bijstand op alle vlakken, zodat ze terug de baan opkunnen met hun scooter in de staat zoals hij/zij was...

Link naar reactie

spreek niet zo over een vespa reak,die laurent.

lol

en inderdaad hij heeft er één!!!!

Link naar reactie

inderdaad Laurent heeft een vespa, 2 zelfs, een px om te toeren en een vespa ciao om naar zijn brievenbus te rijden, verder vraag ik mij af wat deze topic in godsnaam op een vespaforum komt doen.

Link naar reactie

hier heb je hem ze

laurent1sj6.th.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...