sidvespa Geplaatst: 28 december 2006 Delen Geplaatst: 28 december 2006 als je een nieuwe kit van malossi of polini steekt is er geen cilinderkop bij zoals bij de pinasco ,nu is het best om een aangepaste kop te plaatsen bij zo een kit je kan deze kopen in de gespecializeerde shops maar ik heb ergens gelezen dat je deze ook zelf kan aanpassen nu mijn vraag zijn er hier mensen die dit al zelf hebben gedaan of weten wat er allemaal voor aangepast moet worden en welke greedschappen men hiervoor nodig heeft grtz sidvespa Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 28 december 2006 Delen Geplaatst: 28 december 2006 als je een nieuwe kit van malossi of polini steekt is er geen cilinderkop bij lol? kheb nog maar pas een 50cc kit gekocht, met cilinder, cilinderkop, pakkingen en gans de reutemeteut Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 28 december 2006 Delen Geplaatst: 28 december 2006 @Sidvespa: daar heb je een draaibank voor nodig om de kop goed uit te kunnen draaien. Beste is om Gravedigger van het GSF te contacteren of anders je kop naar Worb5 sturen om het hun te laten doen. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 28 december 2006 Delen Geplaatst: 28 december 2006 dus van origineel naar een tuning kit? Link naar reactie
Amorke Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 ik rij met een originele kop op een dr177 en heb er niets aan verandert Link naar reactie
René Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 @sidvespa Beste ??? Velen weten het niet of ontzien de kosten om ook de cilinderkop te vervangen. Zij rijden met de 125 of 150 kop. Dat gaat ook. Om volle vermogen te krijgen moet ge een cilinderkop hebben met een bredere holte. Bij een 150 is de diameter 57mm en deze moet, bij een 177ccm, naar 63mm gebracht worden. Ik zie dat ge een vakman bent dus zult ge wel over een kolomboormachine beschikken. Met een bolkopfreesje is deze klus in no time geklaard. Met vier boutjes en moertjes om de cilinderkop mooi horizontaal te houden kunt ge deze perfect onder de frees verschuiven. Uit de hand gaat ook maar dan moet je wel een paar stevige vuisten hebben. Om te frezen moet het boormachien op hoge toeren draaien. René Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2006 @t5scooterboy ik weet dat gravedigger op het GSF dit doet maar ik heb eens gekeken bij de shops kost een aangepaste kop rond de 50 a60 euro zou het niet goedkoper zijn daar een te bestellen? ik weet de prijs niet dat gravedigger vraagt voor het klaren van de klus plus 2 maal verzending weet jij hoeveel hij hiervoor vraagt de andere oplossing was het inderdaad zelf doen draaibank hebben we ook op het werk is enkel het probleem om hem in te spannen grtz sidvespa Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 sid, ik denk dat het idd goedkoper is er eentje aan te schaffen in een shop, rekening houdend met dubble verzending ed. tip: als ze hem bij scootercenter zouden hebben, kan je hem bij scootermarket ook bestellen, zelfde prjs dan bij scootercenter, geen verzendingskosten en 10% clubkorting Link naar reactie
josse Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 @Typhon : de meeste kits komen incl kop, enkel Malossi en polini voor de 200 niet geloof ik. @René : het is niet enkel de diameter die aangepast dient te worden, het is de hele konus/koepel (of hoe noemt dat). Niet dat het niet zal rijden hé, maar als je een tuning-kit steekt en je doet dat voor extra power, moet de kop helemaal aangepast worden. En al naargelang je setup : Malossi/Polini, reed-valve, 60mm, centrale-bougie,... heb je een andere kop nodig. Link naar reactie
René Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 Beste Joost. Als het een Pinasco wordt geen probleem. Ik volgde voor het uitfrezen van de cilinderkop de instructies op de handleiding die bij de cilinderkit zit. Oeist met de tafel-lift. Ook de eerste keer op je knieën zitten werken. Na enkele minuten besefte ik dat ik verkeerd bezig was. Groetjes René Link naar reactie
josse Geplaatst: 29 december 2006 Delen Geplaatst: 29 december 2006 Beste René, met de tafellift alles prima, en ja, ik heb de laatste 16 jaar op mijn knieën gezeten en was dat beu. Moet wel zeggen dat de lift ik kocht aan de grote kant is, maar het werkt een stuk relaxter. Als ik een Pinasco 213 steek, zou ik gewoon de cylinderkop gebruiken die erbij geleverd wordt... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 30 december 2006 Delen Geplaatst: 30 december 2006 @sidvespa: Heb zelf nog geen ervaring met grafdelver wat kosten betreft, Ik weet wel dat hij het erg goed kan doen, beter dan de shops meen ik omdat ie met vanalles en nog wat rekening houdt dit in tegenstelling tot een shop waar ze een wat algemenere manier hanteren van uitdraaien zodat de kop op meer verschillende motoren toepasbaar is. Denk aan gebruikte uitlaat, carb, memraan e.d. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 21 mei 2007 Delen Geplaatst: 21 mei 2007 Hallo Sid, Indien je nog op zoek bent, bij Scootercenter verkopen ze een aangepaste cilinderkop voor een Malossi 210 kit, de zgn "CSK Evolution " kop, kost 63,70€. Momenteel niet in voorraad maar heb een mailtje gekregen dat ze hem binnen twee weken terug binnen verwachten. Gr Pé Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2007 DR WHO bedankt voor de tip ,maar ondertussen is het tuning project even terug van de baan er was altijd wel iets niet in orde en dit tenkoste van de betrouwbaarheid . ik ben momenteel terug origineel aan het rijden met enkel een simonini uitlaat of misschien binnenkort terug met de JL maar daarbij blijft het even .ik heb nu even de financiën nodig voor het GS project . grtz sidvespa Link naar reactie
pocketrocket Geplaatst: 21 mei 2007 Delen Geplaatst: 21 mei 2007 gravedigger heeft mijn cylinderkop gedaan voor 25 euro en het was 8.60 euro verzendingskosten weet wel niet meer wat ik heb betaald om de kop op te sturen ... en heel mooi gedaan!!!!! Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 22 mei 2007 Delen Geplaatst: 22 mei 2007 Ik heb van Scootercenter gegevens gekregen voor een betrouwbare snelle tourmotor te bouwen met de Malossi 210 cilinder zonder te frezen aan het carter: The Malossi 210 is a dream come true. Unbelievable power! It is universally usable, which means even long distance engines can be build. This cylinder is very sturdy due to its material (aluminum). You can speed down the highway or just drive around with a pillion rider. But it is important to choose and combine all components well thought, depending on what kind of engine you would like to have.The Malossi is produced by Gilardoni, who also produce the Ducati cylinders. With the Malossi, reliable AND fast engines can be realized. There is no need to use enormous carburetors or extreme exhaust systems. If you would like to have a route-suited fast engine, you should use the following components:Malossi 210ccm cylinder 1120001 special cylinder head 1120007, race crank (57mm stroke) 1620004, short fourth gear (PX EFL) 9022002, short fourth gear (PX old) 902200, Sito plus 2020002, alternatively JL performance 7420006, This combination results in a reliable and fast engine that in addition has a low consumption (continuous full power approx. 6 litres, with normal driving 4-5 litres on 100km). Speed 125km|h (sito plus) or ca 130km|h (JL) Important with these engines is the use of the correct cylinder head. Afstelgegevens met SI 24 carburator en JL pijp: you can use the original 24 SI carb. You don´t have to drill a hole in the airfilter. Ignition timing is 17° With JL exhaused start set up is Airjet 160 / 190 Atomiser BE3 Mainjet 128 to 135 Idlejet 55/160 or 52/140 We hope to get new cylinderheads in the next 1 or 2 weeks. Link naar reactie
josse Geplaatst: 22 mei 2007 Delen Geplaatst: 22 mei 2007 Vergeet het, een Malossi draait vierkant als je de poorten niet uitfreest. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 22 mei 2007 Delen Geplaatst: 22 mei 2007 Op onderstaande link van het GSF staat een interessante bijdrage van "polinist" over PX 200 toerrmotoren o.a. met een Malossi 210 die hij zelf gebouwd heeft. Die is daar blijkbaar zeer tevreden over. http://www.germanscooterforum.de/index. ... =plug&play. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Als het een Pinasco wordt geen probleem. Ik volgde voor het uitfrezen van de cilinderkop de instructies op de handleiding die bij de cilinderkit zit. Foei foei René, gij die altijd iedereen afraad om op te drijven, nu hebt ge u eigen verklapt... . ;-))) Greetz...Mike. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 Vergeet het, een Malossi draait vierkant als je de poorten niet uitfreest. Wat bedoel je daarmee? Dat het gunstiger is je carter wel aan te passen lijkt me duidelijk snap het vierkant alleen niet. Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 mei 2007 Delen Geplaatst: 23 mei 2007 vierkant = niet goed Als je niet van plan bent de poorten uit te frezen om het blok origineel te laten, dan zou ik niet voor Malossi kiezen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.