Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cilinderkop aanpassen naar polini of malossi


sidvespa

Aanbevolen berichten

als je een nieuwe kit van malossi of polini steekt is er geen cilinderkop bij zoals bij de pinasco ,nu is het best om een aangepaste kop te plaatsen bij zo een kit je kan deze kopen in de gespecializeerde shops maar ik heb ergens gelezen dat je deze ook zelf kan aanpassen

nu mijn vraag zijn er hier mensen die dit al zelf hebben gedaan of weten wat er allemaal voor aangepast moet worden en welke greedschappen men hiervoor nodig heeft

grtz sidvespa

Link naar reactie

dus van origineel naar een tuning kit?

Link naar reactie

@sidvespa

Beste ???

Velen weten het niet of ontzien de kosten om ook de cilinderkop te vervangen. Zij rijden met de 125 of 150 kop. Dat gaat ook. Om volle vermogen te krijgen moet ge een cilinderkop hebben met een bredere holte. Bij een 150 is de diameter 57mm en deze moet, bij een 177ccm, naar 63mm gebracht worden.

Ik zie dat ge een vakman bent dus zult ge wel over een kolomboormachine beschikken. Met een bolkopfreesje is deze klus in no time geklaard.

Met vier boutjes en moertjes om de cilinderkop mooi horizontaal te houden kunt ge deze perfect onder de frees verschuiven.

Uit de hand gaat ook maar dan moet je wel een paar stevige vuisten hebben.

Om te frezen moet het boormachien op hoge toeren draaien.

René

Link naar reactie

@t5scooterboy

ik weet dat gravedigger op het GSF dit doet maar ik heb eens gekeken bij de shops kost een aangepaste kop rond de 50 a60 euro

zou het niet goedkoper zijn daar een te bestellen?

ik weet de prijs niet dat gravedigger vraagt voor het klaren van de klus plus 2 maal verzending

weet jij hoeveel hij hiervoor vraagt

de andere oplossing was het inderdaad zelf doen

draaibank hebben we ook op het werk is enkel het probleem om hem in te spannen

grtz sidvespa

Link naar reactie

sid, ik denk dat het idd goedkoper is er eentje aan te schaffen in een shop, rekening houdend met dubble verzending ed. tip: als ze hem bij scootercenter zouden hebben, kan je hem bij scootermarket ook bestellen, zelfde prjs dan bij scootercenter, geen verzendingskosten en 10% clubkorting ;)

Link naar reactie

@Typhon : de meeste kits komen incl kop, enkel Malossi en polini voor de 200 niet geloof ik.

@René : het is niet enkel de diameter die aangepast dient te worden, het is de hele konus/koepel (of hoe noemt dat). Niet dat het niet zal rijden hé, maar als je een tuning-kit steekt en je doet dat voor extra power, moet de kop helemaal aangepast worden. En al naargelang je setup : Malossi/Polini, reed-valve, 60mm, centrale-bougie,... heb je een andere kop nodig.

Link naar reactie

Beste Joost.

Als het een Pinasco wordt geen probleem. Ik volgde voor het uitfrezen van de cilinderkop de instructies op de handleiding die bij de cilinderkit zit.

Oeist met de tafel-lift. Ook de eerste keer op je knieën zitten werken. Na enkele minuten besefte ik dat ik verkeerd bezig was.

Groetjes René

Link naar reactie

Beste René,

met de tafellift alles prima, en ja, ik heb de laatste 16 jaar op mijn knieën gezeten en was dat beu. Moet wel zeggen dat de lift ik kocht aan de grote kant is, maar het werkt een stuk relaxter.

Als ik een Pinasco 213 steek, zou ik gewoon de cylinderkop gebruiken die erbij geleverd wordt...

Link naar reactie

@sidvespa: Heb zelf nog geen ervaring met grafdelver wat kosten betreft, Ik weet wel dat hij het erg goed kan doen, beter dan de shops meen ik omdat ie met vanalles en nog wat rekening houdt dit in tegenstelling tot een shop waar ze een wat algemenere manier hanteren van uitdraaien zodat de kop op meer verschillende motoren toepasbaar is. Denk aan gebruikte uitlaat, carb, memraan e.d.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hallo Sid,

Indien je nog op zoek bent, bij Scootercenter verkopen ze een aangepaste cilinderkop voor een Malossi 210 kit, de zgn "CSK Evolution " kop, kost 63,70€.

Momenteel niet in voorraad maar heb een mailtje gekregen dat ze hem binnen twee weken terug binnen verwachten.

Gr

Link naar reactie

DR WHO bedankt voor de tip ,maar ondertussen is het tuning project even terug van de baan er was altijd wel iets niet in orde en dit tenkoste van de betrouwbaarheid .

ik ben momenteel terug origineel aan het rijden met enkel een simonini uitlaat of misschien binnenkort terug met de JL maar daarbij blijft het even .ik heb nu even de financiën nodig voor het GS project .

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik heb van Scootercenter gegevens gekregen voor een betrouwbare snelle tourmotor te bouwen met de Malossi 210 cilinder zonder te frezen aan het carter:

The Malossi 210 is a dream come true. Unbelievable power! It is universally usable, which means even long distance engines can be build. This cylinder is very sturdy due to its material (aluminum). You can speed down the highway or just drive around with a pillion rider. But it is important to choose and combine all components well thought, depending on what kind of engine you would like to have.The Malossi is produced by Gilardoni, who also produce the Ducati cylinders. With the Malossi, reliable AND fast engines can be realized. There is no need to use enormous carburetors or extreme exhaust systems. If you would like to have a route-suited fast engine, you should use the following components:Malossi 210ccm cylinder 1120001 special cylinder head 1120007, race crank (57mm stroke) 1620004, short fourth gear (PX EFL) 9022002, short fourth gear (PX old) 902200, Sito plus 2020002, alternatively JL performance 7420006, This combination results in a reliable and fast engine that in addition has a low consumption (continuous full power approx. 6 litres, with normal driving 4-5 litres on 100km). Speed 125km|h (sito plus) or ca 130km|h (JL) Important with these engines is the use of the correct cylinder head.

Afstelgegevens met SI 24 carburator en JL pijp:

you can use the original 24 SI carb.

You don´t have to drill a hole in the airfilter.

Ignition timing is 17°

With JL exhaused start set up is

Airjet 160 / 190

Atomiser BE3

Mainjet 128 to 135

Idlejet 55/160 or 52/140

We hope to get new cylinderheads in the next 1 or 2 weeks.

Link naar reactie
Als het een Pinasco wordt geen probleem. Ik volgde voor het uitfrezen van de cilinderkop de instructies op de handleiding die bij de cilinderkit zit.

Foei foei René, gij die altijd iedereen afraad om op te drijven, nu hebt ge u eigen verklapt... . ;-)))

Greetz...Mike.

Link naar reactie
Vergeet het, een Malossi draait vierkant als je de poorten niet uitfreest.

Wat bedoel je daarmee? Dat het gunstiger is je carter wel aan te passen lijkt me duidelijk :) snap het vierkant alleen niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...