Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bougie voor Vespa px 150cc 2 takt lusso 1997 type vlx1t


Aanbevolen berichten

kan iemand van de meer ervaren VESPA rijders 2 takt mij wegwijs maken welke bougie ik best zou gebruiken voor mijn scooter PX 150 2t 1997;  ik vind op de site van SIP een aanduiding  van NGK  BR 7-8 HS korte draad; zijn er betere opties ?  is een irridium bougie veel beter ?   is een bepaalde warmtegraad aan te bevelen ?  mijn scooter is een 4 versnelling handheschakeld;   ik moet ook een andere dichting onderaan de carburateur zetten; eventueel nuttige tips ?   scooter start vlot met kickstarter en ook bij gas geven geen probleem; bij rijden krijgt hij precies last van inhouden-alsof hij valse lucht trekt;

Link naar reactie

Voor een basic Px150 is een NGK B7HS goed genoeg. 

2 uren geleden, Lambert Rooijmans zei:

…bij rijden krijgt hij precies last van inhouden-alsof hij valse lucht trekt;

Klinkt eerder als een benzine-tekort. Check het kraan, leiding, carbu…-circuit.

(Geen Indonesische Vespa’s kopen helpt uiteraard ook altijd; je was gewaarschuwd)

aangepast door Frederik9111
  • Like 3
Link naar reactie

jazeker; heb er ook over nagedacht alvorens te kopen; maar volgens  "kenners" is die bewuste 150cc 2takt motor oerdegelijk...   ; heeft ook weinig KM gelopen; max 7.000 km;; is ook maar beperkt in Indonesië gebruikt; de persoon uit Nederland was daar enkele jaren werkzaam  en had ter plaatse deze scooter aangeschaft; nadien verscheept naar Nederland en officieel ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet; ik denk dat er de foute bougie inzit; en dan uiteraard nazien benzine toevoer; de carburateur moest opnieuw worden afgesteld; dat wist ik bij aankoop; /heeft ca 20 jaar meestal niet gereden...

Link naar reactie

En jij gelooft dat hele verhaal?

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie

Als je carburateur niet goed vast staat zuig je valse lucht en dat voelt bij volle gas open op topsnelheid alsof het laatste kwart gas open eender een effect heeft van inhouden. Het volgende is als je dat blijft proberen vol gas met valse lucht dat je motortje vastloopt wegens te arm mengsel = te veel lucht. 
mvg Arno 

  • Verward 1
Link naar reactie

Misschien had je beter bij lambrettafinder in rumst een spaanse p of px 200 gekocht waar je wat liefde in kon steken , dan was je beter afgeweest , 

nu komt er waarschijnlijk weer zo een onding op de tweedehandsmarkt terecht , je had beter de raad van Frederic opgevolgd 😉

  • Like 2
Link naar reactie
15 uren geleden, Lambert Rooijmans zei:

jazeker; heb er ook over nagedacht alvorens te kopen; maar volgens  "kenners" is die bewuste 150cc 2takt motor oerdegelijk...   ; heeft ook weinig KM gelopen; max 7.000 km;; is ook maar beperkt in Indonesië gebruikt; de persoon uit Nederland was daar enkele jaren werkzaam  en had ter plaatse deze scooter aangeschaft; nadien verscheept naar Nederland en officieel ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet; ik denk dat er de foute bougie inzit; en dan uiteraard nazien benzine toevoer; de carburateur moest opnieuw worden afgesteld; dat wist ik bij aankoop; /heeft ca 20 jaar meestal niet gereden...

 

italia 1210.0.8.png

  • Haha 4
Link naar reactie
18 uren geleden, Arnovt zei:

Als je carburateur niet goed vast staat zuig je valse lucht en dat voelt bij volle gas open op topsnelheid alsof het laatste kwart gas open eender een effect heeft van inhouden. Het volgende is als je dat blijft proberen vol gas met valse lucht dat je motortje vastloopt wegens te arm mengsel = te veel lucht. 
mvg Arno 

dit is een zeer nuttige tip !    om veel miserie te voorkomen...    dank U !

  • Like 1
Link naar reactie
6 uren geleden, Vespaciao zei:

 

italia 1210.0.8.png

ik heb een ganse bundel papieren erbij gekregen; origineel boekje Vespa in Indonesisch  en papieren/ allerlei papieren invoer in Nederland bij Douane / inschrijving in NL op Nederlands kenteken; ben persoonlijk mee geweest bij afmelden Nederlandse kenteken voor export naar België naar mijn naam toe/origineel pasje van NL kentekenhouder erbij/ nummerplaat werd ginder ter plaatse doormidden geknipt;  tja....

Link naar reactie

Invoeren en inschrijven geeft daarom nog geen geloofwaardigheid aan het verhaal, noch enige kwaliteitsgarantie.

 

  • Like 1
Link naar reactie

DAT is nu ECHT een zeer gedetailleerde beschrijving ...    fantstisch !   / kan je alle benodigde pakkingen voor die werkzaamheden ergens bestellen ( vertrouwde leverancier) ?     weet jij misschien ook welke bougie ik best zou gebruiken voor deze 2takt 150cc PX LUSSO ( is nog uitvoering met enkel kickstarter om te starten );

alvast hartelijk dank !!

 

Link naar reactie
Op 14/3/2024 om 13:04, Frederik9111 zei:

Voor een basic Px150 is een NGK B7HS goed genoeg. 

I'm out... :) 

  • Haha 3
Link naar reactie

Scooter Center Scooter Shop Scooter Parts | Since 1992 | ALL YOU NEED (scooter-center.com)  deze zijn het rapste met leveren 

Vespa accessoires en tuningonderdelen | SIP-Scootershop  

dit zijn nog maar twee duitse sites he , er is nog veeel meer op het net te vinden 

En nu moet je je plan leren trekken , gebruik de zoekfunctie van die sites 

 

  • Haha 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...