Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Route remslang px.


Bowyer

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik een nagenoeg complete voorvork van een my Vespa met schijfrem aangeschaft.

Nu lag dat ding in stukken en was de remslang afgeknipt.

We zijn hem nu weer aan het monteren alleen is de route van de slang niet duidelijk en met de exploded views van scooter center kom ik er ook niet.

Kan iemand de route beschrijven of heeft fotootjes van wat de route is?

Link naar reactie

Ik gebruik altijd van die remleidingen waar je de bajonet kan opschroeven. Ik boor het gat waar de originele rem kabel uitkomt een beetje groter en schuif dan de remleiding in de vork zodat ze er onderaan uit komt. Bajonet er op aansluiten ontluchten en rijden.

Link naar reactie

Willy en Mister T bedankt voor de antwoorden. Ik heb gekozen voor de oplossing van Mister T.

Althans ik heb zo’n opschroefbare  fitting gekocht voor de onderzijde en van de originele slang de fitting afgeknipt en alle rubbers e.d. eraf gehaald.

Deze optie vond ik mooier dan de lange lus slang door het voorspatbord heen. Bovendien blijft er ook meer ruimte voor de kabels en elektra.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Oke heel jammer maar de losse koppeling die ik er aan de onderzijde opgeschroefd heb lekt een beetje.

Vaster aandraaien durf ik niet meer, ik denk dat ik de "kwartslag voor afbreken" al gepasseerd ben.

Ik kan nu nog proberen om de slang ietsjes in te korten en een nieuwe koppeling te proberen.

Waar ik ook aan heb gedacht is om het gehele stuk wat door de vork heen gaat van staal te maken en alleen het laatste stukje flexibel.

Klinkt dit als een goed idee of zijn er die hier ervaring mee hebben en zeggen niet doen?

Ook kan ik natuurlijk een nieuw setje stahlflex kopen met het risico dat dat net als nu niet goed dicht is.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is gelukt met een nieuwe koppeling en zo kort mogelijk achter de oude de slang door te slijpen.

Ergens op yt vond ik en filmpje over deze leidingen en dat knippen met een zijknipper funest is omdat je dan door het vouwen de wand plaatselijk dunner maakt en dan een minder goede afdichting hebt. En zo is het gegaan met de slijptol en het werkt.

Inmiddels ook al lekker wat gereden weer maar ik zit een beetje met het volgende; Als ik wat harder rem dan lijkt het alsof de vork een beetje begint te stuiteren.

De remschijf is nieuw , de boutjes allemaal even vast aangetrokken met de momentsleutel. 

De vering en demping ben ik al mee aan het klieren geweest, dit lijkt heel beperkt wel iets te doen maar lost niets echt op.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...