Bowyer Geplaatst: 19 januari Delen Geplaatst: 19 januari Enige tijd geleden heb ik een nagenoeg complete voorvork van een my Vespa met schijfrem aangeschaft. Nu lag dat ding in stukken en was de remslang afgeknipt. We zijn hem nu weer aan het monteren alleen is de route van de slang niet duidelijk en met de exploded views van scooter center kom ik er ook niet. Kan iemand de route beschrijven of heeft fotootjes van wat de route is? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Weet niet of je hier iets mee verder bent. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Ik gebruik altijd van die remleidingen waar je de bajonet kan opschroeven. Ik boor het gat waar de originele rem kabel uitkomt een beetje groter en schuif dan de remleiding in de vork zodat ze er onderaan uit komt. Bajonet er op aansluiten ontluchten en rijden. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari Willy en Mister T bedankt voor de antwoorden. Ik heb gekozen voor de oplossing van Mister T. Althans ik heb zo’n opschroefbare fitting gekocht voor de onderzijde en van de originele slang de fitting afgeknipt en alle rubbers e.d. eraf gehaald. Deze optie vond ik mooier dan de lange lus slang door het voorspatbord heen. Bovendien blijft er ook meer ruimte voor de kabels en elektra. 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Er is ook een 3de optie. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 20 januari Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 24 minuten geleden, Frederik9111 zei: Er is ook een 3de optie. Nee want ik had alle spullen al dus ga niet goede spullen wegdoen om andere te kopen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 9 februari Auteur Delen Geplaatst: 9 februari Oke heel jammer maar de losse koppeling die ik er aan de onderzijde opgeschroefd heb lekt een beetje. Vaster aandraaien durf ik niet meer, ik denk dat ik de "kwartslag voor afbreken" al gepasseerd ben. Ik kan nu nog proberen om de slang ietsjes in te korten en een nieuwe koppeling te proberen. Waar ik ook aan heb gedacht is om het gehele stuk wat door de vork heen gaat van staal te maken en alleen het laatste stukje flexibel. Klinkt dit als een goed idee of zijn er die hier ervaring mee hebben en zeggen niet doen? Ook kan ik natuurlijk een nieuw setje stahlflex kopen met het risico dat dat net als nu niet goed dicht is. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 16 maart Auteur Delen Geplaatst: 16 maart Het is gelukt met een nieuwe koppeling en zo kort mogelijk achter de oude de slang door te slijpen. Ergens op yt vond ik en filmpje over deze leidingen en dat knippen met een zijknipper funest is omdat je dan door het vouwen de wand plaatselijk dunner maakt en dan een minder goede afdichting hebt. En zo is het gegaan met de slijptol en het werkt. Inmiddels ook al lekker wat gereden weer maar ik zit een beetje met het volgende; Als ik wat harder rem dan lijkt het alsof de vork een beetje begint te stuiteren. De remschijf is nieuw , de boutjes allemaal even vast aangetrokken met de momentsleutel. De vering en demping ben ik al mee aan het klieren geweest, dit lijkt heel beperkt wel iets te doen maar lost niets echt op. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het oplossen? Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 17 maart Delen Geplaatst: 17 maart Uw balhoofdlagers regelen, invetten of vernieuwen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 17 maart Auteur Delen Geplaatst: 17 maart Hoi Thomas 78, tja maar dat is allemaal nieuw toen de ombouw naar schijf erop is gekomen. Ik ga nog kijken of er iets is na te stellen! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen