Frederik9111 Geplaatst: 3 september 2023 Delen Geplaatst: 3 september 2023 Of het "kooitje" van de moer eraf en gewoon aanspannen. Lukt prima met twee 17mm sleutels als je de swingarmbout lost en de motor wat kantelt. Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 20 uren geleden, Frederik9111 zei: Of het "kooitje" van de moer eraf en gewoon aanspannen. Lukt prima met twee 17mm sleutels als je de swingarmbout lost en de motor wat kantelt. Je bedoelt de grote bout door de swingarm die van links naar rechts gaat? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Idd. Het kooitje kan je eenvoudig wegslijpen. Binnenin zit een vierkante 17mm moer. Als je de swingarmmoer losdraait en de bout enkele cm naar binnen duwt, kan je de motor wat kantelen en met twee 17mm sleutels de uitlaat vast zetten. Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 (aangepast) Dan adviseer je wel éérst de uitlaat aan de uitlaatpoort te hangen? Ik krijg de uitlaat namelijk met geen mogelijkheid op de uitlaatpoort als de uitlaat met de bout aan de swingarm zit. 4 september 2023 aangepast door robato28 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Bij 200cc altijd (gezien de licht schuine uitlaat manifold). Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 Oke, want met de uilaatpijp erop blijft dus de schroef er zo ver uisteken Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Dit eraf dus. You'll see... Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 (aangepast) 3 minuten geleden, Frederik9111 zei: Dit eraf dus. You'll see... Ja, die had ik begrepen. Maar swingarmbout er dan helemaal uit? 4 september 2023 aangepast door robato28 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Neen gewoon lossen en een paar cm naar binnen tikken. De motor komt dan aan de accukant los te zitten en kan je dan wat naar beneden kantelen, waardoor je bvb. een steeksleutel tussen frame en swingarm krijgt om de vierkante moer vast te grijpen. Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 Oke. We gaan ‘t proberen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Kan nooit kwaad om het afgeslepen gedeelte weer even met wat hitte bestendige lak te behandelen, trouwens. Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 (aangepast) Als de uitlaat op de poort zit, bij ingetikte swingarm bout, zit de uitlaatbeugel zo voor het gat. 4 september 2023 aangepast door robato28 Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 11 minuten geleden, Frederik9111 zei: Kan nooit kwaad om het afgeslepen gedeelte weer even met wat hitte bestendige lak te behandelen, trouwens. Dat sowieso, bedankt 😊 Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 Bam!! Dat heeft me bloed, zweet en tranen gekost 😄 Dat kooitje eraf en die swingarmbout eruit was dé oplossing! Thanks!! 2 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 3 hours ago, robato28 said: Als de uitlaat op de poort zit, bij ingetikte swingarm bout, zit de uitlaatbeugel zo voor het gat. Ik had hetzelfde probleem met een Sip road voor een PX 150 motor. Met een originele uitlaat heb je dit probleem niet en past alles perfect. Zou je hiermee niet extra spanning zetten op de cilinder tussen cilinder en carters, waardoor je mogelijk een luchtlek krijgt tpv voet cilinder? Ik heb bij mijn PX150 motor de Sip road uiteindelijk zonder spanning op de cilinder kunnen monteren door wat materiaal weg te dremelen op de plek waar de 17mm bout door de flens gaat. Maar in het algemeen lijkt mij een uitlaat met geweld monteren waardoor er flink wat kracht op de cilinder manifold komt, niet bevorderlijk voor de luchtdichtheid vd motor. (En waarom kan Sip de uitlaat niet zo maken dat de pasvorm perfect is, gelijk aan standaard Piaggio uitlaat!) Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2023 Het ging niet met geweld hoor. Toen het kooitje er eenmaal af was vloog de bout erin. Ik had al vanalles weggedremeld op de plek waar de bout door de flens ging maar dat haalde niets uit, daar lag het niet aan. Ben het wel met je eens dat het wat soepeler zou mogen passen ‘af-fabriek’. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Ok, goed om te horen, ik heb het kooitje laten zitten, maar moest behoorlijk dremelen aan de flens om de uitlaat zonder klemmen te laten passen. Maar idd beetje jammer van dergelijke prijzige producten dat ze moeten worden aangepast. Dus #Sip-scootershop iets betere passing/afwerking graag, we betalen er al goed voor! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 september 2023 Delen Geplaatst: 4 september 2023 Sip, Polini, BGM, Malossi, Pinasco, Torque,... komt voor bij alle box-uitlaten. Da's nu eenmaal de kost van performance materiaal. Gestanst (koud) vs. gelast (warm). Warmte geeft vervorming. Etc... Het kooitje heeft, behalve het ongeveer op z'n plaats houden van de moer, geen verdere functie. Da's dus het eerste wat er af gaat. Dremelen aan dragend materiaal is het laatste wat je wil doen. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 6 september 2023 Delen Geplaatst: 6 september 2023 (aangepast) is de bocht flink heet stoken en ietsjes buigen geen eenvoudigere oplossing? Je hoeft dan niets te dremelen of af te slijpen. Voordeel is dat je dan ook een zogenaamde spanningsloze montage hebt 6 september 2023 aangepast door Bowyer Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 7 september 2023 Delen Geplaatst: 7 september 2023 Mits je daar de mogelijkheid toe hebt zou dat de beste oplossing zijn! Maar het zou voor de producenten van een dergelijke uitlaat toch ook niet ingewikkeld moeten zijn? Je neemt een oude standaard PX 200 uitlaat en fabriceert een mal uitgaande van die dimensies. Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 7 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2023 13 uren geleden, Bowyer zei: is de bocht flink heet stoken en ietsjes buigen geen eenvoudigere oplossing? Dat zal misschien een oplossing zijn maar die mogelijkheid heb ik niet. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 7 september 2023 Delen Geplaatst: 7 september 2023 Geen constructiebedrijf in de omgeving die een acetyleenbrander hebben? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 september 2023 Delen Geplaatst: 7 september 2023 Kom kom… 😅 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 8 september 2023 Delen Geplaatst: 8 september 2023 De meeste stek monteurs die aan airco's werken of koelinstallaties hebben zoiets ook in hun bus staan. Klein beetje creatief denken word meestal beloont. 2 Link naar reactie
robato28 Geplaatst: 10 september 2023 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2023 Hm, geen idee. Ben niet zo thuis in dat soort bedrijven, ben maar een eenvoudige verpleegkundige en wij stoken niet zo warm 😄 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen