Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor slaat af tijdens rijden


TomP

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Na mijn intro al meteen een paar vragen.

De PK 50 XL die ik vorige week kocht, en sinds 2017 stil heeft gestaan, start vlot en draait mooi stationair. Ik kan vlot vertrekken en schakelen. Als ik echter hoger in toeren ga valt de motor na een paar 100m uit. Vervolgens kan ik erg moeilijk opnieuw starten. 

De carburator werd al vernieuwd denk ik (ziet er althans nieuw uit). Ik probeerde deze af te stellen met de info die ik hier kon vinden. Ik heb de benzinetank gekuist en gebruik een nieuwe bougie. 

Alles voorbij de carburator ziet er smerig uit. Kan de oorzaak hier liggen? Ik kocht een set nieuwe pakkingen. Is het haalbaar om deze met beperkte kennis zelf te vervangen?

Ik hoop hier een aanzet te vinden om gericht te zoeken naar de oorzaak van het stilvallen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Tom

 

IMG_0612.jpg

Link naar reactie

Luchtbel in je (overigens veel te lange) benzineleiding onder de tankkraan.

Link naar reactie

De leiding zodang inkorten dat je nog voldoende speling hebt tussen carb en benzinetank, anders kan de leiding losschieten als je bvb in een diepe put rijd. 

Best de de leiding ook ontluchten door de benzinekraan even open te zetten (zorg voor een vod zodat de benzine niet overal loopt) voor je de leiding monteert. 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

Als je lang heeft stilgestaan zou ik de carb zeker schoon maken met een perslucht. 

Heb toevallig gisteren zo'n carb schoon gemaakt.  

Had de zelfde symptomen die je beschrijft.  En heeft het niet meer. Kreeg niet voldoende benzine. 

De benzine slang is oke,  lijkt niet te lang.  

Link naar reactie

Idd , volledig uiteen halen, en ieder klein losse deel schoon blazen en in de carb ieder opening ook door blazen. 

Test ook je benzine kraan als er vloeiend benzine uitloopt . 

Luchtfilter niet vergeten. 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vespa valt toch stil bij langere ritten. Er lekt benzine rond de carburateur en er zitten weer luchtbellen in de leiding. Ik zal de leiding (niet meer soepel) en de benzinekraan vervangen. Heb ik speciaal gereedschap nodig voor dit laatste?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Benzinekraan en -leiding is vervangen. Ik denk dat het luchtbellenprobleem is opgelost. 

Als de motor nu nog afslaat lijkt dit te komen door een elektrisch probleem. Als ik mijn knipperlichten gebruik of mijn koplamp aan- of afzet draait de motor plots niet meer goed. Soms valt hij uit.

Iemand een idee waar ik kan beginnen troubleshooten? 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...