Ga naar inhoud
Vespaforum.be

revisie motorblok


Iso Geerto

Aanbevolen berichten

AFBLIJVEN!!! (grapje) of toch niet? Volgens mij is het stralen van motorblokken weggesmeten geld en komt dit de alu-oppervlakte van je motor niet ten goede ( zacht metaal). Je blokje ziet er na het stralen dan wel zeer proper uit, maar na 6 maanden tot 1 jaar zie je daar niets meer van (olie, strooizout,..). Volgens dat ik gemerkt heb, gaan stukken die grondig gereinigd zijn veel vlugger oxideren (wit uitslaan)door het ontbreken van een beschermende vet-of olielaag. Als je dan toch wil gaan voor het stralen, is parelstralen de minst agressieve oplossing volgens mij, maar het gewoon reinigen met wasbenzine en nadien wat "opwrijven" met een doek maakt al een groot verschil. Groetjes, pieter.

Link naar reactie

Geert,

Gebruik eens TIX grease remover.

Zeer goed spul.

Link naar reactie

Wat is TIX voor iets.Wat mag zoiets kosten.Wat doen jullie met de onderdelen waar langs de binnenkant olie hangt.Ontvetten jullie dat eerst met mazout of benzine en daarna met een product zoals tix.

Hoe zouden de onderdelen er uit komen mocht ik dat laten wassen is zo een industriele machiene om motor onderdelen in te was.Dit is geen ultrasone mochten jullie het op zoeits hebben.

Link naar reactie

ik heb in het verleden bij Staar en co mijn motorblok eens laten opkuisen (zowel binnen- als buitenkant), hij doet dit met een speciaal soort wasmachine... Zag eruit als nieuw toen ik de motorblok nadien zag

Link naar reactie

TIX is Ontvetter op solvent basis, voor manueel ontvetten van grotere delen, emulgeert met water

Is echt zeer goed spul.

Werkt ook goed voor de als koekende vetdelen op de motor te verwijderen.

Kost rond de 23 a 25 euro. voor 5 liter

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...