michiel200 Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 De onderste (aftap) olieplug van m'n GS 160 zit muurvast. Lukt niet om de plug los te krijgen. De kop is inmiddels rond. Oplassen van een bout geprobeerd, maar deed de bout breken bij poging te draaien. Verhitten heeft ook geen oplossing geboden. Blok is overigens uit elkaar, carterhelften zijn gesplitst. Iemand suggesties? Alvast bedankt. Michiel Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 voorzichtig uitboren en nieuwe draad tappen? grtz sidvespa Link naar reactie
stanman Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 roestvreter erop en warm stoken Link naar reactie
designo Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Probeer eens met een fijn slijpschijfje een groef te slijpen in je ronde plug, vervolgens met een lang stuk plaatstaal in de groef het geheel los te draaien. Zeker genoeg WD40 of cola of wat dan ook langs binnenzijde spuiten. In het slechtste geval breekt de kop van de plug af en moet je boren. Je kunt steeds met een helicoil reparatieset of iets dergelijks de schroefdraad repareren. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 of dicht lassen en terug draad in trekken. Dan ook gelijk M8. Link naar reactie
josse Geplaatst: 11 oktober 2006 Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 grappig, heb net hetzelfde voor met mijn GS160. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 oktober 2006 Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 Stuk metaal aan vastlassen en voorzichtig proberen los te draaien, door de warmte van het lassen zou hij al los moeten komen... Link naar reactie
michiel200 Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2006 Heb besloten de plug maar lekker te laten zitten. Op een gescheurd carter zit ik niet te wachten. Dan heb ik echt een probleem, omdat GS carters zijn erg moeilijk te vinden zijn. Dus dan maar olie aftappen met een pompje via vulopening. Of scooter heel plat leggen dat het er via die vulopening uit kan lopen. Josse, ben nog wel benieuwd hoe jij het oplost? Link naar reactie
josse Geplaatst: 14 oktober 2006 Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Josse, ben nog wel benieuwd hoe jij het oplost? ik heb toch een kapotte oliekeerring achter de koppeling, dus blok moet open. Dan zal ik dat wel ineens oplossen. Eens de karter open, kan ik er makkelijker aan werken en bv kruipolie aan de binnenkant aanbrengen. We zien wel, maar denk wel dat ik het opgelost krijg. Nu nog zo'n nieuwe plug bestellen. Zijn die te vinden ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 14 oktober 2006 Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 michiel nu uw blok toch open ligt zou ik het zeker nu doen later zal je er spijt van hebben dat je het niet deed we kunnen ook niet zien van waar je bent in je profiel anders zou er mischien wel iemand in jou buurt een helpende hand willen aanbieden grtz sidvespa Link naar reactie
michiel200 Geplaatst: 14 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2006 Josse, ik heb geen nieuwe plug kunnen vinden. Is een nogal afwijkende maat. Heb begrepen dat M8 gangbaar is voor veel modellen. In een GS 160 zit er een van ca. M12 met een magneetje. Sidvespa, plug laten zitten is natuurlijk niet optimaal. Maar heb meerdere malen het advies gekregen om er niets aan te doen. Juist ook van mensen die veel verstand en ervaring hebben met Vespa's. Zoals ik al schreef, een scheur in het carter is geen fijn vooruitzicht. Ik heb een mooi handpompje met een zeer kleine slang dat ik gebruik om de olie uit m'n bootmotor te halen. Is een inboard; de aftapplug zit iets boven de kielbalk. Dit pompje werkt ook op Vespa's. Link naar reactie
zanzara Geplaatst: 20 januari 2007 Delen Geplaatst: 20 januari 2007 Helicoil draadreparatieveertje gezocht voor het repareren van gat in blok voor cilinderbout M7 Wie kan helpen Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 21 januari 2007 Delen Geplaatst: 21 januari 2007 Op een gescheurd carter zit ik niet te wachten. Dan heb ik echt een probleem, omdat GS carters zijn erg moeilijk te vinden ziin... Mocht het echt nodig zijn... ik heb er hier nog 3 liggen... New Old Stock Groeten Link naar reactie
René Geplaatst: 22 januari 2007 Delen Geplaatst: 22 januari 2007 Hi Michiel Hiermee is het losmaken van die oliestop een akkefietje. http://www.vespaforum.be/?cat=4 Link naar reactie
live to ride Geplaatst: 22 januari 2007 Delen Geplaatst: 22 januari 2007 heb het zelfde probleem gehad. de bout was helemaal naar de klote. je kon er zelfs geen speciaal tang op zetten. heb er 3 dagen mee bezig geweest. ik heb de bout dan maar los gekregen met een doorslag en hamer. en met de ruwe hand Door in de richting van losdraaien te slaan plus een beetje opwarmen rond de bout Link naar reactie
josse Geplaatst: 23 januari 2007 Delen Geplaatst: 23 januari 2007 Mocht het echt nodig zijn... ik heb er hier nog 3 liggen... New Old StockGroeten heb je een mailtje gestuurd Joost Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Aan al diegenen die beweren dat die oliepluggen moeilijk te vinden zijn : ze liggen bij Scootermarket gewoon in een grote bak. Ik maar mailen naar Mauro Pascoli en Rollerladen etc... goe bezig. Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 25 april 2007 Delen Geplaatst: 25 april 2007 Aan al diegenen die beweren dat die oliepluggen moeilijk te vinden zijn : ze liggen bij Scootermarket gewoon in een grote bak.Ik maar mailen naar Mauro Pascoli en Rollerladen etc... goe bezig. Ewel da is nu eens goe om weten zé! Bedankt voor de post! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.