Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spiegels PX 125


il fenomeno

Aanbevolen berichten

die topkes kan je in alle auto5 winkels vinden (goedkoper ook trouwens)

@ Il Fenomeno

Valbaren voor of achter? Ik heb nog valbaren (achter) liggen met voetsteunen en bevestigingen (nieuwe type voor PX disc). enkele krasjes op linkervalbaar, voor de rest perfect in orde. Mail me anders bij interesse

Link naar reactie

Dit heb ik er uit geleerd:

ART 30. Achteruitkijkspiegels.

§ 1.

De motorfietsen op twee wielen met of zonder zijspan. waarvan de goedkeuringsaanvraag na 1 januari 1975 en voor 1 januari 1983 ingediend werd. moeten voorzien zijn van ten minste één achteruitkijkspiegel aan de linkerzijde van het voertuig.

Goed om weten dus en ik heb geen spiegel... en alles na 1983 zal ook wel verplicht zijn

@Quick: kunt gij een spiegelke missen?

Link naar reactie

Ik heb problemen om te antwoorden aan iemand die zichzelf of scooter verbergt achter een nietszeggende schuilnaam.

Maar als zo iemand, iets over veiligheid, vraagt en hij/zij krijgt een verkeerd antwoord wordt het me toch te veel.

Daarom mijn vermanende vinger en mijn vraag waarom geven jullie klakkeloos een antwoord op zulke belangrijke vraag?

Als je het niet voor 100% zeker weet, geef dan geen antwoord.

Met deze wil ik Speedracer proficiat wensen met zijn steeds gefundeerde antwoorden.

Ik denk niet dat het hem in de eerste plaats te doen is om de meest actieve schrijver te zijn, iets wat ik niet van iedereen kan vertellen.

Link naar reactie

één ding is zeker een vespa is mooier zonder spiegels, tenzij je een mod vespa hebt natuurlijk, bij de nieuwste generatie PXen moet je zelfs de moeite niet doen om ze te demonteren, ze vallen er na een tijdje toch gewoon af, janneman

Link naar reactie

Ik "dacht" 100% zeker te weten dat het niet verplicht was om spiegels te hebben omdat een agent me dat onlangs heeft verzekerd (verkeerde info dus). Bij deze heb ik ook weer bijgeleerd want het bleek anders te zijn. Merci voor de link/reactie René.

Link naar reactie

Ik vraag me dikwijls af of die niet metaalmoe worden met al dat heen en weer gebibber op ralenti ... iemand al last gehad van spiegels die afbreken wegens metaalmoeheid ... of ben ik wat paranoia aan 't worden (nog meer)

Link naar reactie

Ik denk dat ik aan de onderkant een gaatje maak en beide spiegels langs binnekant stuurkap ga vast maken met elastieken, zoals met de kindjes hun handschoenen ..., dan mogen ze er wel afvliegen, maar dan blijven ze tenminste hangen. Alleen hopen dat ze nie tegen mijne kop terugschieten ;-)

Link naar reactie

Ik ga die van mij er ook afzwieren.. is mooier zonder..

Ik ga om in regel te blijven wel zo n klein spiegelken op het linker beenschild monteren. Zo een langwerpig rechthoekig type..Ik weet het .. ge ziet er waarschijnlijk toch geen Kl**en mee..

Groetjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...