bontekoe Geplaatst: 9 september 2006 Delen Geplaatst: 9 september 2006 recent een p200e van 79 gekocht. alles schijnt normaal te werken, alleen de topsnelheid is beperkt tot 90 kph, mits aandringen 95, wind-op-kop 85. heb reeds het volgende gedaan luchtfilter gekuist, carbu afgesteld (bougiekleur: koffie-met-melk), sitoplus uitlaat gestoken. Niks te doen hij wil niet sneller. De Sito uitlaat trekt wel iets beter op maar geeft vooral veel meer lawaai. Iemand een idee wat ik nog kan doen? Volgen het origineel instructie boekje moet het ding 110 halen (Cuna normen, wat dat dan ook is.) bedankt voor alle constructieve ideeen (zou ontkolen van cilinderkop helpen?) groeten Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 9 september 2006 Delen Geplaatst: 9 september 2006 Als het een 10 pk is dan is dat normaal. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 9 september 2006 Delen Geplaatst: 9 september 2006 Al eens gekeken of de teller nog goed functioneert? Dingen willen ook weleens naar beneden afwijken bij de oudere types. Als het geen van oorsprong Duitse P200 is heeft ie gewoon 12pk. Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 9 september 2006 Delen Geplaatst: 9 september 2006 Ik zit hier met het zelfde probleem maar het is wel een Nederlandse is dit dan een 10pk of een 12pk Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 10 september 2006 Delen Geplaatst: 10 september 2006 volgens mij is uw cilinder aan een boring toe... Link naar reactie
bontekoe Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2006 Het is inderdaad van oorsprong een Duitse P 200. Volgens het Duitse instructiebboekje zou hij 110 moeten halen. Misschien wijkt de teller inderdaad een beetje naar beneden af. Hebben duitse modellen minder PK ? groeten Link naar reactie
bontekoe Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2006 Bijkomende vraag, stel dat het inderdaad een 10pk is hoe breng je die dan naar 12PK? greetings Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 september 2006 Delen Geplaatst: 10 september 2006 Goed mogelijk dat die in het begin veel te braaf gerodeerd is en dat de segmenten nooit goed afgesloten hebben, met minder compressie en 'slechte' prestaties tot gevolg... 10 -> 12pk is gewoon andere cilinder met een hogere uitlaatpoort. Link naar reactie
josse Geplaatst: 10 september 2006 Delen Geplaatst: 10 september 2006 steek gewoon zo'n nieuwe BGM-cylinder. 12PK en alles gloednieuw. Ik zou niet liggen sukkelen met boren en nieuwe piston. Link naar reactie
bontekoe Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2006 Sorry, wat is een BGM cilinder? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 september 2006 Delen Geplaatst: 10 september 2006 remember past topic's ik rodeerde mijn Pinasco maar 80 a 100km natuurlijk niet vergelijkbaar,maar kwestie zoals speedy zei omtrent de segmenten. Nu moet nu iedereen nioet beginnen roderen binnen de 100km hé. Je moet weten hoe je dan zo rodeerd. Tip: niet te lang in zelfde versnelling rijden en korte vol-open gas acceleratie's maken. Met een beetje meer olie,voor de zelfsmixers,dan een beetje olie in de benzinetank doen hé Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 Ik zit hier met het zelfde probleem maar het is wel een Nederlandse is dit dan een 10pk of een 12pk 12 pk als het goed is. Motorbloknummers van de 10PK versie zijn ook anders. steek gewoon zo'n nieuwe BGM-cylinder. 12PK en alles gloednieuw. Ik zou niet liggen sukkelen met boren en nieuwe piston. Die dingen hebben voor montage nog wel wat afwerking nodig. Zie ook GSF voor de ervaringen. BGM staat voor Bergheim Motorwerke o.i.d. In opdracht van SCK gemaakt. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 Ik weet niet of een Pinasco 177 ook een Chroom afwerking heeft, dan wel een Nicasil-laag. Een Nicasil kan je inderdaad op 300km goed roderen, maar een cilinder met Chroom-laag moet je ook +/-1000km roderen omdat die zo hard zijn. Stalen cilinders blijf ik bij die 1000 km, zeker voor originele pistons met gewone segmenten. Een kit met stalen cilinder en getrokken segmenten (bijv een Polini 208 met 'Grand Sport'-piston of een Malossi 166) kan je sneller roderen, maar ik zou toch ook voorzichtig zijn... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 september 2006 Delen Geplaatst: 11 september 2006 1000 km roderen?????? das veel ze. ik schreef het enkele topic's geleden dat ik vroeger nog competitie reed motorcross en deze cilinder waren ook in chroom of nikasil;ik zou dat niet zien zitten 1000km te roderen alvorens de wedstrijd... Nou ja elk zijn neming hé. 300 is meer dan voldoende met een pinasco 177. Link naar reactie
josse Geplaatst: 12 september 2006 Delen Geplaatst: 12 september 2006 Die dingen hebben voor montage nog wel wat afwerking nodig. Zie ook GSF voor de ervaringen. BGM staat voor Bergheim Motorwerke o.i.d. In opdracht van SCK gemaakt. Ik heb er hier zo eentje liggen en die ziet er prima afgewerkt uit. Link naar reactie
bontekoe Geplaatst: 14 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2006 Dr. Who en T5Scooterboy, Inderdaad tis ne VDE1M in Duitsland "beperkt" tot 100kmh. De mijne getest met GPS. Doet 97 echte kmh, snelheidsmeter wijst dan 95 aan. Iedereen bedankt voor zijn bijdragen, denk een originele cilindercombinatie te steken vg Link naar reactie
sten Geplaatst: 17 september 2006 Delen Geplaatst: 17 september 2006 Mijn teller geeft maar 85kmh maar ik heel wel vrij vlot een vrachtwagen in, als er geen wind staat teminste Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 24 december 2006 Delen Geplaatst: 24 december 2006 1000km roderen kan geen kwaad. T'is tenslotte ni zozeer uw cylinder maar uw segmenten die ge rodeerd. Die zijn nie in chroom of nicasil. Zou toch opletten met meer olie want meer olie = minder benzine en dus armer mengsel = meer kans op vastlopen. Link naar reactie
tourist Geplaatst: 24 december 2006 Delen Geplaatst: 24 december 2006 Als ge hard wilt rijden, koop dan ne moto, een scooter is niet gemaakt om hard mee te rijden recent een p200e van 79 gekocht. alles schijnt normaal te werken, alleen de topsnelheid is beperkt tot 90 kph, mits aandringen 95, wind-op-kop 85.heb reeds het volgende gedaan luchtfilter gekuist, carbu afgesteld (bougiekleur: koffie-met-melk), sitoplus uitlaat gestoken. Niks te doen hij wil niet sneller. De Sito uitlaat trekt wel iets beter op maar geeft vooral veel meer lawaai. Iemand een idee wat ik nog kan doen? Volgen het origineel instructie boekje moet het ding 110 halen (Cuna normen, wat dat dan ook is.) bedankt voor alle constructieve ideeen (zou ontkolen van cilinderkop helpen?) groeten Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 december 2006 Delen Geplaatst: 25 december 2006 tourist, wie ben jij om daarover te oordelen? ik heb een getuned motorblok va een p200 waarmee ik 140km/u kan rijden maar niets in mijn hoofd denkt eraan een motor te kopen. Het is niet omdat jij die mening bent toegedaan dat we allemaal max 60 mogen rijden met onze scooter he. en als een scooter 110 kan en maar 90 rijdt is er iets mis zo simpel is dat, of moet je dan denken, tja 't is ni gemaakt om hard mee te rijden dus die 90 is meer dan genoeg, man man man Link naar reactie
René Geplaatst: 25 december 2006 Delen Geplaatst: 25 december 2006 Din pk = Duits vermogen van een complete motor op de testbank SAE pk = Amerikaans vermogen zonder draaiende belasting van waterpomp en dynamo Cuna pk = SAE pk daarbij zonder uitlaat en luchtfilter. Maar volgens mij kan het Cuna vermogen van een tweetakt niet vastgesteld worden omdat, in tegenstelling met een viertakt, de uitlaat onontbeerlijk is voor een goede werking. Ik reed met mijn Rally na enig experimenteren met de ontsteking 105-110. Beste Bonte Koe, nijp het pijpje van de uitlaat een beetje dicht. Het rijdt prettiger, vooral minder lawaai en de resultaten zijn zeker niet slechter. René Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 25 december 2006 Delen Geplaatst: 25 december 2006 handig is natuurlijk dat je een moto,4 oldtimer bromfietsen en 6 vespa's hebt,lol Vgr nico tuning vindt ik persoonlijk wel tof. Origineel zetten ook. Maar ieder zin goesting hé Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.