Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tuning P200e


bontekoe

Aanbevolen berichten

recent een p200e van 79 gekocht. alles schijnt normaal te werken, alleen de topsnelheid is beperkt tot 90 kph, mits aandringen 95, wind-op-kop 85.

heb reeds het volgende gedaan luchtfilter gekuist, carbu afgesteld (bougiekleur: koffie-met-melk), sitoplus uitlaat gestoken. Niks te doen hij wil niet sneller. De Sito uitlaat trekt wel iets beter op maar geeft vooral veel meer lawaai.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Volgen het origineel instructie boekje moet het ding 110 halen (Cuna normen, wat dat dan ook is.)

bedankt voor alle constructieve ideeen (zou ontkolen van cilinderkop helpen?)

groeten

Link naar reactie

Goed mogelijk dat die in het begin veel te braaf gerodeerd is en dat de segmenten nooit goed afgesloten hebben, met minder compressie en 'slechte' prestaties tot gevolg...

10 -> 12pk is gewoon andere cilinder met een hogere uitlaatpoort.

Link naar reactie

remember past topic's

ik rodeerde mijn Pinasco maar 80 a 100km

natuurlijk niet vergelijkbaar,maar kwestie zoals speedy zei omtrent de segmenten.

Nu moet nu iedereen nioet beginnen roderen binnen de 100km hé.

Je moet weten hoe je dan zo rodeerd.

Tip: niet te lang in zelfde versnelling rijden en korte vol-open gas acceleratie's maken.

Met een beetje meer olie,voor de zelfsmixers,dan een beetje olie in de benzinetank doen hé

Link naar reactie
Ik zit hier met het zelfde probleem maar het is wel een Nederlandse is dit dan een 10pk of een 12pk

12 pk als het goed is. Motorbloknummers van de 10PK versie zijn ook anders.

steek gewoon zo'n nieuwe BGM-cylinder. 12PK en alles gloednieuw. Ik zou niet liggen sukkelen met boren en nieuwe piston.

Die dingen hebben voor montage nog wel wat afwerking nodig. Zie ook GSF voor de ervaringen. BGM staat voor Bergheim Motorwerke o.i.d. In opdracht van SCK gemaakt.

Link naar reactie

Ik weet niet of een Pinasco 177 ook een Chroom afwerking heeft, dan wel een Nicasil-laag.

Een Nicasil kan je inderdaad op 300km goed roderen, maar een cilinder met Chroom-laag moet je ook +/-1000km roderen omdat die zo hard zijn. Stalen cilinders blijf ik bij die 1000 km, zeker voor originele pistons met gewone segmenten. Een kit met stalen cilinder en getrokken segmenten (bijv een Polini 208 met 'Grand Sport'-piston of een Malossi 166) kan je sneller roderen, maar ik zou toch ook voorzichtig zijn...

Link naar reactie

1000 km roderen??????

das veel ze.

ik schreef het enkele topic's geleden dat ik vroeger nog competitie reed motorcross en deze cilinder waren ook in chroom of nikasil;ik zou dat niet zien zitten 1000km te roderen alvorens de wedstrijd...

Nou ja elk zijn neming hé.

300 is meer dan voldoende met een pinasco 177.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

1000km roderen kan geen kwaad. T'is tenslotte ni zozeer uw cylinder maar uw segmenten die ge rodeerd. Die zijn nie in chroom of nicasil. Zou toch opletten met meer olie want meer olie = minder benzine en dus armer mengsel = meer kans op vastlopen.

Link naar reactie

Als ge hard wilt rijden, koop dan ne moto, een scooter is niet gemaakt om hard mee te rijden

recent een p200e van 79 gekocht. alles schijnt normaal te werken, alleen de topsnelheid is beperkt tot 90 kph, mits aandringen 95, wind-op-kop 85.

heb reeds het volgende gedaan luchtfilter gekuist, carbu afgesteld (bougiekleur: koffie-met-melk), sitoplus uitlaat gestoken. Niks te doen hij wil niet sneller. De Sito uitlaat trekt wel iets beter op maar geeft vooral veel meer lawaai.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Volgen het origineel instructie boekje moet het ding 110 halen (Cuna normen, wat dat dan ook is.)

bedankt voor alle constructieve ideeen (zou ontkolen van cilinderkop helpen?)

groeten

Link naar reactie

tourist, wie ben jij om daarover te oordelen?

ik heb een getuned motorblok va een p200 waarmee ik 140km/u kan rijden maar niets in mijn hoofd denkt eraan een motor te kopen. Het is niet omdat jij die mening bent toegedaan dat we allemaal max 60 mogen rijden met onze scooter he.

en als een scooter 110 kan en maar 90 rijdt is er iets mis zo simpel is dat, of moet je dan denken, tja 't is ni gemaakt om hard mee te rijden dus die 90 is meer dan genoeg, man man man

Link naar reactie

Din pk = Duits vermogen van een complete motor op de testbank

SAE pk = Amerikaans vermogen zonder draaiende belasting van waterpomp en dynamo

Cuna pk = SAE pk daarbij zonder uitlaat en luchtfilter.

Maar volgens mij kan het Cuna vermogen van een tweetakt niet vastgesteld worden omdat, in tegenstelling met een viertakt, de uitlaat onontbeerlijk is voor een goede werking.

Ik reed met mijn Rally na enig experimenteren met de ontsteking 105-110.

Beste Bonte Koe, nijp het pijpje van de uitlaat een beetje dicht. Het rijdt prettiger, vooral minder lawaai en de resultaten zijn zeker niet slechter.

René

Link naar reactie

handig is natuurlijk dat je een moto,4 oldtimer bromfietsen en 6 vespa's hebt,lol

Vgr nico

tuning vindt ik persoonlijk wel tof.

Origineel zetten ook.

Maar ieder zin goesting hé

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...