Ga naar inhoud
Vespaforum.be

weet iemand iets af over vespa's wat in Vietnam worden resto


vespaita

Aanbevolen berichten

Meestal gaat het dan niet om Italiaanse Vespa's, die houden ze daar. De meeste Zuidoost Aziatische Vespa's (Er komen er ook wel uit Indonesiƫ, gebouwd door Danmotors) zijn scoots die onder licentie gebouwd zijn, en van een discutabele kwaliteit, de plaatdikte is dunner, legering van schroeven en bouten is slecht (breken makkelijk af, etc, etc.

Daarbij zijn ze (in Nederland in ieder geval) erg moeilijk op kenteken te krijgen.

Link naar reactie

Ge kunt beter hier een wrak kopen en laten reviseren en opmaken , dan komt ge nog altijd goedkoper uit dan dat ge die van daar aankoopt en laat invoeren . Plus als ge hem hier zelf restaureert kent ge het resultaat en een foto op internet van een scooter aan de andere kant van de planeet is eigenlijk maar een foto en weet ge nie hoe die er echt uitziet.

Link naar reactie

zeker afblijven van die scooters als ge u een hoop geld en zever wil besparen de vraag komt hier om de zoveel tijd telkens weer ze zien er inderdaad aanlokkelijk uit

de scooters moeten zo goedkoop mogelijk worden opgelapt om ze nadien zo duur mogelijk te verkopen ze zien er goed uit maar zijn dit niet er is er hier eentje geweest die er eentje heeft gekocht en na een kleine aanrijding die werd hersteld bleek het frame uit drie verschillende frames te bestaan dan is ook de motor opengemaakt en de rondellen bleken conserven blikjes te zijn

koop u liever een model dat in europa is gedaan hier paseren er soms op het forum waar je zeker kan van zijn wat je koopt met eventueel de fotos van de restauratie

grtz sidvespa

ps ge moet eens gaan kijken naar zijn feedback waarom mag je niet weten wat hij allemaal verkoopt?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Meestal gaat het dan niet om Italiaanse Vespa's, die houden ze daar. De meeste Zuidoost Aziatische Vespa's (Er komen er ook wel uit Indonesiƫ, gebouwd door Danmotors) zijn scoots die onder licentie gebouwd zijn, en van een discutabele kwaliteit, de plaatdikte is dunner, legering van schroeven en bouten is slecht (breken makkelijk af, etc, etc.

Daarbij zijn ze (in Nederland in ieder geval) erg moeilijk op kenteken te krijgen.

De kwaliteit is volgens U minder en daarom rijden ze na 45 jaar nog steeds op deze ,,minder van kwaliteit scooters, wat een onzin zeg!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Of ze nu goed of slecht zijn maakt voor mij olm te beginnen weinig uit. Mijn raad luidt : KOOP EUROPEES. De Far East markt heeft een negatieve impact op onze economie, dat weten we allemaal. Een Italiaanse Vespa kopen in Vietnam is er echt over ! Daarenboven, naar analogie met de vele Chinese producten waar we dagelijks mee worden geconfronteerd - waarvan we toch allen weten dat ze misschien wel goedkoop zijn, maar van betwistbare levensduur - zou ik van zo'n Vespa's ook durven vermoeden dat de kwaliteit aan de povere kant ligt. Mijn visie is niet gebaseerd op feiten, maar het zou me verbazen of ik er ver naast zit. Als er iemand zo Ć©Ć©n Vespa moest bezitten horen we graag wat feedback. Grtjs - Umby.

Link naar reactie
De kwaliteit is volgens U minder en daarom rijden ze na 45 jaar nog steeds op deze ,,minder van kwaliteit scooters, wat een onzin zeg!

Dag Jochem, klein vraagje : heb jij toevallig misschien een Aziatische VNB/VBB gekocht die je probeert te verkopen en waarvan je nu begint te panikeren dat hij misschien minder zou kunnen opbrengen dan wat je gehoopt had ?

Ik heb gewoon even je profiel bekeken en de berichten aangeklikt die je hier gepost hebt ... ik kan er compleet naast zitten natuurlijk, maar de passie waarmee je Aziatische scooters hier verdedigt terwijl er al genoeg horrorverhalen bekend zijn ...

Ik heb een Italiaanse VNB gekocht, volledig gerestaureerd, met volledig gereviseerde en getunede PX motor, voor 1600 EUR.

Als er dan voor een Aziatische Vespa tot 4000 EUR gevraagd wordt, terwijl de kans ERG groot is dat hij opgelapt is en slecht gelakt ... dan moet je begrijpen dat er daar mensen op reageren en anderen willen behoeden voor het maken van dure aankopen waar ze waarschijnlijk dik spijt van zullen krijgen.

Link naar reactie

Mij lijkt het logisch dat er in Vietnam zowel goede als slechte restauraties te vinden zijn. dat is in Belgiƫ zo, dat is in Nederland zo, dat is in Engeland zo...

Link naar reactie

Mis NICE GUY, in vietnam vindt je namenlijk geen goede restauratie, laagloon en snel werken, in slechte omstandigheden.Als ze het perfect moeten doen verdienen die sjacheraars die ze hier verkopen er niet genoeg aan.Als je de resultaten na het zandstralen op de foto ziet, kun wel zeggen dat ze ginder verdomd goed kunnen met plamuur omgaan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...