miracle Geplaatst: 7 maart 2021 Delen Geplaatst: 7 maart 2021 Hallo, ik ben bezig aan een restauratie van mijn Vespa bacchetta V14T. Nu ik de motor heb gereviseerd en terug heb gemonteerd wilde ik mijn achterwiel monteren maar deze komt net tegen de bout van de veerpoot waardoor deze schuurt. Geen idee wat ik verkeerd doe... ik heb het probleem even laten rusten en wou de motor eens doen draaien maar ik krijg hem niet weg. Ik zag wel dat ik de ontstekingsplaat waar de spoelen opzitten kan verdraaien. Moet deze in een bepaalde positie staan? Iemand enig idee? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 maart 2021 Delen Geplaatst: 7 maart 2021 (aangepast) Open eens een nieuwe topic en stel,daar uw vraag eens gaat veel meer opleveren , plaats daar ook eens foto's bij zo op uw uitleg voortgaan kan het slepen vele mogelijkheden hebben , en ontsteking moet zeker op een bepaalde positie staan 18 ° BTDC grtz sidvespa edit: 7 maart 2021 aangepast door Administrator topic opgesplitst Link naar reactie
miracle Geplaatst: 8 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2021 (aangepast) Hallo, ik ben bezig aan een restauratie van mijn Vespa bacchetta V14T. Nu ik de motor heb gereviseerd en terug heb gemonteerd wilde ik mijn achterwiel monteren maar deze komt net tegen de bout van de veerpoot waardoor deze schuurt. Geen idee wat ik verkeerd doe... ik heb het probleem even laten rusten en wou de motor eens doen draaien maar ik krijg hem niet weg. Ik zag wel dat ik de ontstekingsplaat waar de spoelen opzitten kan verdraaien. Moet deze in een bepaalde positie staan? Iemand enig idee? 8 maart 2021 aangepast door miracle Link naar reactie
miracle Geplaatst: 8 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2021 Bedankt voor de info. ik zie niet echt een merkteken op de ontsteking. Waarvan ik kan uitgaan... bedoeld u dan de ontsteking naar links of rechts verdraaien? Link naar reactie
BjornDJ Geplaatst: 8 maart 2021 Delen Geplaatst: 8 maart 2021 On 3/7/2021 at 9:31 AM, miracle said: Hallo, ik ben bezig aan een restauratie van mijn Vespa bacchetta V14T. Nu ik de motor heb gereviseerd en terug heb gemonteerd wilde ik mijn achterwiel monteren maar deze komt net tegen de bout van de veerpoot waardoor deze schuurt. Geen idee wat ik verkeerd doe... ik heb het probleem even laten rusten en wou de motor eens doen draaien maar ik krijg hem niet weg. Ik zag wel dat ik de ontstekingsplaat waar de spoelen opzitten kan verdraaien. Moet deze in een bepaalde positie staan? Iemand enig idee? verkoop hem aan mij 😉 nee nee idd wat foto's erbij kan wonderen doen. Ik heb enige jaren geleden een bacchetta gerestoreerd en gereviseerd misschien weet ik wel raad. 1 Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 maart 2021 Delen Geplaatst: 8 maart 2021 Mmm , ik ga eerlijk zeggen dat ik momenteel niet veel wijzer ben geworden wat je vraag is ook al staan er foto's bij grtz sidvespa Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 maart 2021 Delen Geplaatst: 8 maart 2021 No offense, maar jouw vraag omtrent de positie van de ontsteking getuigt niet echt van heel veel 2Takt-ervaring. (Nogmaals: no offence maar) niet meteen het beste vertrektpunt om je aan een revisieavontuur van zulke oudje te wagen. Voor je't week klop/draai/moteer/... je de boel kapot. Misschien (no offence, no offence, no offence) toch es hulp van een meer ervaren sleutelaar overwegen? Dat gezegd zijnde: - Wat bedoel je met "de bout van de veerpoot"? De bout waarmee de demper of de veer op de achterophangingsbeugel zit? Maak es een fotootje mét band erop. - Nog los van de positie van de stator, zou'k deze op z'n minst voorzien van nieuwe bedrading, condensor en contactpuntjes. In deze staan zou 't me verwonderen mocht die nog vonken. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 9 maart 2021 Delen Geplaatst: 9 maart 2021 @miracle , je vraag om hulp blijft mij bezig houden , kan je iets duidelijker zijn met extra foto's eventueel wat pijlen of aanduidingen daarop , Grtz sidvespa Link naar reactie
miracle Geplaatst: 9 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2021 (aangepast) Ik heb de bacchetta deels uit elkaar gekocht, wa niet compleet, stond al jaren stil en draaide natuurlijk niet. -het probleem met het schuurend achterwiel is blijkbaar een afstandsring die ik ontbreek en er niet tussen zat van in het begin. De ring zou achter mijn remtrommel en tussen de oliekeerring en lager moeten zitten... met deze te bestellen en te plaatsen zou dit normaal moeten opgelost zijn. De ontsteking heeft nieuwe contactpunten, bedrading en condensator gekregen. (De foto is van er voor). zoals je kan zien zijn er geen merktekens te zien. Ik de ontsteking reeds in verschillende vermoedde posities gezet maar helaas krijg ik hem niet aan de praat. Spijtig genoeg had ik geen voorbeeld van hoe het was want deze was gedemonteerd. @Frederik als het toch zo simpel is zonder merktekens en voorbeeld hoe het was. Zeg me dan hoe deze moet staan. 9 maart 2021 aangepast door miracle Link naar reactie
miracle Geplaatst: 9 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2021 Ik kijk morgen om foto’s te plaatsten. nier altijd alles loopt van een leien dakje maar het komt wel allemaal goed. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 maart 2021 Delen Geplaatst: 10 maart 2021 Inderdaad , de ontstekingsplaat kan een beetje gedraaid worden dit om uw bang ( ontsteking op het juiste moment te krijgen ) dit mag niet te vroeg of te laat zijn omdat dit nefaste gevolgen kan hebben , met bvb vastloper enz tot gevolg bij uw Vespa is dit 18° Before Dead Top Center of BDTC bekijk anders deze eens is wel van een elektronische ontsteking maar principe is hetzelfde , overweeg anders eens om een elektronische ontsteking in uw V14 te steken voor mijn V32 was dit een van de betere investeringen die ik deed Grtz sidvespa Link naar reactie
miracle Geplaatst: 11 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Bedankt voor de info. ik verneem net van een Vespa restaurateur dat dit 28 graden moet zijn voor mijn model... Het is niet makkelijk als iedereen iets anders zegt. ik probeer het en zie wel Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Bij V1T tot V15T: 33° Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Sorry voor de verkeerde info , maar ik hoop dat je an de hand van het filmpje al het principe van de timing van de ontsteking snapt grtz sidvespa Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Sorry, ik wil niet moeilijk doen maar diene in dat filmpje is nen dikke prutser met al zijn streepjes, krasjes en plakband, zijn carter is precies een streepjescode, hoe ingewikkeld kan je het maken. 1 1 Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Was de eerste die ik tegen kwam ,ik dacht dat dit het filmpje was dat ik gebruikt had en heb het niet helemaal bekeken hier is het filmpje dat ik gebruikt heb grtz sidvespa 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Beste investering in jaren: Buzzwangle! Gaat ook met een vliegwieltrekker en een magnetische Wish/Alibaba digitale waterpas. 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen