Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil motorolie en 2-takt olie


wannes

Aanbevolen berichten

waarom motorolie?

heb je een motoroliebron thuis misschien?

Link naar reactie
rijdt zelfs op slaolie als het echt moet, ruikt lekker overigens

Serjeus ? :) zou te grappig zijn, ni da'k het echt wil proberen maar d'r moet toch een verschil zijn.

Trouwens kheb garantie op mijn revisie van mn motor, als ze zien da'k op slaolie aan't rijden ben denk'k ni da'k garantie ga krijgen bij ne vastloper :)

Link naar reactie

wat ik ontdekt heb is dat het toch aardig veel uithaalt met welke kwaliteit olie je rijdt.

toen ik, bij ontbreken van goede olie, goedkope olie gekocht heb had ik constant pannes.

Die olie buiten gesmeten en goede gekocht.

Ik vrees dat slaolie niet direct onder 'goede' olie valt...maar als jij van de natuur houdt, doen.

Link naar reactie

ik ken er alles van van die arbei geur,

met mijn VBB rijdt ik met zo'n olie.

wel tof die geur.

Mijn gl heeft Denicol race,cross karting nodig.

Link naar reactie

heb gehoord dat minerale olie het beste is en af en toe voeg ik wat petrol toe

max 5 cl. gewoon omdat 40 jaar geleden toen ze mijn wespje maakten de naft niet zo zuiver was als nu en dus de naft zelf al voor extra smering zorgde (trouwens een trukske dat alle oldtimer auto's ook gebruiken .

d

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

klopt idd fastpx, maar voor een standaardvespa is zo'n volsynthetische olie eigenlijk ni nodag, want die zijn ontworpen voor 8000 toeren en meer. Een groot voordeel van synthetiche olien is dat deze minder roetaanslag op piston en cilinder achterlaten. voor de pk50 van wannes zou ik halfsyntetische aanraden

GEEN motorolie gebruiken als 2-taktolie en ook niet omgekeerd wat men ook beweert

Link naar reactie

Vol synt is ni écht nodig maar heeft toch wel wa voordelen, zelfs op lager toerental. Zoals je zelf zegt, voor de roetaanslag op de piston maar ook tussen pistonen zuigerveren en in de uitlaat. En in principe mag je je permiteren van maar met 2% te rijden daar waar sommigen bij 4% zweren.

Greetz...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...