Jump to content
Vespaforum.be

Triboron


paulfriet

Recommended Posts

Paar maten van mij rijden er al een tijdje mee rond in hun opgedreven kreidlers en ik hoor die toch ni klagen noch is er al ene vast gelopen.  Vrij prijzig maar veel minder van nodig en beter voor het milieu:) om even met de hype mee te doen ivm milieu.

Link to post
  • 2 weeks later...

Wij Vespa club gelderland spreken er onderling al een tijdje over alleen nog niemand durft het aan.

Ik heb hier ooit dezelfde vraag gesteld als jij, de antwoorden waren zoals te verwachten.

 

Link to post
  • 1 month later...

Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG.

Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd.

Sinds een maand gebruik ik dit product.

Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en  2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'.

Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in.....

Wat me opvalt:

Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie.

Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??)

Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang.

Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,.

Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven.

Wordt vervolgd....

 

 

IELIE2931.JPG

  • Like 2
Link to post
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Bernard83
      Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:
      - pinker RA werkt niet
      - alle andere pinkers werken normaal
      - lamp vervangen
      - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)
      - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)
      - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt
      - bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)
      - volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom
      - Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




    • By Bernard83
      €70
      original Piaggio vliegwiel incl. E-start-krans (PX125 `11, ca.: 2480g)
      kan worden verkocht samen met werkende stator (12 spoel) - cdi & startmotor
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/flywheel+piaggio+for+vespa+_64242600?fbclid=IwAR1ew6t5tzYPQkA9EzWzNWqJOlZeG9y8Sg3HumiYTfAl22bGZzmmrOLG8jQ
      locatie: regio Gent


    • By Bernard83
      €75
      klassieke SIP ROAD-uitlaat met gebruikssporen (geen roest!)
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/echappement+racing+sip+road_24156200
      locatie: regio Gent



    • By MarioB
      Hallo, ik wil mijn vespa verkopen voor 2800 euro. Wat denken jullie ervan, is dit een mooie deal of niet?
      Grt Mario



×
×
  • Create New...