Jump to content
Vespaforum.be
paulfriet

Triboron

Recommended Posts

Paar maten van mij rijden er al een tijdje mee rond in hun opgedreven kreidlers en ik hoor die toch ni klagen noch is er al ene vast gelopen.  Vrij prijzig maar veel minder van nodig en beter voor het milieu:) om even met de hype mee te doen ivm milieu.

Wij Vespa club gelderland spreken er onderling al een tijdje over alleen nog niemand durft het aan.

Ik heb hier ooit dezelfde vraag gesteld als jij, de antwoorden waren zoals te verwachten.

Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG.

Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd.

Sinds een maand gebruik ik dit product.

Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en  2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'.

Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in.....

Wat me opvalt:

Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie.

Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??)

Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang.

Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,.

Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven.

Wordt vervolgd....

IELIE2931.JPG

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ottoman
      Hallo allemaal, mijn eerste vraag op dit forum en heb al de google, youtube en forum zoekbalk gebruikt maar de oplossing niet gevonden.

Heb mijn Vespa PX 150 terug na anderhalf jaar stilstaan verzekerd sinds gisteren. Heb deze zijn boite-olie vervangen, sproeipennen nagekeken en uitgeblazen, bougie propergemaakt, nieuwe olie op gedaan, nieuwe banden gestoken + oude bodem naft vervangen door nieuwe 98. Wou mijn mechanica wat zelfstandig bijschaven met behulp van youtube tutorials en forum (van mensen met 'hoge titels' weliswaar).
      Heb eerst getestrit gisteren om te zien om de nieuwe banden te checken of ze wel goed gestoken waren en of de carbu nog goed stond of wat licht bijgeregeld moest worden. Eerste km gedaan zonder enige problemen, tot 70 in mijn straat gegaan. Teruggereden, mijn vriendin opgepikt voor ons klein ritje rond het mooie Klein-Brabant. Tot het noodlot toesloeg en na 2 km uit het niets (tijdens 70km/u) het leek alsof hij niet genoeg benzine hapte (wat ik tot nu nog niet weet of dat nu de oorzaak is of niet) en we stilvielen langs de weg, terug gestart zonder problemen (start direct & draait keigoed in rolantie) vanaf dan telkens als ik wat gas gaf haperde hij en hoor je een 'Breuuuh'-geluid.
      Heb met mijn kameraad vandaag heen gekeken (heeft onlangs zijn Yamaha Rd - 2takt ook zelf in orde gekregen, dus wel wat kennis), en wat met de mixture vijs gespeeld samen met wat goeie tutorials, idle schroef gans afgezet, mixture volledig dicht en langzaam uitdraaien. Gans rondgedraaid en niks verschil, telkens bij aanraken van de gas maakt hij steeds dat geluid en dreigt hij uit te vallen, we dachten een moment dat de gas responsief was maar vanaf ik er mee wou rijden en de gas opnieuw wou opentrekken, geen trekkracht en dreigen uitvallen.
      kan ik aub wat tips in punten krijgen wat de mogelijk oorzaken en oplossingen kunnen zijn? Is er iets losgeschoten van vuil na het uitblazen pennen dat daardoor de eerste 3 km wel goed gingen? Carburator uitkuisen volledig, etc.?

Groeten

Otto
    • By Fer Schenk
      Kan iemand me informeren over de hoeveelheid cc in een gereviseerde voorvork van een PK50s. 
      Bij voorkeur ook het type olie welke ik het beste erin spuit  
      Alvast enorm bedankt!!
      Fer

• By Linn
      Vespa PX 150 uit 2011. Tweetakt, 150 cc, vier versnellingen handschakeling en electrische start. Dit is het laatste model uit de PX serie, dus met schijfrem. Nog geen 8000 KM gereden. Zit nog geen jaar een nieuwe Sip Road 2.0 uitlaat op, met bijbehorende sproeier aanpassing. Originele uitlaat krijg je erbij, net zoals orginele accessoires: flyscreen, chromen bagagerekjes voor en achter (zie laatste foto voor deze accessoires gemonteerd op de Vespa)
      In zeer goede staat, zowel optisch als motorisch.
      Vraagprijs €3250,-. Iedere serieuze bieding van een forumlid wordt overwogen.

• By Jimmy
      Ik heb onlangs voor mijn dochter een PX50 van 89 aangekocht en heb problemen met de pinkers.
      Als ik de pinker AAN zet dan brand het lampje op de mijn stuur en ging de pinker ook branden (niet pinken). Oplossing was lampjes vervangen.
      Na vervangen van lampjes werkte de pinkers even (10 min) en nu doen ze niets meer. Enkel lampje op stuur brand als ik pinkers AAN zet.
      Hoe kan ik dit oplossen?
    • By Rogertje23
      Te koop:  Vespa PX200 onderstuur met hendels + schokdemper voorvork 
      Alles compleet voor 70,- euro
      Af te halen in 3640 Kinrooi

• Create New...