Sebastien De Pessemier Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Beste leden. Mijne maat rijdt met 2takt LML. Als deze er dagje mee gereden heeft en thuis komt staat er de volgende dag wat olie onder en de dag nadien als hij gewoon blijft staan niets meer. Wat zou dit kunnen zijn? Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Lekje aan de koppelingshendel onderaan de motor? Oplossing: koppelingsdeksel demonteren en o- ring tussen hendel en deksel vervangen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Heb ik met mijn Px ok gehad. Heel gemakkelijk zelf op te lossen. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 19 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Allez kweet wa doen. Dacht dat zoiets zou geweest zijn. Hopelijk is het da is inderdaad gemakkelijk zelf op te lossen Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 22 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2017 Als ik o-ringen bestel kan ik deze bestellen voor px 125 cc of moet deze specifiek van LML zijn? bvb bestellen op sip scooters. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 juli 2017 Delen Geplaatst: 23 juli 2017 Check eerst es goed vanwaar de olie komt, voor je aan het bestellen gaat. "Enkel na het rijden" kan misschien ook gewoon een teveel aan carterolie zijn. Die wordt er dan gewoon via het drukventiek bovenaan het koppelingsdeksek uitgegooid. Dus: blok even goed poetsen (met benzine of remreiniger), ritje doen en kijken. O-ringen voor het koppelingsdeksel zijn universeel voor alle largeframeblokken (dus ook LML). Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 23 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2017 Ok bedankt voor de info over de o-ringen en ik check het volgende week eens. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 23 juli 2017 Delen Geplaatst: 23 juli 2017 Zou je de eventuele oplossing willen posten? Alvast bedankt. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 23 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2017 Zal ik zeker doen geen probleem. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Ik zie dat rode olie in de onderkant van de carburateur ligt en het is rode gelijk er op de grond komt te liggen dus vermoedelijk van daar. Maar wat is de oorzaak ervan? Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Lekkage bij de oliepomp? Zit de aansluiting van de metalen olieslang nog goed op de pomp? Zit de deksel van de oliepomp nog goed vast? Anders dan moet je de pakking van de oliepomp vervangen, en neem dan ook gelijk de keerringen van de pomp zelf mee. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 En zat er op 800 ml olie op de versnellingsbak denk dat te veel is nie dacht 250ml Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Hopelijk ruikt de olie niet naar benzine... Groetjes, nero. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 En het is ook rode olie zal vandaar komen zeker dat hij de oli buiten steekt via de ontluchting daar is ook vree vettig Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Nee nie echt nog redelijke olie geur Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 23 minuten geleden, Sebastien De Pessemier zei: En zat er op 800 ml olie op de versnellingsbak denk dat te veel is nie dacht 250ml Hoe krijg je daar 800cc olie in? Hebben ze het blok met olie gevuld via de carterventilatie opening? Dan snap ik ook wel dat hij lekt. Dit overigens erg slecht voor het blok als hier ook mee gereden is. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 38 minuten geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Hoe krijg je daar 800cc olie in? Hebben ze het blok met olie gevuld via de carterventilatie opening? Dan snap ik ook wel dat hij lekt. Dit overigens erg slecht voor het blok als hier ook mee gereden is. Mijne maat heeft dit zo gekocht heeft 4500 op teller staan. Ik hoop ook dat er niet te veel is mee gereden en dat ze er juist olie opgedaan hebben voor verkoop. Mijne maat heeft er allesziens niet veel mee gereden. Maar ik snap ook niet dat er 800ml ingeraakt. Raar geval toch Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Geen idee hoe ze dat gedaan hebben. Het is wel olie wat uit het carter komt? Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Alleen uit de boite want het is 2 takt. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 1 uur terug, Sebastien De Pessemier zei: Alleen uit de boite want het is 2 takt. Dat begrijp ik maar zoals Nero al aangaf, de olie ruikt niet sterk naar benzine? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Met een drukspuit kan er makkelijk anderhalve liter in. Maar snugger is het niet.. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 6 minuten geleden, Frederik9111 zei: Met een drukspuit kan er makkelijk anderhalve liter in. Maar snugger is het niet.. Link naar reactie
Sebastien De Pessemier Geplaatst: 26 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2017 Wat is dan de oorzaak als de olie naar benzine ruikt? Als ik deze morgen ben gaan ruiken en vergelijk met andere olie ruikt ze wel beetje naar benzine ja. En nu? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 juli 2017 Delen Geplaatst: 26 juli 2017 als uw olie naar benzine ruikt betekend dit dat uw oliekeerring kant koppeling stuk is waardoor de benzine van aan de cilinder/krukas door de keerring in het blok wordt geduwd. Ik lees trouwens dat je schrijft dat het 2-taktolie is. in de carter moet je geen 2taktolie doen maar SAE30. Ik zou al eens beginnen met er gewoon 250ml sae30 in te doen en er terug mee rond te rijden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 juli 2017 Delen Geplaatst: 26 juli 2017 Klopt, maar met een lekkende bourage zou je start- of andere motorproblemen moeten ondervinden. Als de symptomen beperkt zijn tot een plasje olie, dan zou 'k voorlopig niet verder zoeken dan die 800ml cartervulling (en desgevallend ook een andere mechanieker dan de vorige eigenaar ). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.