Ivar Plagge Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Beste kenners, Een tijd geleden ben ik begonnen met het reviseren van mijn motorblokje van de PK50XL. Een verhuizing en verbouwing en twee kinderen verder heb ik dan eindelijk afgerond en heb het blok teruggeplaatst. Echter loopt het blok niet mooi stationair en enkel blijft hij lopen als je de choke aantrekt. Uiteraard al gezocht op het forum en de optie valse lucht lees ik regelmatig. Echter de vilten ring is geplaatst. Verder alle aansluitingen nagelopen en nagetrokken voordat het blok onder het frame ging. Dus dat daar valse lucht ergens langskomt die kans lijkt mij minimaal. Het gaat om de volgende setup: 16.16F DellOtro 75 CC Malossi Polini luchtfilter aangepaste vertanding Sito Plus uitlaat Heeft iemand tips om de oorzaak op te sporen? Verder nog een aanvullende vraag over mijn luchtfilter. Ik heb een filter zoals in de bijlage getoond wordt waarbij ook "maar" twee openingen geopend zijn van het filter. Moeten er meer open en zo ja hoe bepaal je dat? Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties! Groeten, Ivar Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Heb je een grotere sproeier gestoken? Groetjes, nero Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Beste Nero, Volgens mij zat er een 70 in een nu 72 als ik me niet vergis. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 is je carburateur nieuw? of heb je hem voor de verbouwing en de kinderen al eens gebruikt. Maak hem anders een een keertje schoon, misschien help dat! Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Beste Daan, De carburateur is nieuw en is dus niet eerder gebruikt. Groeten, Ivar Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Wat is de kleur van de bougie? Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Dat moet ik nog even controleren. Motor heeft een paar minuten gedraaid. Weet niet of dat genoeg is om er een conclusie aan te verbinden. Zal zodra het kan even een foto posten. Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Hierbij wat foto's. De laatste twee zijn genomen nadat ik de bougie met een doek heb afgenomen. Kleur was niet zo donker als het op de foto's lijkt overigens Type W7AC Link naar reactie
I-VAN Geplaatst: 10 juli 2017 Delen Geplaatst: 10 juli 2017 Als hij enkel draait met choke dan krijgt hij volgens mij niet genoeg benzine of is de verhouding benzine zuurstof niet ok. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Zit je cilinder goed vast aan de voet en kop? Spruitstuk aan de cilinder lekt niet? Valse lucht kan ook de keerring achter het vliegwiel zijn. Ik had precies hetzelfde met de PK van mijn vriendin. Liep perfect op choke, zonder geen zin in. Als eerste carb schoongemaakt, toen de keerring vervangen, alle boutjes nagelopen. Uiteindelijk de carb ultrasoon laten reinigen en nieuwe sproeiers erin. Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Beste JJP, Ik heb het blok open gehad en alle lagers en keeringen en dergelijke vervangen. Alles zit goed vast op zijn plek en lekt niet maar ga het nog wel nogmaals nalopen. Carburateur ga ik ook (nogmaals) reinigen en tevens de maat van de sproeier controleren. Carb is ook nieuw en behalve de hoofdsproeier dus niets aan gewijzigd. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Stelschroef voor lucht/benzine mengsel aan de zijkant van de carb 1.5 slag uit? Link naar reactie
I-VAN Geplaatst: 11 juli 2017 Delen Geplaatst: 11 juli 2017 Kijk ook eens of de benzinekraan niet verstopt is. Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 12 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2017 @JJP Dat zal ik de komende dagen even controleren @I-VAN Dat is een goede. Zal ik ook nagaan. Komende dagen even wat minder tijd waarschijnlijk maar het weekend zeker een aantal zaken nalopen. @nero bedoelde je de hoofdsproeier is de stationair sproeier? Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 17 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2017 Hierbij even een update met wat ik tot nu toe heb gedaan: carburateur gereinigd (sproeiermaat is 72) Vilten ring is aanwezig Stelschroef staat 1.5 slag uit (was iets meer) keering vliegwiel vervangen hier zat een keering is van 19 / 32 / 7, Inmiddels zit er een 20 / 32 / 7 in. Bougie vervangen door een NGK BH7S Inmiddels lijkt het er niet beter op te worden (eerder minder). Starten duurt erg lang en na vele kicks slaat hij aan maar nog steeds alleen met de choke aangetrokken. Wat ik nog na moet kijken is de aansluitingen van cilinder en kop op het blok. Vermoeden bestaat bij mij in ieder geval dat dit ook niet de boosdoener is juist omdat het juist gecontroleerd is voor het blok geplaatst werd. Iemand nog een idee of suggestie? Groet, Ivar Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 17 juli 2017 Delen Geplaatst: 17 juli 2017 Ook een keer voorgehad, rot gezocht achter hetzelfde probleem. Alles vervangen behalve de cilinder. Uiteindelijk was het te weinig compressie bij mij. Dan als laatste ook cilinder en piston vervangen. Nu loopt hij nog steeds perfect. Je weet nooit he. Veel succes Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 18 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2017 Ja die kant lijkt het wel op te gaan. Als dat er van zou komen om een nieuwe cilinder te kopen welke zou dan met de rest van de setup goed matchen? Malossi / Polini / DR / iets anders? Ik wil wel graag een 75 cc cilinder. Thanks! Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 18 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2017 Ik zal trouwens eerst eens kijken of ik ergens de compressie kan (laten) meten. Dan weet ik al meer natuurlijk. Komend weekend met vakantie. Weet niet of het gaat lukken om dat voor die tijd nog te regelen. Suggesties blijven welkom! Link naar reactie
JJP Geplaatst: 24 juli 2017 Delen Geplaatst: 24 juli 2017 Mocht je een nieuwe cilinder kopen; mijn advies is een 75 DR. Ik heb er al jaren een op mijn v50 en rijdt top mrt een vergelijkbare set-up als jouw PK. Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2017 Goedemorgen, Inmiddels een vakantie achter de rug en tijd om weer verder te gaan met de Vespa. Ik overweeg inderdaad om een nieuwe cilinder aan te schaffen. Het huidige exemplaar was nog in mijn bezit en was dus niet nieuw. Vraag is alleen even welke van de twee onderstaande versies met de genoemde setup het beste werkt / past: http://www.scooter-center.com/de/product/1310001/Zylinder+DR+75+ccm+3+Ueberstromkanaele+Vespa+V50+PK50?meta=?cat=C_V_V5X3T&catmatch=CAT_ZYLINDER_ZYLINDER http://www.scooter-center.com/de/product/1310002/Zylinder+DR+75+ccm+Formula+Vespa+V50+PK50?meta=?cat=C_V_V5X3T&catmatch=CAT_ZYLINDER_ZYLINDER het wordt geen race machine maar bedoeling is om gewoon relaxed 60 KM/U te kunnen rijden. Ik denk zelf dat optie 1 dan de betere keuze is maar hoor graag jullie ervaring/ keuze. THANKS! Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 6 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2017 Inmiddels een compressietest gedaan en daarbij komt na veel kicken de meter niet verder dan 115 psi. Dat zal te weinig zijn om de boel goed op gang te brengen en draaiende te houden denk ik. Cilinder dus maar vervangen denk ik. Iemand nog suggesties welke van bovenstaande varianten de voorkeur geniet? Groet, Ivar Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 20 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2018 Goedemiddag, Inmiddels zijn we weer wat maanden verder en dient het voorjaar zich langzamerhand aan. Hoogste tijd om eindelijk eens door te pakken en de Vespa echt af te maken. In mijn eerdere berichten heb ik jullie gevraagd naar de keuze van de cilinder. Hieronder de beide linkjes. Inhoud is gelijk maar de een heeft veel meer poorten dan de ander. Mijn blokje hoeft geen racer te worden maar gewoon lekker vlot rijden. Welke van de twee past daar in jullie optiek het beste bij? Dan kan ik (eindelijk) de boel gaan bestellen. http://www.scooter-center.com/de/product/1310001/Zylinder+DR+75+ccm+3+Ueberstromkanaele+Vespa+V50+PK50?meta=?cat=C_V_V5X3T&catmatch=CAT_ZYLINDER_ZYLINDER http://www.scooter-center.com/de/product/1310002/Zylinder+DR+75+ccm+Formula+Vespa+V50+PK50?meta=?cat=C_V_V5X3T&catmatch=CAT_ZYLINDER_ZYLINDER Groet, Ivar Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 maart 2018 Delen Geplaatst: 20 maart 2018 lees dit nu pas... 115 psi is helemaal niet slecht, bijna 8 bar , dus lijkt me niet het probleem zit je piston wel juist erin ? gr Link naar reactie
Ivar Plagge Geplaatst: 20 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2018 12 minuten geleden, Adrian zei: lees dit nu pas... 115 psi is helemaal niet slecht, bijna 8 bar , dus lijkt me niet het probleem zit je piston wel juist erin ? gr Dat zal ik moeten controleren. Ik ga er vanuit van wel. Mocht in nou toch een setje willen bestellen welke zou dan het beste zijn? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 20 maart 2018 Delen Geplaatst: 20 maart 2018 Check eerst je piston ! voor je stomme kosten doet ik heb nog zo een 6 poorts liggen die ik eventueel weg doe . ik hoor het wel Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.