RoelRoel Geplaatst: 27 maart 2017 Delen Geplaatst: 27 maart 2017 Hallo, Al een paar jaar heb ik een steeds terugkerend probleem met mijn vespa VL1T 1955. Omdat ik het zelf niet meer weet beschrijf ik het even. Hopelijk doet het bij iemand een belletje rinkelen en kan ik verder op weg om dit vervelende probleem uit de wereld te helpen. Alvast bedankt... Soms kan ik verschillende ritten maken achter elkaar van telkens boven de 100km zonder enige hapering, op andere momenten rijd ik 10 km en heb ik 'prijs'. Dus wanneer het probleem optreedt is heel variabel. Tijdens het rijden stottert de vespa plots , houdt sterk in, valt bijna stil, de gas pakt heel even, dan weer niet (schokkend rijden alsof de gas constant open en dicht wordt gedraaid) hij knalt, dan ineens 'pakt' de gas weer, luide knal en ik kan verder rijden. Maar hoe lang het daarna goed blijft gaan is heel verschillend. Soms heel lang, soms is het 10km verder alweer prijs. Bougie is vervangen, Carburator heb ik proper gemaakt. Contactpunten vervangen. Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Hopelijk herkent iemand het probleem. Bedankt Groeten Roeland Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 27 maart 2017 Delen Geplaatst: 27 maart 2017 Uitlaat vol met rotzooi? Kooltje aan je bougie waardoor zelfontbranding? Link naar reactie
pete Geplaatst: 27 maart 2017 Delen Geplaatst: 27 maart 2017 Geen vast stramien en het knallen na haperen doet mij denken aan een beschadigde kabel (van de statorplaat naar kabelboom bv. )Ontsteking valt weg en onmiddellijk daarop is ze terug en wordt het teveel aan mengsel toch nog verbrandt ( das dan de knal). Vg pete. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 28 maart 2017 Delen Geplaatst: 28 maart 2017 ontsteking ni op punt Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2017 Amai ik krijg goeie tips. Ik ga alles een voor een uitproberen. Merci! Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2017 2 minuten geleden, propliner zei: ontsteking ni op punt Dan zou hij toch altijd problemen vertonen niet? Of kan da? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 maart 2017 Delen Geplaatst: 28 maart 2017 kan ook de kabel vd Killswitch zijn die ergens contact maakt. En uiteraard de bobijn, is makkelijk te vervangen en is ook iets dat slijt. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 29 maart 2017 Delen Geplaatst: 29 maart 2017 On 28-3-2017 at 1:34 PM, RoelRoel said: Dan zou hij toch altijd problemen vertonen niet? Of kan da? Hebben het voorgehad met VNB ontsteking.. soms werkte ze perfect en soms problemen zoals stotteren en overslaan.. meestal is de isolatie van de oude bobijn hier en daar geschonden. ( is een isolatie met een soort van vernis.. schellak , en dat gaat na jaren wel ns barsten en brokkelen ) Of slaat de bobijn door als ze warm is. Het is maar een tip hé Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 maart 2017 Delen Geplaatst: 29 maart 2017 Yep, bobijn vervangen Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 29 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2017 2 uren geleden, propliner zei: Hebben het voorgehad met VNB ontsteking.. soms werkte ze perfect en soms problemen zoals stotteren en overslaan.. meestal is de isolatie van de oude bobijn hier en daar geschonden. ( is een isolatie met een soort van vernis.. schellak , en dat gaat na jaren wel ns barsten en brokkelen ) Of slaat de bobijn door als ze warm is. Het is maar een tip hé Inderdaad. Dikke merci. Ga ik controleren :-) Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 10 april 2017 Delen Geplaatst: 10 april 2017 Had gelijkaardig probleem. Was versleten vis platines. Link naar reactie
steiner@vespa Geplaatst: 14 juni 2017 Delen Geplaatst: 14 juni 2017 Probleem opgelost? Doet me terugdenken aan eenzelfde probleem die ik had met een V50 van me. Probleem was toen meteen van de baan toen ik de condensator vervangen heb. Deze deed het met momenten ook niet waardoor er een aantal slagen niet ontbranden met daarop volgend dan alles in een keer... Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 14 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2017 Hallo. Ik ben er nog niet aan begonnen. Te druk bezig in huis. Maar een van de volgende weken ga ik hem toch opereren. Ik laat weten of het probleem dan van de baan is. Bedankt voor de hulp allemaal! Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 14 juni 2017 Delen Geplaatst: 14 juni 2017 Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt, maar bij een volle naftbak had ik geen probleem, de problemen begonnen pas vanaf een halfvolle naftbak.. veel gezoek en gesukkel en uiteindelijk was het gewoon het gaatje in de dop van de naftbak die verstopt was waardoor er geen lucht in de naftbak meer terecht kwam.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.