Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sprint Veloce 150 1974


Piranha

Aanbevolen berichten

Bij de revisie van de motor kwam ik op een defecte pakking tussen de krukas en de koppeling. 

Om deze pakking te vervangen heb ik de krukas er uit gehaald, wat vrij eenvoudig ging.

Tegen mijn verwachting in bleef de lager echter op de krukas zitten en niet in het motorhuis.

Nu zit de lager wel erg dicht op de krukas waardoor ik er geen poullietrekker tussen krijg.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 

Ik wil de lager er liever niet afslijpen om de krukas niet te beschadigen.

 

ps bestaat er ook een tool om de krukas terug in het motorhuis te trekken? Op de site van Maskes vind ik er geen terug. (Ik weet dat de krukas niet terug in het motorhuis mag geklopt worden, dus ook hier zijn alle tips welkom)

Link naar reactie

Om de lager van de krukas te halen heb je dit soort trekker nodig 

' een lager terug in de Carter te plaatsen moet je het lager koelen in een vriezer of met een vriezer spay 

en het Carter opwarmen ik doe dit meestal met de haardroger best niet met een directe vlam 

grtz sidvespa

IMG_0972.JPG

Link naar reactie

Normaal moet het lukken met een lagertrekker, maar je kan ook de lager warm stoken en met 2 fijne schroevendraaiers tussen lager en krukas prangen. Als de lager opgeschoven is kan je 2 dikker schroevendraaiers gebruiken. Eventueel koelmiddel gebruiken om de krukas te koelen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ok, bedankt voor de tips!

de lager warm stoken lijkt me een risico omdat deze aan de binnenzijde precies uit plastic lijkt te bestaan. misschien dat dit niet zo goed tegen de warmte kan.

ik wist niet dat dit soort lagertrekker bestond maar ik ga er zeker achter op zoek!

weten jullie misschien ook iets van de tool op de krukas terug in het motorhuis te trekken?

 

Link naar reactie

Kan je ook zelf maken, een stukje draadstang en een kroonmoer die op de kant koppeling past. en je kan dan met behulp van een stuk hout de krukas er in trekken door de grote moer op te draaien

IMG_3414.JPG

IMG_3415.JPG

IMG_3416.JPG

IMG_3417.JPG

Link naar reactie
Op 3/4/2017 om 19:35, Piranha zei:

weten jullie misschien ook iets van de tool op de krukas terug in het motorhuis te trekken?

http://www.sip-scootershop.com/en/products/tool+sip+assembly+output+shaft_18119000

De set bevat ook een onderdeel om de hoofdas in de carter te trekken. Samen 6 draadsrukken voor (in principe) alle small en large frames.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...