Patrick Spike Leynen Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Hoi Vespa fanaten ! Ik ben Patrick en ben nieuw hier. Heb een Vespa pk 50 s van '84 ! En zou deze graag wat sneller laten gaan heb een dr 110 cc cylinder gekocht wat zou ik nog moeten doen om deze sneller te laten gaan dank bij voorbaat ! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Hoi... ik zou je pk50 weg doen en een largeframe kopen. Veel betrouwbaarder, en minder gezeik met de politie. Als je er toch voor kiest om te "tunen". Verwijder je blok en plaats een pk125s blok. Veel betrouwbaarder. Link naar reactie
Patrick Spike Leynen Geplaatst: 2 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2016 Past dit wel onder een small frame Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Pk 125 s blok is quasi zelfde als pk50 s blok, Verschil zit in cilinder. carburateur, vertanding en eventueel uitlaat Gr Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Én krukas niet vergeten (langere slag) Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 2 minuten geleden, Thomassker zei: Én krukas niet vergeten (langere slag) Check !!!!! Link naar reactie
Patrick Spike Leynen Geplaatst: 2 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2016 Dank u maar de 110 cc is aangekomen dus ik zal het moeten doen met men 50 blokje wat kan ik nog doen voor tuning ! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Als je snel wil,... Je gaat zeker grotere carbu nodig hebben met een 110cc ( rare maat trouwens ) , Expansie uitlaatje genre polini leovinci = lelijk, luid maar doeltreffend. En primair tandwiel vergroten, Hier moet je blok niet volledig voor open, alleen koppeling deksel. Als je je blok wel helemaal opengooit best ineens heel je overbrenging aanpassen. Gr Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Ik heb denk ik nog ergens een pk125s blok liggen. Pm me maar als je interesse hebt ;-) Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 november 2016 Delen Geplaatst: 2 november 2016 Ohh enne als je door gaat met tunen: Het zal denk ik een 102cc cilinder zijn Een 19.19 carburateur Een groter vertanding 2,56 (Primair kan ook, maar ik zou een complete, rechte vertanding nemen) dit verhoogd de eindsnelheid. Een expansie uitlaat... Je lagers en keerringen zou ik mee vervangen door polini en MHR lagers... en een pakkingset van SIP. anders ben je binnen 25 km klaar. Verder moet je met dat formaat cilinder je carters aanpassen.. Link naar reactie
Patrick Spike Leynen Geplaatst: 3 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2016 Dank je voor de reactie's Link naar reactie
Freddy Rotten Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 Op 2-11-2016 om 12:27, Daan zei: Hoi... ik zou je pk50 weg doen en een largeframe kopen. Veel betrouwbaarder, en minder gezeik met de politie. Als je er toch voor kiest om te "tunen". Verwijder je blok en plaats een pk125s blok. Veel betrouwbaarder. of doe zoals ik, hou je PK50s en laat die in 'wettelijke' staat, super betrouwbaar machientje. schaf ernaast nog een wesp aan ! als je toch wat sneller wenst te gaan doe je dit beter met largeframe Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 1 uur terug, Freddy Rotten zei: of doe zoals ik, hou je PK50s en laat die in 'wettelijke' staat, super betrouwbaar machientje. schaf ernaast nog een wesp aan ! als je toch wat sneller wenst te gaan doe je dit beter met largeframe Ik heb al heel wat "getunede blokje" vervangen. Waarbij iedereen erachter kwam dat je uiteindelijk erg duur uit was voor een relatief korte tijd. Link naar reactie
Patrick Spike Leynen Geplaatst: 3 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2016 En als ik nu alleen het cylinder monteer win ik dan wat ? Heb het nu gekocht veel te voorbarig ik weet het maar kan het nu beter gebruiken vind ik anders zonde van de euro's ! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 Hij gaat niet veel sneller, maar een wheeli moet wel kunnen dan Grotere sproeier steken!!!! Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 1 uur terug, Patrick Spike Leynen zei: En als ik nu alleen het cylinder monteer win ik dan wat ? Heb het nu gekocht veel te voorbarig ik weet het maar kan het nu beter gebruiken vind ik anders zonde van de euro's ! Als je 'm niet monteert zoals het hoort (benzine- en luchttoevoer/flow aanpassen), zal je meer euro's verliezen dan enkel die cilinder. En dat zou pas zonde zijn! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 je draait sowieso een vastloper als je alleen de cilinder plaatst. Bovendien moet je je blok ook dremelen. Je inlaatpoorten moeten groter. En met de originele carburateur krijgt de cilinder veel te weinig brandstof, omdat de cilinder niet voldoende gesmeerd kan worden. Een klassieke Vespa haalt zijn smering uit de brandstof (Mengsmering) Link naar reactie
JJP Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 Tunen kan ook betrouwbaar, maar dan is het belangrijk dat je de juiste onderdelen bij elkaar plaatst. Alleen een cilinder zou kunnen, mits 50/75 CC. Dan zou je met een grotere sproeier nog weg kunnen komen. Haal je dan het maximale uit je cilinder? Nee zeker niet. Voor een 102 CC cilinder zijn er toch wat ingrijpender veranderingen nodig. Zoals eerder genoemd: 19 mm carburateur + spruitstuk. Sproeiers. Bougie. Overbrenging. Uitlaat. Dat is de minimale basis. Ik rij al jaren met een grote smile op een lichtgetunede smallframe. (Afkloppen). Link naar reactie
Daan Geplaatst: 3 november 2016 Delen Geplaatst: 3 november 2016 1 uur geleden, JJP zei: Tunen kan ook betrouwbaar, maar dan is het belangrijk dat je de juiste onderdelen bij elkaar plaatst. Alleen een cilinder zou kunnen, mits 50/75 CC. Dan zou je met een grotere sproeier nog weg kunnen komen. Haal je dan het maximale uit je cilinder? Nee zeker niet. Voor een 102 CC cilinder zijn er toch wat ingrijpender veranderingen nodig. Zoals eerder genoemd: 19 mm carburateur + spruitstuk. Sproeiers. Bougie. Overbrenging. Uitlaat. Dat is de minimale basis. Ik rij al jaren met een grote smile op een lichtgetunede smallframe. (Afkloppen). Ik heb jaren gereden met een 75cc, 16.16 en 3.00 vertanding op mijn v50. Link naar reactie
Mar Geplaatst: 5 november 2016 Delen Geplaatst: 5 november 2016 Op 2 november 2016 om 21:35, Daan zei: Je lagers en keerringen zou ik mee vervangen door polini en MHR lagers... en een pakkingset van SIP. anders ben je binnen 25 km klaar. Verder moet je met dat formaat cilinder je carters aanpassen.. Ik ben ook nieuw hier en ook nieuw met Vespa. Ik ben toevallig met hetzelfde idee bezig. Zou iemand voor mij de linkjes kunnen plaatsen van de lagers en de pakkingset. Ik vind wel wat dingen bij SIP maar je hebt zoveel keus dus weet niet echt wat ik moet kiezen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2016 Delen Geplaatst: 5 november 2016 Hallo Mar, Welkom op het forum... Misschien is het handig om je eerst even voor te stellen, voordat men een uur voor je aan het zoeken is... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.