Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tuning pk50


Patrick Spike Leynen

Aanbevolen berichten

Hoi... ik zou je pk50 weg doen en een largeframe kopen. Veel betrouwbaarder, en minder gezeik met de politie. 

Als je er toch voor kiest om te "tunen". Verwijder je blok en plaats een pk125s blok. Veel betrouwbaarder. 

Link naar reactie

Als je snel wil,...

Je gaat zeker grotere carbu nodig hebben met een 110cc ( rare maat trouwens ) , 

Expansie uitlaatje genre polini leovinci =  lelijk, luid maar doeltreffend.

En primair tandwiel vergroten, 

Hier moet je blok niet volledig voor open, alleen koppeling deksel.

Als je je blok wel helemaal opengooit best ineens heel je overbrenging aanpassen.

Gr

 

 

Link naar reactie

Ohh enne als je door gaat met tunen:

Het zal denk ik een 102cc cilinder zijn

  1. Een 19.19 carburateur
  2. Een groter vertanding 2,56 (Primair kan ook, maar ik zou een complete, rechte vertanding nemen) dit verhoogd de eindsnelheid.
  3. Een expansie uitlaat...

Je lagers en keerringen zou ik mee vervangen door polini en MHR lagers... en een pakkingset van SIP.  anders ben je binnen 25 km klaar. 

Verder moet je met dat formaat cilinder je carters aanpassen..

 

Link naar reactie
Op 2-11-2016 om 12:27, Daan zei:

Hoi... ik zou je pk50 weg doen en een largeframe kopen. Veel betrouwbaarder, en minder gezeik met de politie. 

Als je er toch voor kiest om te "tunen". Verwijder je blok en plaats een pk125s blok. Veel betrouwbaarder. 

of doe zoals ik, hou je PK50s en laat die in 'wettelijke' staat, super betrouwbaar machientje. schaf ernaast nog een wesp aan !

als je toch wat sneller wenst te gaan doe je dit beter met largeframe 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Freddy Rotten zei:

of doe zoals ik, hou je PK50s en laat die in 'wettelijke' staat, super betrouwbaar machientje. schaf ernaast nog een wesp aan !

als je toch wat sneller wenst te gaan doe je dit beter met largeframe 

 

Ik heb al heel wat "getunede blokje" vervangen. Waarbij iedereen erachter kwam dat je uiteindelijk erg duur uit was voor een relatief korte tijd. 

Link naar reactie
1 uur terug, Patrick Spike Leynen zei:

En als ik nu alleen het cylinder monteer win ik dan wat ? Heb het nu gekocht veel te voorbarig ik weet het maar kan het nu beter gebruiken vind ik anders zonde van de euro's  !

Als je 'm niet monteert zoals het hoort (benzine- en luchttoevoer/flow aanpassen), zal je meer euro's verliezen dan enkel die cilinder. En dat zou pas zonde zijn!

Link naar reactie

je draait sowieso een vastloper als je alleen de cilinder plaatst. Bovendien moet je je blok ook dremelen. Je inlaatpoorten moeten groter.

En met de originele carburateur krijgt de cilinder veel te weinig brandstof, omdat de cilinder niet voldoende gesmeerd kan worden. Een klassieke Vespa haalt zijn smering uit de brandstof (Mengsmering)

Link naar reactie

Tunen kan ook betrouwbaar, maar dan is het belangrijk dat je de juiste onderdelen bij elkaar plaatst. Alleen een cilinder zou kunnen, mits 50/75 CC. Dan zou je met een grotere sproeier nog weg kunnen komen. Haal je dan het maximale uit je cilinder? Nee zeker niet. 

Voor een 102 CC cilinder zijn er toch wat ingrijpender veranderingen nodig. Zoals eerder genoemd: 19 mm carburateur + spruitstuk. Sproeiers. Bougie. Overbrenging. Uitlaat. Dat is de minimale basis. 

Ik rij al jaren met een grote smile op een lichtgetunede smallframe. (Afkloppen). 

Link naar reactie
1 uur geleden, JJP zei:

Tunen kan ook betrouwbaar, maar dan is het belangrijk dat je de juiste onderdelen bij elkaar plaatst. Alleen een cilinder zou kunnen, mits 50/75 CC. Dan zou je met een grotere sproeier nog weg kunnen komen. Haal je dan het maximale uit je cilinder? Nee zeker niet. 

Voor een 102 CC cilinder zijn er toch wat ingrijpender veranderingen nodig. Zoals eerder genoemd: 19 mm carburateur + spruitstuk. Sproeiers. Bougie. Overbrenging. Uitlaat. Dat is de minimale basis. 

Ik rij al jaren met een grote smile op een lichtgetunede smallframe. (Afkloppen). 

Ik heb jaren gereden met een 75cc, 16.16 en 3.00 vertanding op mijn v50. 

Link naar reactie
Op 2 november 2016 om 21:35, Daan zei:

 

Je lagers en keerringen zou ik mee vervangen door polini en MHR lagers... en een pakkingset van SIP.  anders ben je binnen 25 km klaar. 

Verder moet je met dat formaat cilinder je carters aanpassen..

 

Ik ben ook nieuw hier en ook nieuw met Vespa. Ik ben toevallig met hetzelfde idee bezig. Zou iemand voor mij de linkjes kunnen plaatsen van de lagers en de pakkingset. Ik vind wel wat dingen bij SIP maar je hebt zoveel keus dus weet niet echt wat ik moet kiezen.

Link naar reactie

Hallo Mar,

Welkom op het forum... 

Misschien is het handig om je eerst even voor te stellen, voordat men een uur voor je aan het zoeken is...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...