JJP Geplaatst: 8 januari 2017 Delen Geplaatst: 8 januari 2017 Het boekje bewijst natuurlijk niks. Als ik een frame heb en die nummers erin sla dan heb ik een Vespa 50 R, want de nummers uit het boekje corresponderen daarmee. Mijn idee is dat dit min of meer gebeurt is. 50 Special / Primavera / ET3 frame met andere nummers. Waarom? Papieren kwijt of ingeleverd voor slooppremie (veel gebeurd in Italie). Er zijn dus veel 'spook Vespa's'. Fysiek bestaan ze, op papier vernietigd. Als ik goed kijk zie ik een vierkant gat voor het voetrem pedaal. Dit is kenmerkend voor de 2e en latere series 50 Special. Vespa logo voor zit te hoog, dus die is opgeplakt en niet genageld. Duitse 50 Special met andere neusje en omgedoopt tot 50 R Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 8 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2017 5 hours ago, JJP said: Het boekje bewijst natuurlijk niks. Als ik een frame heb en die nummers erin sla dan heb ik een Vespa 50 R, want de nummers uit het boekje corresponderen daarmee. Mijn idee is dat dit min of meer gebeurt is. 50 Special / Primavera / ET3 frame met andere nummers. Waarom? Papieren kwijt of ingeleverd voor slooppremie (veel gebeurd in Italie). Er zijn dus veel 'spook Vespa's'. Fysiek bestaan ze, op papier vernietigd. Als ik goed kijk zie ik een vierkant gat voor het voetrem pedaal. Dit is kenmerkend voor de 2e en latere series 50 Special. Vespa logo voor zit te hoog, dus die is opgeplakt en niet genageld. Duitse 50 Special met andere neusje en omgedoopt tot 50 R Het logo zit te hoog zeg je!? Als ik op het internet rond kijk lijkt me dit op de juiste plaats te zitten. En bij vele geplakt en niet genageld. Hij heeft inderdaad een vierkant gat voor het rempedaal. dus het het is een mixje van verschillende modellen als ik het goed begrijp? ben in ieder geval blij dat het een Vespa is. ;-)) Link naar reactie
JJP Geplaatst: 8 januari 2017 Delen Geplaatst: 8 januari 2017 Het is zeker een Vespa! En hij ziet er top uit. Dus absoluut niks ten nadele daarvan he! Je gaat er veel plezier van hebben. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 10 januari 2017 Delen Geplaatst: 10 januari 2017 Je heb inderdaad een luikje in je frame, scherp @JJP@JJP een special met opgelaste neus. Zie het vd positieve kant. De v50 heeft daat helemaal niets, en een handschoenenvakje is altijd welkom. Al is het maar voor je slot. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 12 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2017 Velgen en banden zijn ook binnen! Toch voor de S1 gegaan. Merci Nero ;-)) Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 12 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2017 Velgen en banden zijn ook binnen! Toch voor de S1 gegaan. Merci Nero ;-)) Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 12 januari 2017 Delen Geplaatst: 12 januari 2017 Erg gaaf ding aan het worden! Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 12 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2017 54 minutes ago, pdvd said: Erg gaaf ding aan het worden! Ja word een vespa specialv50primaveraoneofakind met luikje ;-)) eens kijken of ze zoon embleem hebben bij maskes hahahahaha Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 januari 2017 Delen Geplaatst: 12 januari 2017 En ze zijn zelf in de goede richting gemonteerd! Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 januari 2017 Delen Geplaatst: 15 januari 2017 Volgens mij zijn ze zo binnen gekomen... Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 24 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2017 Zo zijn weer een stapje verder!! Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 28 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2017 WEL of GEEN Kilometerteller monteren?? Wat denken jullie? Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 januari 2017 Delen Geplaatst: 28 januari 2017 Is je fourche onderaan voorzien van het nodige (gat in fourche voor de km-teller, wormwieltjevoorziening)? Anders is een niet werkende speedo nogal frustrerend... Groetjes, nero. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 28 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2017 4 minutes ago, nero said: Is je fourche onderaan voorzien van het nodige (gat in fourche voor de km-teller, wormwieltjevoorziening)? Anders is een niet werkende speedo nogal frustrerend... Groetjes, nero. Ja is volgens mij allemaal voorzien. alleen moet ik dan het nodige aanschaffen. is wel makkelijk voor de snelheid en de aantal km bij te houden voor een onderhoud. maar de ander vind zonder weer origineler. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 28 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2017 4 minutes ago, nero said: Is je fourche onderaan voorzien van het nodige (gat in fourche voor de km-teller, wormwieltjevoorziening)? Anders is een niet werkende speedo nogal frustrerend... Groetjes, nero. Ja is volgens mij allemaal voorzien. alleen moet ik dan het nodige aanschaffen. is wel makkelijk voor de snelheid en de aantal km bij te houden voor een onderhoud. maar de ander vind zonder weer origineler. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2017 Delen Geplaatst: 29 januari 2017 Met is altijd handiger vind ik... kilometers controleren, brandstof gemiddelde, flitspalen (Die van mij reed 75)... Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 29 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2017 7 minutes ago, Daan said: Met is altijd handiger vind ik... kilometers controleren, brandstof gemiddelde, flitspalen (Die van mij reed 75)... Hoe zit dat eigenlijk met het vervangen van de olie die in het blok zit! Om de hoeveel km? En eventueel ander onderhoud? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 januari 2017 Delen Geplaatst: 29 januari 2017 ik zou dat om de 2000km of iedere 2 jaar volgens voorschrift... Ik zorg zelf dat mijn scooters en motoren er voor de lente altijd goed bij staan. beurtje en carburateur uitgeblaast, vlotternaald evt. vervangen. Nieuwe brandstof... Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 8 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Bezig met het stuur te monteren! Nog een lastig klusje om al die kabels op de juiste plaats te krijgen. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Welke basis afstelling kan ik het beste nemen voor de carb?? Dellorto carburateur '16.10' Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 16.10 is perfect. Groetjes, nero. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 3 minutes ago, nero said: 16.10 is perfect. Groetjes, nero. Mijn vraag is eigenlijk met welke basis afstelling begin ik. lucht en gas. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Bedoel je de sproeiermaten of de fijnregeling? Groetjes, nero. Link naar reactie
Arno Kremers Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Just now, nero said: Bedoel je de sproeiermaten of de fijnregeling? Groetjes, nero. Sproeiers zitten er in. maar wil voordat ik hem monteer alvast basis afstellen. Nu kan ik er nog makkelijk bij. dus lucht schroef hoeveel slagen uit, en en eventueel andere schroeven. Dan kan ik vanuit daar verder regelen als ik hem voor de eerste keer ga starten Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Beide vijzen zijn relatief goed te bereiken na montage. De luchtregelschroef zou ik 1.5 toeren uitdraaien, de relantievijs kan je makkelijk en het best bijregelen bij een draaiende motor. Voor de rest is er geen bijkomende regeling, behalve de sproeiergrootte. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.