Thois Geplaatst: 21 juli 2016 Delen Geplaatst: 21 juli 2016 Hallo, Momenteel ben ik in het bezit van een tweetal GS 160 MK1. Eentje is reeds gerestaureerd, de andere moet nog gebeuren. Echter heb ik nu telkens het probleem dat de accu wordt leeg getrokken. Pas geleden had ik een flinke rit met de Vespa gemaakt zonder problemen. Ik kwam thuis, Vespa gepoetst en daarna startte die niet meer. Het vermoeden dat ik had was dat er wat water in de carburateur / tank was gekomen. Echter bleek dat de accu hartstikke leeg was. Hierdoor de Accu van de andere Vespa gepakt, aangesloten en hij startte weer zonder problemen. Na een paar keer rijden wilde ik vanavond de Vespa weer pakken, zet hem op contact en het lampje brandde niet. Multimeter gepakt en de Accu bleek wederom leeg te zijn. Beide accu's zijn nu zo leeg dat de acculader ze niet eens kan opladen. Om een lang verhaal kort te maken vroeg ik mij af wat er voor nodig is om de Vespa om te bouwen zonder accu. Nu moet ik namelijk 2 nieuwe accu's kopen die niet bepaald goedkoop zijn en wil ook van het gezeur af zijn. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 juli 2016 Delen Geplaatst: 21 juli 2016 Vespatronic steken? Groetjes, nero. Link naar reactie
dave Geplaatst: 21 juli 2016 Delen Geplaatst: 21 juli 2016 http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=2189 Link naar reactie
Thois Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Thanks voor de snelle reacties. Dan wordt het toch een nieuwe accu aanschaffen. Ombouwen naar 12 Volt vind ik voor een GS een beetje zonde, tevens is het nog een behoorlijke prijs voor het ombouwen. Is het zo dat de accu leeg wordt getrokken als je de verlichting aanzet tijdens het rijden? Ik heb namelijk altijd de verlichting aan tijdens het rijden. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Ik dacht dat alleen uw standlicht op de baterij is aangesloten , en groot licht op de motor. Maar kan me vergissen. Gr Link naar reactie
Thois Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Volgens mij is de accu leeggetrokken door het standlicht. Toen ik de Vespa wegzette sprong het licht namelijk aan terwijl die niet op contact stond. Het probleem is dat de accu benodigd is voor de vonk, anders had ik hem er eenvoudig tussenuit kunnen halen. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 is het niet zo dat de sleutel op stand 4 (volledig rechts) het licht brand via de lichtspoel en dat uw accu geen nut meer heeft dan? Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 En als je de sleutel volledig naar links draait het parkeerlicht begint te branden? Alles uit is normaal de 2de stand van links. Groetjes, nero. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 ja dat heb ik ook ondervonden Nero, zet de sleutel in stand 3 dan rij je u accu leeg lijkt me? heb hier ook wat zitten klooien met die accu. zit nu een nieuwe gelijkrichter in en is wel een stuk beter lijkt me . maar ik steek meestal mijn licht maar aan als het donker word gisteren de rit gedaan zonder licht t'was dan ook mooi zonnig weer Link naar reactie
Thois Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Helemaal naar links is inderdaad standlicht. Ik zet hem altijd op de 2de stand van links als ik hem uit zet. Echter ondervond ik de laatste keer dat toen ik op de schakelaar tikte, het licht ging branden. Hierdoor vermoed ik dat de laatste keer het licht is gaan branden terwijl de schakelaar toch in de uit stand stond. Link naar reactie
Thois Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Met gelijkrichter bedoel je trouwens dit? http://www.vespaclassicparts.com/producten/electriciteit/toebehoren/spanningsregelaar-gs160?page=0,2 Kan je die doormeten zodat ik kan controleren of die goed is? Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juli 2016 Delen Geplaatst: 22 juli 2016 Da's idd een gelijkrichter maar wel héél duur. Een gelijkrichter vind je in elke "deftige" elektronicazaak of online: http://www.allekabels.nl/transformator/7371/1074335/gelijkrichter.html Volgens mij ligt de oorzaak wel niet daar (tenzij je wisselstroom op de batterie zet), eerder aan het contact/ de bedrading er naar toe. Uitmeten en proberen! Om te vermijden dat je batterij leegloopt bij stilstand kan je er een schakelaar tussen plaatsen (tussen de massa en tussen de stroomdraad. Groetjes, nero. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 23 juli 2016 Delen Geplaatst: 23 juli 2016 Heb je de contacten van uw schakelaar gereinigd bij de restauratie? Kabelboom is nieuw ? Van waar ben je trouwens? de gs160 is niet zo vlot meer te vinden lijkt me, er stond er eentje in wetteren aan het vertrek van de rit zondag. Link naar reactie
Thois Geplaatst: 24 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2016 Alles is nieuw, dus er zit nergens oxidatie oid. Heb gisteren een nieuwe accu gehaald, en alle stelkkers met contactspray ingespoten. Merk dat de schakelaar erg gevoelig is, als ik het contact uitzet en ook maar een beetje met de sleutel beweeg gaat het licht direct aan. De gelijkrichter werkt nog goed trouwens, heb de spanning gemeten voor en na starten, na het starten was de spanning hoger. Zelf kom ik uit Roermond. De Vespa is uit de buurt, per toeval erg gunstig kunnen kopen. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Even dit draadje hacken . We hebben ondertussen toch al een 300 km weer gereden en toch gisteren terug panne met de accu. Motor valt gewoon uit. Deze nacht de accu geladen en die geeft terug 6.3v dat is ok. Als ik de motor laat lopen zakt mijn voltage naar 6v en zelfs 5.8v. dit blijft zo met of zonder lichten. Er is iets wat niet klopt ,maar wat , iemand nog een idee? regulator, kabelboom en accu zijn nieuw (accu 1jaar oud) Link naar reactie
Bikerke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Op 1 mei 2016 om 19:18, nero zei: 2 uren geleden, tweecilinderke zei: Even dit draadje hacken . We hebben ondertussen toch al een 300 km weer gereden en toch gisteren terug panne met de accu. Motor valt gewoon uit. Deze nacht de accu geladen en die geeft terug 6.3v dat is ok. Als ik de motor laat lopen zakt mijn voltage naar 6v en zelfs 5.8v. dit blijft zo met of zonder lichten. Er is iets wat niet klopt ,maar wat , iemand nog een idee? regulator, kabelboom en accu zijn nieuw (accu 1jaar oud) Om van al deze problemen af te raken heb ik een Vespatronic geplaatst... Nog geen seconde spijt van gehad! :-p Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Mmm zal er nog moeten aan geloven dus en die Vespatronic plaatsen. Nu vroeger bestond dat niet en ze reden toch ook zo rond? De Vespatronic, zijn daar verschillen in ? je kan ze krijgen bij SIP heb ik al gezien ,dewelke heb jij gestoken? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Je moet onderscheid maken tussen MK1 en MK2 (met of zonder handschoenkastje op het achterspatbord). Groetjes, nero. ps: vroeger reden ze rond met paard en kar... Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Wat bedoel je Nero? ik heb er eentje met kastje in het achterspatbord. Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Da's MK1 http://www.sip-scootershop.com/de/products/zundung+vespatronic+fur+vespa+_50004100 Deze is wel niet op stock bij sip. Bij scooter center daarentegen: http://www.scooter-center.com/de/product/VTR1006/Zuendung+EVERGREEN+Vespatronic+Vespa+GS160+GS4+VSB1T+VSB1M+0036097+1440g?meta=VTR1006*scd_ALL_de*s19742735753008*vespatronic gs s160*2*1*1*16 ... en 55€ goedkoper! Groetjes, nero. Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 thanks ik bekijk het even, is nie echt goedkoop he! Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 15 minuten geleden, tweecilinderke zei: thanks ik bekijk het even, is nie echt goedkoop he! Dat bedrag ga je snel uitsparen aan bougies, batteries,fake- oplossingen en zenuwpillekes. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bikerke Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 5 uren geleden, nero zei: Da's MK1 http://www.sip-scootershop.com/de/products/zundung+vespatronic+fur+vespa+_50004100 Deze is wel niet op stock bij sip. Bij scooter center daarentegen: http://www.scooter-center.com/de/product/VTR1006/Zuendung+EVERGREEN+Vespatronic+Vespa+GS160+GS4+VSB1T+VSB1M+0036097+1440g?meta=VTR1006*scd_ALL_de*s19742735753008*vespatronic gs s160*2*1*1*16 ... en 55€ goedkoper! Groetjes, nero. Opgelet, er bestaan twee verschillende sets voor een MK1. Dit omdat er tijdens de productie twee verschillende types (as-diameter) van krukas gebruikt zijn. Mijn dealer heeft eerst de verkeerde besteld... Deze zit nog nieuw in de doos en mag mogelijk met korting weg... Moest je interesse hebben stuur je het serienummer van je motor maar door, dan vraag ik het even na voor je! PS: Zoals Nero aangeeft kost het nu even geld, maar gaat het zeker ergernis voorkomen :-p Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 6 september 2016 Delen Geplaatst: 6 september 2016 mijne liep vroeger ook al wel eens plat. Ik heb nu een gelbatterij en die gaat veel laner mee. verder is het belangrijk om de sleutel bovenaan het stuur uit het contact te halen als hij stilstaat, anders blijf je blijkbaar op een of andere manier stroom verbruiken Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 6 september 2016 Delen Geplaatst: 6 september 2016 0028229 is het serienr. van de motor mag je altijd eens navragen.. En Geertvespa het is tijdens het rijden dat hij blijkbaar leegloopt maar dit na een lange tijd, ik heb +/- 300 km gereden over een tijdspanne van laat ons zeggen, 2 maand zonder extra op te laden en plots begint die te sputteren en val ik stil.contact op de stand zonder licht en met horten en stoten naar huis. daar een nacht aan de druppellader en we kunnen weer weg voor een tijdje! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.