stefpa Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 Hierbij een schematische voorstelling ivm de inschrijving / regularisatie van bromfietsen (info FOD Mobiliteit) Alle mogelijkheden staan aan de hand van een stroomdiagram weergegeven. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 je houdt het wel spannend Link naar reactie
stefpa Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Heb het gezien, het schema zit er niet bij Tracht het er alsnog bij te plaatsen, staat op de site van FOD Mobiliteit, in de tekst met uitleg over de inschrijving (als Pdf bestand). Link naar reactie
stefpa Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Krijg het schema niet opgeladen, ligt aan de beveiligingsinstellingen van mijn pc (op mijn werk), hieronder de link naar de site van FOD Mobiliteit. mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving/.../bromfietsen Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 alstublief folder explicatif_NL5pages.pdf folder_stakeholders_NL.pdf schéma_régularisationNL.pdf Link naar reactie
stefpa Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 @ Adrian, bedankt. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 11 december 2015 Delen Geplaatst: 11 december 2015 Ik vind daar nog altijd niks in terug van een 50cc met een 200 onder...ik val weer uit de boot precies of word ik geviseerd door de Belgische staat ? Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 11 december 2015 Delen Geplaatst: 11 december 2015 Ik vind daar nog altijd niks in terug van een 50cc met een 200 onder...ik val weer uit de boot precies of word ik geviseerd door de Belgische staat ? Die mogen gewoon zonder nummerplaat blijven rondrijden, uitzondering op de regel Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 11 december 2015 Delen Geplaatst: 11 december 2015 Dit is er een beetje over voor een bromfiets ouder dan 1975 kost dit dus 87€. 42€ voor de DIV en 45€ voor de BFOV. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 12 december 2015 Delen Geplaatst: 12 december 2015 nog even terzijde, Gisteren gva aangevraagd voor mijn 50 special project bij Blomaert in Braschaat. Ik had even op voorhand gebeld of ik nu wel of niet een document van verlies van de politie bij moest hebben. Nee dus , niet nodig voor een Vespa , welke merken dat dan wel moeten hebben ben ik vergeten te vragen gr Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 14 december 2015 Delen Geplaatst: 14 december 2015 weinig merken moeten het nog hebben dat attest van verlies. Honda al zeker 6 jaar niet meer Link naar reactie
piejay Geplaatst: 2 april 2016 Delen Geplaatst: 2 april 2016 Daarnet gebeld naar de lokale politie in Gent. Deze vertelden me dat ik eerst een attest van verlies moet aanvragen, hiermee zou ik dan bij de producent het gva kunnen aanvragen en daarna de nummerplaat. Mijn 50 R ligt echter wel uit elkaar en voor dat attest van verlies moet de brommer volgens de politie agent in rijdende staat zijn. Volgens wat ik hierboven lees kan ik dus ook zonder attest van verlies het gva aanvragen? Iemand een idee wat dit ongeveer zal kosten? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 2 april 2016 Delen Geplaatst: 2 april 2016 Piejay, Vergeet onze vrienden van de politie even...ze menen het goed maar Ga eerst naar een dealer en vraag of ze kunnen nakijken of jouw specifiek model en bouwjaar ( '79 ?) ooit is gehomologeerd voor Belgie. Je kan ook naar Piaggio benelux mailen natuurlijjk. Indien ja > vraag het gva aan bij dealer , prijzen varieren van 70 € tot 90 €, Je hebt hier GEEN verlies van attest voor nodig. > dan met je vers gva naar de post , verzekeren en als je geluk hebt heb je de volgende dag je plaat al. Indien nee > Dan moet je met je vers gerestaureerde vespa naar de politie . Zij gaan dan de " technische gegevens " vaststellen. Met dit document kan je dan weer naar de post etc... Het is een beetje raar maar , als je een vespa 50 cc hebt die nooit is gehomologeerd in Belgie ,dan is de weg die je moet volgen om deze in te schrijven nog het goedkoopst gr Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.