Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijving / Regularisatie Bromfietsen.


Aanbevolen berichten

Krijg het schema niet opgeladen, ligt aan de beveiligingsinstellingen van mijn pc (op mijn werk), hieronder de link naar de site van FOD Mobiliteit.

 

mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving/.../bromfietsen

 

Link naar reactie

Ik vind daar nog altijd niks in terug van een 50cc met een 200 onder...ik val weer uit de boot precies of word ik geviseerd door de Belgische staat ?   :D

Link naar reactie

nog even terzijde,

 

Gisteren gva aangevraagd voor mijn 50 special project bij Blomaert in Braschaat.

Ik had even op voorhand gebeld of ik nu wel of niet een document van verlies van de politie bij moest hebben.

Nee dus , niet nodig voor een Vespa , welke merken dat dan wel moeten hebben ben ik vergeten te vragen

 

gr

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Daarnet gebeld naar de lokale politie in Gent. Deze vertelden me dat ik eerst een attest van verlies moet aanvragen, hiermee zou ik dan bij de producent het gva kunnen aanvragen en daarna de nummerplaat. Mijn 50 R ligt echter wel uit elkaar en voor dat attest van verlies moet de brommer volgens de politie agent in rijdende staat zijn. Volgens wat ik hierboven lees kan ik dus ook zonder attest van verlies het gva aanvragen? Iemand een idee wat dit ongeveer zal kosten?

 

Link naar reactie

Piejay,

Vergeet onze vrienden van de politie even...ze menen het goed maar

Ga eerst naar een dealer en vraag of ze kunnen nakijken of jouw specifiek model en bouwjaar  ( '79 ?) ooit is gehomologeerd voor Belgie.

Je kan ook naar Piaggio benelux mailen natuurlijjk.

Indien ja

> vraag het gva aan bij dealer , prijzen varieren van 70 € tot 90 €, Je hebt hier GEEN verlies van attest voor nodig.

> dan met je vers gva naar de post , verzekeren en als je geluk hebt heb je de volgende dag je plaat al.

 

Indien nee

> Dan moet je met je vers gerestaureerde vespa naar de politie  .

Zij gaan dan de  " technische gegevens " vaststellen. Met dit document kan je dan weer naar de post etc...

Het is een beetje raar maar ,

als je een vespa 50 cc hebt die nooit is gehomologeerd in Belgie ,dan is de weg die je moet volgen om deze in te schrijven nog het goedkoopst :)

 

gr

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...