Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Overtuigd


Solvato

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Björn is de naam en ik maakte kennis met Vespa via een goede vriend. Zelf ben ik al decennia lang een overtuigde motard maar heb een koppel jaren geleden m'n laatste motor verkocht en er is eigenlijk gewoon nooit meer een nieuwe gekomen. Je kent het wel, gezin, geen tijd, te veel werk ... Maar bij elk straaltje zonneschijn kriebelt het weer, zelfs in de winter. 't Zal in het bloed zitten zeker.

 

"Four wheels move the body, two wheels move the soul"

 

Dus, aangemoedigd door de eindeloze facebook posts van m'n beste maat: Vespa rit hier, vespa rit daar, prachtige terrasjes, heerlijke biertjes, Belgian Vespa days filmpje, ... besloot ik om het te wagen en kocht twee weken geleden een Vespa. Eéntje voor vrouwlief om te beginnen: Een Primavera 125 3v (midnight blue) met 400km op de teller en slechts een half jaar oud.

 

Voor mezelf ben ik op zoek naar een GTS 250 of 300 - ben er nog niet helemaal uit - en een oldtimer om wat aan te sleutelen en de kneepjes van het vak te leren.

 

Ik vrees dat ik in het begin een hoop domme vragen zal stellen, ken van Vespa geen moer, maar ben een handige harry en leer snel dus dat loopt wel los.

 

Nice to meet you,

Björn (aka Mokonzi)

Link naar reactie

Welkom! Motard? Foto's!

Oef, dan moet ik even in de archieven duiken.

Hier ben ik mee begonnen, in begin jaren '80 (Honda 250 XLs)

 

XL250S.jpg

Link naar reactie

Zoektocht is met positief resultaat afgelopen.

Dit is het geworden, 300 GTS Super, staat sinds gisterenavond in m'n garage

 

1bae268a83bd60a83b9125c0448350ce.png

Link naar reactie

Welkom! Motard? Foto's!

Nog een foto gevonden, aan deze heb ik leuke herinneringen. Was geen populair model tot de productie stilgelegd werd. Toen was het plots een wanted bike. Designed by pininfarina

Suzuki R900RF

 

9b125f2b22af9d1bb0dc28a4b60421fc.png

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Netjes! Maar denk dat je tijdens groepsritjes erg moet inhouden... Die rechtse is vele malen langzamer geloof ik.

Scheelt idd een stuk. Lagere topsnelheid en vooral minder krachtig eenmaal je boven de 60 KmHr zit. Hernemen gaat veel minder vlotjes.

Maar die primavera rijdt heel soepel en is erg stabiel. Leuk ding, enne ... perfect voor het vrouwtje als eerste kennismaking met een tweewieler.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...