woutervespa Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Heeft er iemand ervaring met welke sproeier ik best monteer in een dellorto 16/10 ? Ik ga eens proberen mijn probleem uit te leggen ; De vespa start op choke na 1 trap ,trekt en rijd goed tot na ongeveer 2km . Dan valt hij plots uit , dan met de choke prutsen om weer aan 25km per uur thuis te geraken . Volgende onderdelen zijn reeds vervangen maar zonder resultaat ; alle dichtingen van de motor , inwendige en uitwendige bobine, vice platinees en condensator , de schakelaar om de motor stil te leggen ligt niet meer aan , nieuwe cilinder en piston 75 cc , nieuwe carburator 16/10 , nieuwe originele uitlaat , carburator met curil aan het inlaatspruitstuk geleefd om geen valse lucht te trekken . Andere , koudere bougie (b8hs) ook al geprobeerd . nu dacht ik enventueel aan de sproeier , iemand daar ervaring mee ? Alvast bedankt Wouter Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 wat is de kleur van je bougie? hoe staat de voor afstelling van lucht en stationairschroef? Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Heb je recent de benzinedarm vervangen? mogelijk is deze dan te lang of zit er ergens een knik in. Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2015 Daan , luchtschroef volledig ingedraaid en dan terug 1.5 toer terug open gedraaid . stationair draait hij perfect , ik kan hem zelfs op verhoogde rolantie gerust een 20 tal minuten laten draaien zonder dat hij uitvalt . De kleur van de bougie is bruin . Nero , de brandstofslang is ongeveer 30 cm lang met een filtertje tussen , niet geknikt ! kan de lengte van deze slang van belang zijn ? bedankt voor de reactie Wouter Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 16/16 carbu is de oplossing Link naar reactie
JJP Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 Ook met een 16-10 kan je een 75 CC rijden. Zorg voor de juiste maat sproeier! Klink een beetje als warm/vastloper wat je nu hebt. Welke maat hoofdsproeier heb je nu? Ter vergelijking; ik rij met een 75 DR en 16-16 carb met sproeier 72. Jij zal waarschijnlijk een grotere maar sproeier nodig hebben ivm kleinere carburateur. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 november 2015 Delen Geplaatst: 16 november 2015 de brandstofslang is ongeveer 30 cm lang met een filtertje tussen , niet geknikt ! Als je benzinetank proper is zou ik dat benzinefiltertje er van tussen smijten, nergens voor nodig. Als de tank vervuild is reinigen, indien roest (goed te voelen als je met de vinger aan de binnenzijde bovenaan wrijft is coaten de enige goede oplossing. Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2015 jjp , ik ga de carbu nog eens demonteren om te kijken welke sproeier er inzit . Philip , graag had ik nog verder gedaan met de 16/10 aangezien deze nog maar nieuw is . nero , de tank is langs binnen proper en roestvrij ( ben nog bezig met een motoconfort van 1949 waarvan de tank zelfs doorgeroest was, deze ben ik nu aan het behandelen met restom ) dus idd de filter ga ik er eens van tussen halen en een kortere slang monteren wie weet ... . nogmaals bedankt om te helpen ! ik hou U nog op de hoogte hoe het verder zit Wouter Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 Beste , zonet de carbu gedemonteerd en de hoofdsproeier is een 51 ! Ik heb nog een 65 en een 70 liggen met welke begin ik het best ? Eventueel nog een tip voor wie een tank wil ontroesten , de behandeling met Restom is goed gelukt , als je een beetje pigment toevoegt aan de epoxy zie je nog veel beter waar het product op de wand kleeft en waar niet . groeten Wouter Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 18 november 2015 Delen Geplaatst: 18 november 2015 Hey Wouter Ik had een 68 steken Ging super Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 november 2015 Delen Geplaatst: 19 november 2015 Beste , zonet de carbu gedemonteerd en de hoofdsproeier is een 51 ! Ik heb nog een 65 en een 70 liggen met welke begin ik het best ? Eventueel nog een tip voor wie een tank wil ontroesten , de behandeling met Restom is goed gelukt , als je een beetje pigment toevoegt aan de epoxy zie je nog veel beter waar het product op de wand kleeft en waar niet . groeten Wouter 51 is idd te klein, standaard 50 is al sproeier 54/56. Bij aankoop van een nieuwe carb krijg je een 58. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 20 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2015 de 70 gemonteerd , ik kan hem laten draaien maar de bougie slaat nat . volgende poging met de 65 en een andere warmere bougie ( b6hs ) Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 Vandaag testritje gedaan met de 65 sproeier , niet stilgevallen ! Hij is wel iets trager in het optrekken maar loopt mooi zijn 45 km per uur . Bougie beter van kleur maar nog aan de bruine kant misschien nog een beetje verkleinen ? Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 45km per uur met een 75cc... das nog minder dan een standaard 50cc? dan klopt er het een en ander niet Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 Ben nu met hetzelfde bezig. Ik heb nu een 64 hoofdsproeier gemonteerd. Onderin, dus bij optrekken, en lage toeren regelt ook de stationair mee. Die mag ook wat groter. Standaard op een 16.10 carb zit een 38 stationair sproeier. Grt johan Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 30 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2015 johan , Bedankt ! ik ga deze ook nog eens nazien , het is de bedoeling niet om sneller te rijden . Gewoon dat ze betrouwbaar is en liever iets te veel benzine dan te weinig . Wouter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.