mesot Geplaatst: 14 november 2015 Delen Geplaatst: 14 november 2015 Hallo Ik heb in India een elektronische ontsteking voor pk gevonden voor 67€ en na een moeizame onderhandeling in het engels is het mij zonder problemen gewoon in het nederlands gelukt Nu is het af wachten wanneer het toekomt Als het niet lukt is het een oefening geweest maar zo ingewikkeld is het niet ik hoop op het beste eerst wachten op de bestelling Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 november 2015 Delen Geplaatst: 14 november 2015 Vaag - je kunt ook eerst even vragen? Ik heb hier een electronische ontsteking met 19mm vliegwiel liggen - dat is, als je je blok niet open wil gooien, de enige optie die je hebt voor conversie van een V50 naar electronisch, en een vrij zeldzaam onderdeel. Te koop voor 85 euri. Je hebt een vliegwiel geschikt voor een electronische pickup nodig, die herken je aan een S vorm in de magneten waar de pickup moet sluiten. Een gewoon V50 vliegwiel voldoet niet. Een PK vliegwiel heeft dat wel. Een PK ontsteking op een V50 vliegwiel werkt niet. Een PK vliegwiel is 20mm en je V50 krukas is 19mm, dus dat PK vliegwiel past niet. Je kunt wel een PK krukas in je V50 steken, maar dan moet je blok open - dat wordt veel vaker gedaan. Verder moet je de bobine vervangen door een PK CDI/bobine, je schakelaars ombouwen van maak naar breek, je draadboom aanpassen en je lampjes naar 12V upgraden. Link naar reactie
mesot Geplaatst: 15 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2015 De motor dat onder mijne vesp hangt is niet de origenele en wel degelijk een krukas met cone 20mm Dus zie ik niet direkt een onoverkomelijk een probleem,ik wel van uitdagingen en volg niet altijd de gemakkelijkste weg Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 @ mr 160 Oppassen, er zijn ook "gecombineerde" pk ontstekingen op een 19 mm as. Hiermee bedoel ik dat deze 12 v leveren voor de pinkers, en 6v voor het voor, achter en ook stoplicht. Te herkennen aan de 8 kabels die uit de stator komen. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 @adrian: thanks Er is trouwens sinds kort een conversie vliegwiel op de markt. Kost wel de wereld. En ik ben er vanuit gegaan dat de topicstarter met een smalframe v50 bezig is, maar eigenlijk blijkt dat nergens uit. Die 20mm krukas klopt bij deze aanname niet. Link naar reactie
mesot Geplaatst: 15 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2015 het is een polini kit 133cc geen 50cc Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Op een pk blokje dan ? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 ik denk eerder een ET3 of primavera, ad. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Ja stom... Het gaat heel de tijd over pks vandaar Link naar reactie
mesot Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 Het moeilijkste is toch het verwijderen van het vliegwiel, ten einde raad de pop revetten weg geslepen ventilator tegen de karter geslegen en een drietand trekker op gezet en dan binnen stuk afgetrokken De spie zat keihard vast in het binnen stuk ik hoop dat de rest wat vlotter gaat Ik had daarvoor een vliegwiel trekker kapot getrokken Link naar reactie
Daan Geplaatst: 28 november 2015 Delen Geplaatst: 28 november 2015 De moer op het vliegwiel al verwijderd Link naar reactie
mesot Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 natuurlijk Link naar reactie
mesot Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2015 nu vliegwiel gemonteerd en nul punt bepaald en zestien graden voorontsteking bepaald 26,50mm op diameter 190 mm nu effen een scoop lenen en motor op een boormachine zetten zodat ik dan weet of de ontsteking juist staat daarna een proef start ik hoop dat alles goed gaat Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 Een boormachine gebruiken om de motor te doen draaien hoeft niet, ofwel draait hij op zijn eigen op relanti, ofwel draait hij niet. Groetjes, nero. Link naar reactie
mesot Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2015 er staat nergens een beschrijving hoe de stator plaat moet staan daarom zou ik testen met een boormachine ( wel jammer geen merk tekens) Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 Een boormachine monteren op het vliegwiel lijkt me veel gevaarlijker dan de motor te laten draaien op relanti... Groetjes, nero. Link naar reactie
mesot Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2015 ik zie geen gevaar wat zou er kunnen gebeuren wat ik niet zie ( zonder bougie en zonder compressie) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 Vroeger zeker met Ciao's geknutseld? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.