Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektronische Ontsteking Smallframe


mesot

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb in India een elektronische ontsteking voor pk gevonden voor 67€ en na een moeizame onderhandeling in het engels is het mij zonder problemen gewoon in het nederlands gelukt

Nu is het af wachten wanneer het toekomt

Als het niet lukt is het een oefening geweest maar zo ingewikkeld is het niet ik hoop op het beste eerst wachten op de bestelling

Link naar reactie

Vaag - je kunt ook eerst even vragen?

 

Ik heb hier een electronische ontsteking met 19mm vliegwiel liggen - dat is, als je je blok niet open wil gooien, de enige optie die je hebt voor conversie van een V50 naar electronisch, en een vrij zeldzaam onderdeel. Te koop voor 85 euri.

 

Je hebt een vliegwiel geschikt voor een electronische pickup nodig, die herken je aan een S vorm in de magneten waar de pickup moet sluiten. Een gewoon V50 vliegwiel voldoet niet. Een PK vliegwiel heeft dat wel. Een PK ontsteking op een V50 vliegwiel werkt niet.

 

Een PK vliegwiel is 20mm en je V50 krukas is 19mm, dus dat PK vliegwiel past niet.

Je kunt wel een PK krukas in je V50 steken, maar dan moet je blok open - dat wordt veel vaker gedaan.

 

Verder moet je de bobine vervangen door een PK CDI/bobine, je schakelaars ombouwen van maak naar breek, je draadboom aanpassen en je lampjes naar 12V upgraden.

Link naar reactie

@ mr 160

Oppassen, er zijn ook "gecombineerde" pk ontstekingen op een 19 mm as. Hiermee bedoel ik dat deze 12 v leveren voor de pinkers, en 6v voor het voor, achter en ook stoplicht. Te herkennen aan de 8 kabels die uit de stator komen.

Link naar reactie

@adrian: thanks

Er is trouwens sinds kort een conversie vliegwiel op de markt. Kost wel de wereld.

En ik ben er vanuit gegaan dat de topicstarter met een smalframe v50 bezig is, maar eigenlijk blijkt dat nergens uit. Die 20mm krukas klopt bij deze aanname niet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het moeilijkste is toch het verwijderen van het vliegwiel, ten einde raad de pop revetten weg geslepen ventilator tegen de karter geslegen en een drietand trekker op gezet en dan binnen stuk afgetrokken

De spie zat keihard vast in het binnen stuk ik hoop dat de rest wat vlotter gaat

Ik had daarvoor een vliegwiel trekker kapot getrokken

Link naar reactie

nu vliegwiel gemonteerd en nul punt bepaald en zestien graden voorontsteking bepaald 26,50mm op diameter 190 mm nu effen een scoop lenen en motor op een boormachine zetten zodat ik dan weet of de ontsteking juist staat daarna een proef start ik hoop dat alles goed gaat

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...