Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waar Kopen Jullie De Olie?


LighScan

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar, volgens de handleiding, 'SAE 80w-90 GL4 API' olie. Ik ben her en der al binnengesprongen, maar tot nog toe niet gevonden. Wel iets dat er op lijkt: GL5, maar ik volg nauwkeurig de lettertjes van mijn handleiding. :-) 

 

Bij voorkeur Castrol, tenzij jullie een ander betrouwbaar merk hebben/gebruiken. Op de site van Castrol vind ik via de zoekfunctie enkel hun 4 takt-olie terug:

http://oilselector.castrol.com/c/be-nl/nel/recommendation/115675533b835ff5da2ad1aa92911b75/Vespa/GT-GTS-GTV-(2007-)/GTS-Super-300-i-e--(2007-)

Maar die heb ik vooralsnog niet nodig.

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie Fendt 4 Life! Helaas verkoopt oliehandel geen Valvoline producten. Ze verkopen wel Castrol 80w90, maar dan in GL5 terwijl ik GL4 nodig heb.

 

Ik denk dat ik voor Kroon Oil ga, die is wel 80w90 GL4: http://www.oliehandel.nl/product/gearlube-gl-4-80w-90-1l-79765

Maar ik twijfel toch nog een beetje of dit het juiste product is, ze spreken daar over "minerale" olie?

Link naar reactie

  • Valvoline
  • HP Gear Oil GL-4
  • SAE 80W, 80W-90.
  • Voor toepassing in de meeste versnellingsbakken en transaxle-eenheden waarvoor een API GL-4 is voorgeschreven.
  • Zorgt bij handgeschakelde versnellingsbakken voor een stillere overbrenging onder uiteenlopende temperatuursomstandigheden.
  • Contact

    Valvoline Support Team

    Van Heck Interpieces

    Havendoklaan 14

    B-1804 Vilvoorde

    Belgium

    T: +32 2 255 84 60

    F: +32 2 255 84 69

    E: valvoline@vhip.be

    E: valvolineindustrie@vhip.be

     

    Stuur is een mailtje wie weet verkopen ze dit wel ergens in jouw buurt ... .Kroon olie :unsure:

Link naar reactie

Dat moet ik onthouden, want die webshop is toch de snelste niet (wellicht dat ik wat te verwend ben door o.a. Bol.com en Coolblue?)

Er is namelijk nog niets met mijn bestelling gebeurt, staat nog steeds op 'in verwerking'. Ik heb met Visa betaald, dus dat zou toch meteen ontvangen moeten zijn door de tegenpartij... Nu ben ik al 1 dag verloren, en met het weekend waarschijnlijk +2.

Link naar reactie

tja bij de action hebben ze ook shell olie en zelfs castrol ooit verkocht!persoonlijk zou ik geen olie van de action in mijn motor gieten betaal ik liever een paar euro meer !

 

valvoline is een goede oliemerk zou er niet aan twijfelen zeker doen zou ik zeggen. ge hebt ook motul gear olie die is zowel geschikt voor gl4/gl5 prima olie!

 

ge moogt ook 80w90 api gl4/gl5 baseerd ook gebruiken , die voldoen ook aan de normen !nu weet ik niet om de hoeveel die transmisie olie moet verversen heb dat bij 5.000km gedaan

 

die olie word ook bij auto's gebruikt en mensen rijden er 200.000km mee rond , denk persoonlijk bij de vespa da ge die olie niet echt hoeft te vervangen want betwijfel wel of die slecht word met de prestaties van een vespa tegenover een auto die er met gemak er 200.000km mee durft te rijden vind ik persoonlijk 15.000 op een vespa niet !

Link naar reactie

Het vervangen van de olie laat ik hoe dan ook over aan de garagist, maar mijn oliepeil is wat lager komen te staan en dat aanvullen mag geen probleem zijn. :-) Morgen wordt de Valvoline olie geleverd!!

 

Volgens de handleiding moet je die olie (ook de 4-takt motorolie) elke 5000 km laten verversen.

Link naar reactie

 

 

die olie word ook bij auto's gebruikt en mensen rijden er 200.000km mee rond

... ... ..je gaat hier toch geen "promotie" maken om zonder "nieuwe olie" te rijden... en mensen "brainwashen" om 200.000 km te rijden zonder een oliebeurt :D 

Link naar reactie

heb de mijn laten verversen op 1.000km en op 5000km heb ik deze zelf ververst en gene zever deze olie zag er nog als nieuw uit ! of deze echt om de 5.000km moet ververst worden betwijfel ik.

@wutsie

het ging over gearbox olie dacht ik .

 

@vespaciao 

hahaha dat zou leuk zijn als iemand de 200.000km op een vespa haalde.zelfs als die elke dag er nieuwe olie in doet lijkt mij dat niet haalbaar.

 

ik wil ermee zeggen die gearbox olie word ook bij auto's gebruikt die rijden er tientallen jaren mee rond zonder ooit gearbox olie te veranderen , er zijn er zelfs hier op de forum die deze nog nooit hebben veranderd terwijl ze al flink wat km's hebben gemaakt.

ik dacht ergens gelezen te hebben dat gearbox olie om de1.000km en daarna om de 15.000km werd vervangen dat zegt althans piaggio ! 

Link naar reactie

Het vervangen van de olie laat ik hoe dan ook over aan de garagist, maar mijn oliepeil is wat lager komen te staan en dat aanvullen mag geen probleem zijn. :-) Morgen wordt de Valvoline olie geleverd!!

 

Volgens de handleiding moet je die olie (ook de 4-takt motorolie) elke 5000 km laten verversen.

gearbox olie veranderen is simpel zo simpel zelfs als ge twee linkse handen hebt kunt ge het ! enkel waar je moet opletten is dat je niet teveel olie bijvult , althans bij de mijne was het 250ml!

Link naar reactie

Hé Ice Man, dat is eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee, bespaart me enkele euro's en ik weet met zekerheid dat er de juiste olie insteekt (je weet eigenlijk maar nooit volledig zeker welke olie(soort) de dealer erin kapt).

 

Enige vraag: hoe laat ik de olie eruit lopen? Is er onderaan ergens een bout o.i.d. voor dit doel?

Link naar reactie

Godm#rde dju, ik ga het al ineens nodig hebben sé. Had in de handleiding gelezen en gezien aan het plaatje dat het max-peil tot het tweede indicatie-streepje moest aangevuld worden... Heeft dit lomp kieken het natuurlijk aangevuld tot het op 1 na laatste indicatie-streepje! 

Gelukkig heb ik erna nog eens de handleiding dubbel gecheckt en deze fout ontdekt zonder met de wesp rond te rijden. Morgen dan maar proberen er wat olie uit te krijgen met de truc in het filmpje (heb helaas geen spuit o.i.d. liggen  B)  ).

 

OOzXmC5.png

Link naar reactie

die olie van mij had een buisje dat je kon opentrekken en kon je zo in gearbox gieten zonder te morsen.

 

ma goed da je op tijd gekeken hebt en idd tot de 2 streepje bijvullen en dat is normaal gezien 250ml.

 

en geloof mij vele denken ik breng mijn vespa naar de dealer en denken als die mannen het niet weten wie zal dat dan weten!!!

 

je hebt er goede dealers tussen maar opassen als je een dealer hebt die veel fietsen verkoopt zou ik persoonlijk bij die mannen toch wegblijven .

 

fietsenmakers letten al niet te veel op die normen en dergelijke denken van bwah kan geen kwaad tot dat jij na een bepaalde tijd brokken hebt.kunnen die mannen lekker verdienen van hun eigen fouten .

Link naar reactie

post-14064-0-68980000-1447430105_thumb.j  

 

oftewel die olie volledig laten uitlopen opvangen in een bakje , ik had er zelf ene gemaakt van een 1 liter olieflesje zo uitgesneden dat em aan  ene kant aan u wiel kon opschuiven  dat ge de boel niet vuil en vettig maakt ! zal es een fotoke nemen voor de mensen misschien handig als iemand ooit gearbox olie gaat veranderen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...