gem Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Wanneer moet ik de remolie vervangen van mijn PX 125. Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 in principe om de 2 jaar Link naar reactie
gem Geplaatst: 29 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Verslijt die olie dan?Ik heb 12000km met dezelfde gereden en voel geen verschil. Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 neen, remolie is hygroscopisch (trekt water aan), de remolie is lichter dan water dus het water gaat onderaan in je circuit zitten (= bij de rempistons/remblokken)als je dan veel remt worden je remmen warm en aangezien water reeds bij 100° kookt krijg je lucht in je remmen en verlies je remkracht. Of je nu 1 of 12 000km rijdt op 2 jaar maakt in principe geen verschil. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 Remolie vervang je best...als je "bus" leeg is ...olie gaat niet "eeuwig" mee, en vervangen na een tijd kan nooit kwaad... en kost nu ook weer geen fortuin :- ) Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 en de 2 jaar begint te tellen vanaf dat je de fles voor de eerste keer hebt geopend . Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 29 augustus 2015 Delen Geplaatst: 29 augustus 2015 de kreet "remolie"is niet correct,het is remvloeistof. Remvloeistof is namelijk geen aardolie product maar een vloeistof op alcoholbasis,daardoor is het zoals hierboven al beschreven hygroscopisch. Nog een nadeel van het feit dat het water opneemt is behalve het gaan koken van het water bij grote belasting is het gaan roesten van de remzuigers. Hierdoor zullen je blokken minder goed vrij komen van de schijf en de rem dus sneller slijten en heter worden met als gevolg een kromme schijf en een hoger brandstofverbruik. Kortom regelmatig vervangen en in ieder geval elke twee jaar! Je kan het vaak wel zien op het moment dat het van helder geel naar donkerder begint te verkleuren ben je eigenlijk al te laat Link naar reactie
gem Geplaatst: 30 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2015 Bedankt voor de antwoorden.Duidelijk! Ik ga de "remvloeistof" vervangen. Link naar reactie
blen Geplaatst: 30 augustus 2015 Delen Geplaatst: 30 augustus 2015 Poll: hoeveel PX rijders hier hebben hun remvloiestof ooit al vervangen of laten vervangen? Link naar reactie
Imhotep Geplaatst: 30 augustus 2015 Delen Geplaatst: 30 augustus 2015 die vraag stel ik mij ook altijd bij autogarages, gebeurt dit wel 2-jaarlijks? Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 30 augustus 2015 Delen Geplaatst: 30 augustus 2015 ... ... ..bij de meeste autogarages draait het allemaal om de "omzetten", maar niemand belet je om bepaalde zaken zelf te doen (uiteraard kan je gespecialiseerde taken beter laten uitvoeren door ervaren mecaniciens, dan er zelf aan te prutsen,en er nog een grotere puinhoop van te maken) Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 30 augustus 2015 Delen Geplaatst: 30 augustus 2015 Je remvloeistof vervangen is vrij eenvoudig als je de mogelijkheid hebt om middels een vacuumpompje aan je ontluchtingsnippel te zuigen. Pompje aan nippel open en aan de bovenzijde bijvullen tot er onder schone vloeistof door de slang loopt. Andersom kan het ook door middel van een zogenaamde "eezybleed" je hebt dan een extern reservoir waar je druk opzet. Het laatste is een meer betaalbare oplossing dan de eerste maar geeft meestal wel een beetje knoeierij. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 Poll: hoeveel PX rijders hier hebben hun remvloiestof ooit al vervangen of laten vervangen? Ikke Link naar reactie
sindo Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 ik heb geen remschijven, remschijven is veur... .. Link naar reactie
blen Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 ...veur mensen die al eens wat sneller willen stilstaan Link naar reactie
JPU Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 ...of op hun bakkes willen gaan als het regent ;-) Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 31 augustus 2015 Delen Geplaatst: 31 augustus 2015 Ik heb ook geen remschijf op mijn wespjes maar op alle voertuigen waar ze wel op zitten vervang ik de remvloeistof op tijd. ps ik wil best een schijfje op mijn 200 lijkt mij best tof om wat vlotter te kunnen stilstaan dan nu het geval is,vind het alleen nogal een ingreep en ook kostbaar. zonder leer je wel goed het verkeer in te schatten ;-) Link naar reactie
OlivierD Geplaatst: 2 september 2015 Delen Geplaatst: 2 september 2015 Ik ga de remvloeistof van mijn LML 125 vervangen. Ik heb volgende filmpje op youtube gevonden (deel 1): http://youtu.be/cH_1EcqWJ3w Ik denk dat dit ook toepasbaar is op een LML 125. Groeten, Olivier Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 september 2015 Delen Geplaatst: 2 september 2015 Met z'n tweeen gaat stukken eenvoudiger zeker als je achter ook een schijfrem hebt. Als je een rond reservoir hebt zou ik voor de eezy bleed gaan of voor een remontluchtingstooltje. Dat is een aluminium pijpje met een keerklepje erin die je met een heel kort slangetje op je ontluchtingsnippel aansluit. Hierdoor kan je met je handel pompen zonder dat je elke keer je ontluchtinsnippel hoeft te openen en sluiten. Als je pompt probeer dan niet helemaal tot tegen het handvat te knijpen,als je dat wel doet heb je kans dat je de dichtingen in je remcilinder beschadigd met als gevolg dat je die kan vervangen. Dit geld zeker als je remcilinder al wat ouder is,er zit dan een slijtrand in die je afdichtingen kapot zal trekken! http://www.toolstation.nl/shop/p82378?utm_source=googleshopping&utm_medium=feed&utm_campaign=googleshoppingfeed&gclid=CKvfzIar2ccCFSQFwwod55cBfQ = eezybleed http://kedo.de/com/ssl/grafic/Katalog/vorschau/000852.gif= remontluchtingsventiel Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 september 2015 Delen Geplaatst: 2 september 2015 remotluchtingsventielkan natuurlijk ook bij een ander vorm dan rond reservoir Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.