Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sproeiers


Mister T

Aanbevolen berichten

Bij sip besteld:Een malossi 170cc voor T5

Een cilinderkop voor de malossi

Een Sip Performance

Een Cosa 21 koppeling

Mijn vraag is niet zo simpel. Aangezien ik geen brokken wil maken of gaten in mijn piston. Heb ik eens rondgezocht op het internet en sommige gegevens veranderen per site. Mijn bedoeling is van rond te rijden met de malossi kit en natuurlijk de koppeling tot deze gerodeerd is. De uitlaat die er nu opzit namelijk een simonini zou ik laten zitten. Het begint al met de tweetakt olie. Op de ene site spreken ze over 2% en op de andere 3%. Wat is het juiste. Bij scooterhelp spreken ze over de onsteking afstellen op 13° a 14° en bij malossi zelf 14° a 16°. Dus als ik mij niet vergis staat de onsteking origineel op 16°. Mag ik die dan laten staan? De hoofdsproeier(mainjet-) zou verandert moeten worden naar een 120.

Maar als ik nu die Sip uitlaat steek. Verandert dan de onsteking weer en zo ja op hoeveel. Moet ik dan de hoofd sproeier ook weer aanpassen of is dit niet nodig. Zijn er nog andere sproeiers of dingen die moeten aangepast worden.

Groeten Mister T (een heel klein beetje bang voor brokken)

Link naar reactie

Heb al een mailtje naar T5scooterboy gestuurd en die heeft me al een beetje geholpen.

Hij heeft wel alleen maar ervaring met een malossi zonder jl uitlaat dus daarmee dat ik nog eens een berichtje hier post. Wat moet men juist veranderen als men een JL alleen steekt of wat verander je als je bv een polini op een 200 gestoken hebt en daarop een jl of pm monteert.

Groeten Mister T

Link naar reactie

idd origineel staat de ontsteking op 16..

toen ik me kit rodeerde deed ik altijd een klein dopje tweetakt bij me nafte om zeker te zijn van een goeie smering..en ik ben dat tot op vandaag blijven doen..

heeft nie veel te maken met je vraag maar toch wou ik wel eens het verdere verloop van de polini tot nu toe eens meedelen:

kmoe zeggen ik ben heel tevreden met die polini, ondertussen een goeie 4500 km gereden en rijdt vree goe, na aanpassing van me hoofdsproeier (van 110 naar 116) bolt hij veel beter, ik haal 90 a 95 in derde (9000 toeren) en ga boven de 110 in vierde versnelling, kdenk dak enkel nog me koppeling ga veranderen door een cosa 21 tanden..speedracer kon me gisteren amper bijhouden lol..

veel succes Mister T..

eens je vraag stellen op het German Scooter Forum hé..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...