Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Coc - Gelijkvormigheidattest


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden (eerste week juni) heb ik een px200 gekocht in nederland maar uiteraard zonder gelijkvormigheidsattest (COC).

Aangezien voor het importeren naar Belgie deze documenten noodzakelijk zijn heb ik deze op 5/6/2015 via de vespa website aangevraagd.
 
8/6: ontvang ik de bevestiging en voer ik de betaling uit.
22/6: bezorg ik de bankreferentie
23/6: krijg ik hiervan bevestiging en zouden de documenten verstuurd moeten zijn.
7/7: neem ik terug contact op met het vespa contactcenter wegens nog steeds geen documenten ontvangen, deze man raadt me aan om nog een week wachten.
13/7: heb ik nog steeds niets ontvangen waarop ik terug telefonisch contact opneem met het contactcenter. Eerst krijg ik terug de reactie nog een week wachten, maar dan zijn we al VIJF weken na betaling en DRIE weken na verzending. Na lang aandringen beloofd deze persoon toch actie te ondernemen.
Vandaag 28/07/2015: heb ik nog steeds geen documenten ontvangen.
 
Deze ochtend reeds een mailtje gestuurd naar import@vespa.be, voorlopig zonder reactie.
 

Iemand hier advies hoe dit verder aan te pakken?

 

Link naar reactie
gisteren nog eens naar Vespa in breda gebeld en had nu iemand anders aan de lijn.

Wat blijkt, het import@vespa.be mail adres wordt door de vertegenwoordiger voor Belgie beheerd.

Deze man zou 1 maal per week op kantoor in Breda zijn en dan deze mails verwerken, meestal op maandag.

 

Daarom ben ik gisterenavond ook nog even via staar/vespashop in kapellen gegaan en zij kunnen het GVA enkel opvragen indien ze een PV van verlies hebben.

Dit kost bij hen dan 80€ en ze geven de documenten mee met de vertegenwoordiger.

Meestal hebben we 10 dagen later dan het nieuwe GVA.

Bij de de staar was enkel de mechanieker aanwezig en deze had geen contactgegevens van de vertegenwoordiger.

Morgennamiddag ga ik nog eens terug, dan is Collete aanwezig op de Paardenmarkt en met een beetje geluk wil zijn mij helpen en kan ik die vertegenwoordiger eventueel eens bellen.

 

Hoop doet leven zullen we maar zeggen hé.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Jawel, maar niet zoals ik het wilde.

Na aangetekend schrijven documenten ontvangen.

Bij div was dat niet voldoende dus kreeg de keuze, als oldtimer inschrijven of homologatie doorlopen.

Dan maar voor o plaat gekozen en daarvoor had ik die documenten dus niet nodig.

Frustrerend allemaal...

Link naar reactie

Dus even recapituleren in het algemeen... want ik ben niet mee

 

Een gva bestaat dus  niet in NL blijkbaar.

Dus als je een vespa ginderachter  koopt , en je hebt al de nodige papieren die ze daar kunnen geven ttz

 

- kentekenbewijs deel 1 en deel 2

-uitvoerverklaring van RDW

-orgineel aankoopfactuur

> Je gaat naar douane en krijgt je roos formulier vignetje

 

Dan is dat nog niet voldoende om in te schrijven ? Hoe doet maskes dat dan, die veel nummerplaten regelen voor Belgen ?

 

Ik heb hier nu al dikwijls invoer verhalen vanuit nl gelezen maar is elke keer precies anders.

Link naar reactie

Dus even recapituleren in het algemeen... want ik ben niet mee

 

Een gva bestaat dus  niet in NL blijkbaar.

Dus als je een vespa ginderachter  koopt , en je hebt al de nodige papieren die ze daar kunnen geven ttz

 

- kentekenbewijs deel 1 en deel 2

-uitvoerverklaring van RDW

-orgineel aankoopfactuur

> Je gaat naar douane en krijgt je roos formulier vignetje

 

Dan is dat nog niet voldoende om in te schrijven ? Hoe doet maskes dat dan, die veel nummerplaten regelen voor Belgen ?

 

Ik heb hier nu al dikwijls invoer verhalen vanuit nl gelezen maar is elke keer precies anders.

 

er is een verschil tussen voertuigen van voor 1974 en na 1974.

Voertuigen van voor 1974 kunnen ingeschreven worden met de documenten die je aanhaalt, een PX (van na 1974) niet

Link naar reactie

Klopt geert, deze is van 85, dus zou een gva nodig hebben, maar voor deze px bestaat dat blijkbaar niet.

Nooit gehomologeerd voor België.

Dus ofwel moet je homologatie doen wat veel geld en tijd kost ofwel als oldtimer inschrijven, dan heb je geen gva nodig.

Link naar reactie

Pfff

Dus alles na '74 is eugenlijk niet in te schrijven met normale plaat zoals jij het zegt.

Allee tof. Heb iets op het oog van 1981 maar goesting is wat weg nu.

We zitten toch in Europa hier ?

Link naar reactie

Pfff

Dus alles na '74 is eugenlijk niet in te schrijven met normale plaat zoals jij het zegt.

Allee tof. Heb iets op het oog van 1981 maar goesting is wat weg nu.

We zitten toch in Europa hier ?

Kan perfect met de juiste documenten

Link naar reactie

het gelijkvormigheidsattest, dit kan je bij de constructeur bekomen ALS het voertuig ooit gehomologeerd is geweest in België.

Kan je voorhand dus navragen.

Ik geen ook geleerd dat je ipv via de vespawebsite het via de dealer kan doen, maar dan moet je eerst een attest van verlies bij de politie gaan halen, en de dealer uiteraard betalen.

De overige documenten (inschrijvingsbewijs of gelijkaardig in buitenland) krijg je van de verkoper.

Link naar reactie

ik heb onlangs ergens gelezen dat een bewijs van verlies niet meer nodig zou zijn om een gelijkvormigheidsattest via de dealer aan te vragen, maar dus inderdaad (igv naederland)

- gelijkvormigheidsattest (aan te vragen via dealer, hiermee bewijs je dat het type voertuig ooit in België gehomologeerd is geweest)

 

- kentekenbewijs deel 1 en deel 2

- uitvoerverklaring van RDW

(voor recente inschrijvingen is dit 1 bankkaartje)

 

- orgineel aankoopfactuur

Link naar reactie

Inderdaad... Valideringsprocedure doorlopen (erg eenvoudig) en klaar is kees (pun intended).

 

Het is maar het niet weten wat je nodig hebt wat het moeilijk maakt. Elk europees ingeschreven voertuig moet na een administratieve validering, zonder extra documenten dan die nodig in het land waar het ingeschreven was, hier ook ingeschreven kunnen worden. 

Als iemand anders beweert liegt hij ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...