Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dr 75 Met Originele 16.10


robins

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben nog nieuw op het forum , ik had wel een vraagje.

Ik heb een dr 75 gestoken op men pk 50 xl en de hoofd sproeier van 53 naar 63. Nu rijd hij wel goed voor mij, hoe weet ik of hij genoeg naft krijgt om een warm loper te vermijden de bougie ziet nogal zwart denk van de extra olie tijdens het roderen. Omdat bijna iedereen met een 16.16 carburator rond rijd. De topsnelheid weet ik niet maar hij gaat vlot tot de 50 km/u.

Mvg Robin

Link naar reactie

Zoals je zelf aangeeft, past op een DR 75 cilinder een 16.16 eerder dan een 16.10. Ik persoonlijk ken niemand met dergelijke combinatie op een PK.

 

Wat niet uitsluit dat het met aangepaste sproeiers in de standaard carburator ook wel kan lukken, alhoewel ik mijn twijfels daarover heb. Je zal hoedanook moeten experimenteren met sproeiers tot je de juiste combinatie hebt gevonden. Begin alvast eens met een propere bougie.

 

Met een Dr75 met standaard 16.16 carburator kom je normaliter rond de 70 km/u uit. Met een 16.10 vrees ik dat, ondanks de grotere sproeiers, het debiet van de doorstroming van de gassen gewoon te klein is.

Link naar reactie

Kurt hoe snel ging hij? snelheid is voor mij niet zo belangrijk maar kracht wel voor deftig bergop te rijden. En ben ben bang dat 16.10 te weinig is voor 75 ivm vastlopers.

Zal een andere bestellen, moet het inlaat stuk ook veranderd worden of past dit?

Link naar reactie

Ik rij met een 75 DR + 16-16 reedvalve, hoofdsproeier 72. Je gaat met een 16-10 denk ik een grotere sproeier moeten monteren.

Je kan hier set-ups checken: http://sfs.alexander-hepp.de

Volgens mij kan je prima een 75 monteren met een 16-10, kwestie van juist afstellen etc. Zuiger goed gemonteerd (pijltje naar de uitlaat?)?

Link naar reactie

Dan start hij niet idd, de bougie laat goed zien dat hij veel te veel benzine krijgt. Ik zou die site eens raadplegen.

Link naar reactie

dan moet je weer naar de kleur van je bougie kijken. Als je te veel benzine krijgt dan houd je Vespa ook in. Kijk maar (en dit is echt simpel googlewerk!!)

 

spark-plug-condition-colour-640x266.jpg

Link naar reactie

Je kleur van je bougie moet gewoon goed zijn. Nu staat hij te rijk, dus ook met een kleinere hoofdsproeier gaat hij niet vastlopen, zolang je niet te klein gaat natuurlijk

Link naar reactie
  • 3 weken later...

In je post van 26 july schrijf je tot 55 gaat het goed daarna wel meer toeren maar geen snelheid.

Eigenlijk kan dit niet tenzij je koppeling het op dat punt begeeft.

Dus of je verward meer aanzuiggeluid met meer toeren of je koppeling slipt. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...