robins Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 Hallo ik ben nog nieuw op het forum , ik had wel een vraagje. Ik heb een dr 75 gestoken op men pk 50 xl en de hoofd sproeier van 53 naar 63. Nu rijd hij wel goed voor mij, hoe weet ik of hij genoeg naft krijgt om een warm loper te vermijden de bougie ziet nogal zwart denk van de extra olie tijdens het roderen. Omdat bijna iedereen met een 16.16 carburator rond rijd. De topsnelheid weet ik niet maar hij gaat vlot tot de 50 km/u. Mvg Robin Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 21 juli 2015 Delen Geplaatst: 21 juli 2015 ben geen kit specialist maar als je met een 75 cc slechts 50 rijdt dan klopt er iets niet pijns ik... Link naar reactie
Flavista Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Zoals je zelf aangeeft, past op een DR 75 cilinder een 16.16 eerder dan een 16.10. Ik persoonlijk ken niemand met dergelijke combinatie op een PK. Wat niet uitsluit dat het met aangepaste sproeiers in de standaard carburator ook wel kan lukken, alhoewel ik mijn twijfels daarover heb. Je zal hoedanook moeten experimenteren met sproeiers tot je de juiste combinatie hebt gevonden. Begin alvast eens met een propere bougie. Met een Dr75 met standaard 16.16 carburator kom je normaliter rond de 70 km/u uit. Met een 16.10 vrees ik dat, ondanks de grotere sproeiers, het debiet van de doorstroming van de gassen gewoon te klein is. Link naar reactie
robins Geplaatst: 22 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Ok bedankt alvast. je met een 16.10 meer kans op warm lopers met een 75 of ben ik verkeerd. Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Hey Is inderdaad zo dat hij met een 16/10 te weinig naft krijgt Ik had een 16/12 erop en 68 sproeier Ging goed vooruit en bougie mooie kleur Link naar reactie
robins Geplaatst: 22 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Kurt hoe snel ging hij? snelheid is voor mij niet zo belangrijk maar kracht wel voor deftig bergop te rijden. En ben ben bang dat 16.10 te weinig is voor 75 ivm vastlopers. Zal een andere bestellen, moet het inlaat stuk ook veranderd worden of past dit? Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Hey Met een 16/16 moet je de aanzuigbuis ook vervangen Met een 16/12 niet Ging vlot 60 a 65 Heb nog een 16/12 liggen Indien interesse pm sturen Greetz Link naar reactie
JJP Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Ik rij met een 75 DR + 16-16 reedvalve, hoofdsproeier 72. Je gaat met een 16-10 denk ik een grotere sproeier moeten monteren. Je kan hier set-ups checken: http://sfs.alexander-hepp.de Volgens mij kan je prima een 75 monteren met een 16-10, kwestie van juist afstellen etc. Zuiger goed gemonteerd (pijltje naar de uitlaat?)? Link naar reactie
robins Geplaatst: 22 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Mijn bougie ziet er nu zo uit... Een 16.10 met 63 sproeier Link naar reactie
JJP Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Welke kant wijst het pijltje op de kop van de zuiger heen? Link naar reactie
robins Geplaatst: 22 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Richting uitlaat Link naar reactie
19kurt73 Geplaatst: 22 juli 2015 Delen Geplaatst: 22 juli 2015 Als het pijltje niet goed stond starte hij niet Link naar reactie
Daan Geplaatst: 23 juli 2015 Delen Geplaatst: 23 juli 2015 Dan start hij niet idd, de bougie laat goed zien dat hij veel te veel benzine krijgt. Ik zou die site eens raadplegen. Link naar reactie
robins Geplaatst: 26 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2015 @daan, als ik een kleinere sproeier steek dan krijgt hij minder benzine gaat hij dan niet vlugger warm worden ivm vastlopers? Ik heb maar een 16.10 van carburateur. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 dan moet je weer naar de kleur van je bougie kijken. Als je te veel benzine krijgt dan houd je Vespa ook in. Kijk maar (en dit is echt simpel googlewerk!!) Link naar reactie
robins Geplaatst: 26 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Ok maar het is dus niet zo van hem reiker te laten staan gewoon om vast lopers te voorkomen, of ben ik mis. Hij gaat goed tot op 55km/u daarna meer toeren wel maar niet in snelheid. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 juli 2015 Delen Geplaatst: 26 juli 2015 Je kleur van je bougie moet gewoon goed zijn. Nu staat hij te rijk, dus ook met een kleinere hoofdsproeier gaat hij niet vastlopen, zolang je niet te klein gaat natuurlijk Link naar reactie
robins Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Heb een andere carburateur nu. En kleur bougie is ok. Dank voor de hulp.grt Robin Link naar reactie
Daan Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Had je voor de gein nog naar de sproeiers in je nieuwe carb gekeken? Link naar reactie
robins Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Heb kurt zijne overgenomen en nu is de kleur goed bij deze ... Link naar reactie
Daan Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Okee, dan heb je dus niet gekeken... Veel rijplezier! Link naar reactie
robins Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 Heb nu de 16.12 carbu en daarin een 68 sproeier. Heb eerst een 72 geprobeerd maar deze was te groot bougie zag pik zwart en bij volle gas hield hij in. De topsnelheid is niet echt veranderd rond 55 maar trekt wel sneller op. Schakelplaten zijn ook veranderd. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 13 augustus 2015 Delen Geplaatst: 13 augustus 2015 In je post van 26 july schrijf je tot 55 gaat het goed daarna wel meer toeren maar geen snelheid. Eigenlijk kan dit niet tenzij je koppeling het op dat punt begeeft. Dus of je verward meer aanzuiggeluid met meer toeren of je koppeling slipt. Link naar reactie
robins Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2015 De koppelings kabel was te strak gespannen nu gaat hij iets sneller op top.. Nu ontkoppeld hij wel pas halfweg bij intrekken van de hendel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.