Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olielek - Wat Scheelt Er ?


Freddy Rotten

Aanbevolen berichten

vooraleer de vespa binnen te brengen, graag jullie advies - ideeën !

 

sinds vorige week lekt er achteraan een groenachtige olievloeistof onderaan het motorblok

mogelijk rond de 100ml reeds weg, laatste dagen enkel nog druppels

 

zie foto's

 

iemand een idee waar het fout loopt ?

 

 

post-13469-0-68560000-1430151471_thumb.j

post-13469-0-08160000-1430151478_thumb.j

post-13469-0-46360000-1430151483_thumb.j

post-13469-0-68800000-1430151489_thumb.j

Link naar reactie

Groene olie?

Heb je toevallig een px met gescheiden smering? Dan is waarschijnlijk je olie aansluiting van je mengsmeringstankje lek.

Klopt ook wel ongeveer met de plaats waar Nero al zei dat het vandaan komt.

Controleer je carter olie op de juiste hoeveelheid en laat er anders een beetje af lopen om te kijken wat voor kleur dat heeft.

Als dat niet groen is dan kan het bijna niet anders dan dat het je olietankje is.

 

Groetjes,Thijs.

 

Ps niet meer starten en of rijden tot je zeker bent.

Link naar reactie

merci voor het advies ! indien nog ideeën graag !

 

rijden had ik niet meer gedaan sinds hij begon te lekken, leek me ook het beste 

 

px heeft idd gescheiden smering, alhoewel ik sterk betwijfel of die wel super werkt, da zakt echt wel heel traag weg

doe daarom steeds wat extra olie in de benzine, ook mede voor de 133 cilinder die er opzit

 

ben momenteel op trip voor twerk - dus kan pas vrijdag verder checken  :(

Link naar reactie

jammer genoeg niet - heel druk verlengd weekend gehad

 

checkup normaliter gepland voor zondag, maar was vergeten dat ik me had ingeschreven voor de Toer De Geuze  :unsure:

 

dit weekend volledig gereserveerd voor de vespa ! moederdag & verjaardag (beide zondag) zullen even moeten wachten 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ondertussen bijna 2 maand verder 

 

Bleek dus geen DR 135 maar origineel 80cc. En een 80 die heel moe was & waarvan de zuiger niet meer te gebruiken was.

Tussen de carters zat geen dichting, er zat wél een nieuwe koppeling in, maar geen bronzen bus. Dus een ramp die stond te gebeuren.
Schakelkruis was ook aan vervanging toe. Laatste -extra - olielek kwam van de one-way klep van de oliepomp.

 

Vandaag wesp afgehaald bij Sara 1963 - lange rit terug zonder probs, nog even nieuwe cilinder te roderen ! super blij  :D

 

merci Sara !!!

Link naar reactie

de vorige eigenaar had deze overgenomen met 'zogezegde' totaal gereviseerde motor 

wist hij veel dat er bijna nergens pakkingen tussenzaten, een vergeten onderdeel & wat kaduuk plakwerk

jammer dat de problemen pas begonnen naar boven te komen nadat ik 'em had overgenomen...

 

nuja int zak gezet ? het is maar hoe je het bekijkt, alle kosten bij elkaar zit ik nu net aan de helft van de aankoopprijs van een nieuwe :wacko:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...