Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hi !


Ibis

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Mijn naam is Ibis, van in het skone Brugge

juist voor de eerste keer gereden op onze kersverse px...

allee een poging tot...

beetje ontgoochelend voor mij, want ik heb nogal kleine handen - niet extreem, maar het schakelen is echt moeilijk,

de ontkoppelhendel is voor mij te groot vrees ik :(

Zijn er daar oplossingen voor om die hendel wat te laten bijstellen of heeft iemand raad?

 

Merci voor de respons

 

 

 

Link naar reactie

Komt wel goed met die koppelingshendel. Voor bijna alles is een oplossing te bedenken / kopen. Gewoon blijven oefenen en veel rijden en je gaat zien dat het vespa-virus haar werk zal doen :-)

 

Welkom en veel veilige kilometers gewenst!

Link naar reactie

welkom ibis!

 

De eerste uren op mijn px waren ook teleurstellend.

Ik dacht bij mezelf; wat heb ik gekocht!

Maar, geloof me, geef het wat tijd en je zal merken dat het steeds beter gaat.

Rijden zonder schakelen zou ik nu heel saai vinden.

Ik wens je nog heel fijne en veilige ritjes toe!  

Link naar reactie

Welkom Ibis. alle begin is moeilijk. maar na blijven oefenen zal je zelf merken dat "handschakelen" helemaal niet moeilijk is, en na een tijd kan je schakelen zonder nadenken.

 

Blijven proberen op een rustig, afgelegen terrein zonder doorgaand verkeer. neem kalm je tijd hiervoor en voor je het beseft gaat het "als een fluitje van een cent" :)

Link naar reactie

Thanks for the support. Het schakelen zie ik eigenlijk wel zitten. Zal inderdaad oefenen worden voor ik me in het verkeer waag. Hoop dat het technisch wat aan te passen valt aan de koppelingshendel zelf, merci trouwens voor de tip van die verstelbare hendel. Anders wordt het een 'vingervergroting' he

Groeten!

Link naar reactie

Thanks for the support. Het schakelen zie ik eigenlijk wel zitten. Zal inderdaad oefenen worden voor ik me in het verkeer waag. Hoop dat het technisch wat aan te passen valt aan de koppelingshendel zelf, merci trouwens voor de tip van die verstelbare hendel. Anders wordt het een 'vingervergroting' he

Groeten!

 

Ik heb nog een superkwaliteits-griptang liggen... ideaal voor een vingervergroting.

Link naar reactie

Ik heb me in oktober ook een px gekocht. Moest er direct mee door het drukke verkeer mee naar huis. Zag maar wittekes toen ik thuis kwam. Ik dacht ook: wat heb ik nu gekocht? Nu 600km verder gaat het schakelen vanzelf. Even doorbijten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...